Beste Stefan
De beste Volvo station?: 940 2,3 LPT met de turbodruk opgewaardeerd naar 0,6 bar... en liefst een '97 of '98er.
Veel ruimte, moeiteloos snel en duurzaam......
De V90 is nóg comfortabeler, maar ook duurder in onderhoud....
Welke 245 is het beste?
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Wel grappig dat de vraag is: "Welke 245 is de beste ?" en er uiteindelijk de beste 'Volvo station' uitkomt, die dan een 7 serie of 9 serie blijkt te zijn.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Dat komt doordat Volvo altijd types heeft doorontwikkeld: de 740 is een update van de 240 en de 940 is dáár weer een update van. (de 850 is een totaal andere auto, behalve dat de carosserie familie is..)
Maar goed, belastingvrij en zonder teveel electronica moet je natuurlijk de 240 kiezen. Ikzelf heb er een heel stel gehad, maar ga na de 940 LPTY nooit meer terug naar de 240 als dagelijkse auto!
Maar goed, belastingvrij en zonder teveel electronica moet je natuurlijk de 240 kiezen. Ikzelf heb er een heel stel gehad, maar ga na de 940 LPTY nooit meer terug naar de 240 als dagelijkse auto!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24697
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
740 een update? Is een totaal nieuw model, bedoeld als opvolger. Kijk, dat de 240 veel kenmerken van de 140 heeft staat wel vast. En hetzelfde geldt tussen de 940 en 740. Maar dat de 740 een update van de 240 is lijkt me nogal kort door de bocht. Zeker als je je bedenkt dat de auto's bijna 11 jaar (1982 komst 764 en 1993 einde productie 240) naast elkaar zijn geproduceerd. Sterker nog, de 240 heeft de 740 overleefd!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ja, als je het zo wilt zien vind ik het best, maar Volvo beweerde van de 240 ook dat het totaal nieuw was... Ik zie voldoende overeenkomsten tussen de modellen 240, 740 en 940 wat techniek etc betreft..
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Dus wel via mijn 940 LPT MY98 langs mijn 960 3.0 24v MY 96 weer een 240 sedan MY 90 en nog geen moment spijt.whitehorsekart schreef:Dat komt doordat Volvo altijd types heeft doorontwikkeld: de 740 is een update van de 240 en de 940 is dáár weer een update van. (de 850 is een totaal andere auto, behalve dat de carosserie familie is..)
Maar goed, belastingvrij en zonder teveel electronica moet je natuurlijk de 240 kiezen. Ikzelf heb er een heel stel gehad, maar ga na de 940 LPTY nooit meer terug naar de 240 als dagelijkse auto!
De 940 en de 960 waren probleemloze auto's maar het karakteristieke van de 240 was doorslaggevend. Ik zeg vaak "altijd en nooit bestaat niet.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Voor het "karakteristieke" heb ik een 144 en een amazon naast de 940 als werkpaard...... ik zou daarnaast ook een 240 kunnen hebben.....
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Je bent 6 maanden te vroeg met je topic anders had ik een hele mooie en technisch goed onderhouden amerikaanse 245 voor je. Rijd goed op gas(onderbouw) benzine heeft een 4 traps aut. en airco (moet nog gevuld worden). Zomer en winterbanden. Zit een boekwerk bij met een gedeeltelijke onderhouds historie bij van de amerikaanse eigenaar en ik hou ook sinds de aanschaf een map bij met alle rekeningen.stefanvanderweele schreef:Laat ik me eerst even voorstellen aangezien dit mijn eerste post wordt..
Mijn naam is Stefan van der Weele, woon in Rotterdam, en ik rij Saab....hehe.
Nu wilt het geval dat ik binnenkort een tweede kind krijg en op zoek moet naar een ruimere auto... dus... Ik vind de 245/240 estate (of wat de officiele benaming ook moge zijn) prachtig!!
Nu weet ik bij saab dat de verschillende jaartallen nogal wat verschil hebben metname in kwaliteit (staalsoort, electronica, etc..). Dit zal ongetwijfeld ook het geval zijn bij volvo's (of niet natuurlijk... dat kan ook..)
Mijn vraag is dus... wat is een slimme keuze? Uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar een Turbo... leer.... zilver.. Maar ach alles is relatief, en zeker omdat deze auto voornamelijk gereden gaat worden door mijn vriendin.. en ik de saab.
Alvast erg bedank voor de input!!
Stefan
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
@admiral, heb je iets nieuws op het oog? Of ga je in de Opel rijden?
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Ik wil iets anders, eigenlijk iets van 2004 of 5 en dan een ford focus station. Ik hik een beetje tegen het feit dat ik te weinig tijd in de 245 kan steken en dat doet de auto niet goed, daarom ga ik er de komende tijd wat achterstallig onderhoud aan plegen zodat de volgende eigenaar er veel plezier aan kan beleven. Daarnaast is het qua techniek een complexere auto dan mijn Opel Admiral en de amazon combi en dat vreet tijd, en dat is het punt ik heb een auto nodig die ik zo kan pakken. Ik ben nu bezig om alle vacuum slangen te vervangen, je sloopt de halve motorruimte leeg om een lullig slangetje van 10 cm lang te kunnen vervangen, ook het hele injectie systeem wordt gechekt op vavuum lekkages. En zo moet de blower nog vervangen worden en de zijramen eruit want hij lekt langs het rubber (niet verrot maar slechte raam rubbers het is een ex amerikaan)s9606564 schreef:@admiral, heb je iets nieuws op het oog? Of ga je in de Opel rijden?
Maar als ik de benzine prijzen zie dan neig ik toch weer naar mijn volvo ondanks dat deze een stuk duurder loopt op lpg en benzine dan een recente benzine auto en dan de wegen belasting en verzekering die duurder is dan mijn volvo.
Het ligt eraan wat ik voor mijn volvo 245 terug krijg, maar misschien loop ik wel tegen een kant en klare amazon aan, het liefst weer een combi maar een 4 deurs sedan mag ook. Blijkt toch dat dit hele simpele auto's zijn met recht toe recht aan techniek. En een amazon en een 240/5 van de jaren 80 vindt ik mooie volvo's. Een 140 serie niet en een 740/5 moet ik nog aan wennen dat het een klassieker is maar een 544 of duett zijn ook favo's maar dan als zondag auto niet om elke dag te gebruiken dan zijn het echt oude auto's.
Na de zomer als we terug zijn van vakantie neem ik een beslissing.
Wat betreft de Opel Admiral wordt dit een V8 project met een schakelbak ipv automaat (nu nog een 6 cill lijn met 3 traps aut.) En elk boutje en moertje krijgt een behandeling dus je raad het al dit is een meer jaren project en hij zal alleen maar rijden in de zomer.
- Nald
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
- Locatie: Brabant
Ik ben ook aan het twijfelen om een 240 aan te schaffen, ben er nog niet helemaal uit of het een diesel of gas wordt. Ik heb een lichte voorkeur naar diesel omdat ik wat tegenslagen met gas heb gehad.
Het wordt in ieder geval wel een oldtimer, maar mijn vraag is kan iemand mij wat meer vertellen over het verbruik van de auto? zowel diesel als benzine(lpg)
bvd
Het wordt in ieder geval wel een oldtimer, maar mijn vraag is kan iemand mij wat meer vertellen over het verbruik van de auto? zowel diesel als benzine(lpg)
bvd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een diesel is zeker stukken minder betrouwbaar dan een benzinemotor
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het is bewezen een stuk onbetrouwbaardere machine dan een B230.
De roetmeting bij de apk wil al een probleem zijn
De roetmeting bij de apk wil al een probleem zijn
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee, dat voorrecht is aan VW geweest
Volvo for life
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
De enige Volvo in mijn leven waarvan ik blij was dat ik hem kwijt was: 245 D6. Walmen, niet trekken en hij ging stuk, en dan bedoel ik versleten. Na 60.000 km wéér......
Ik had een te zware rechtervoet voor een diesel zeiden ze...(Maar ik reed hem altijd eerst warm voordat ik iets van hem vroeg)
De latere versies in de 700 serie schijnen beter te zijn.
Ik had een te zware rechtervoet voor een diesel zeiden ze...(Maar ik reed hem altijd eerst warm voordat ik iets van hem vroeg)
De latere versies in de 700 serie schijnen beter te zijn.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Een zorvuldig ingebouwde gasinstallatie en goed onderhoud blijven plegen aan de onsteking en vacuum huishouding is een pre bij gas, als dit op orde is dan is niets aan de hand. Ben nu zelf bezig om mijn 245 te voorzien van allemaal nieuwe pakkingen en vacuum slangen, bougies en kabels en ga zo maar door. Hij begon een beetje te ploffen bij stationair draaien en af en toe een flinke hik.Nald schreef:Ik ben ook aan het twijfelen om een 240 aan te schaffen, ben er nog niet helemaal uit of het een diesel of gas wordt. Ik heb een lichte voorkeur naar diesel omdat ik wat tegenslagen met gas heb gehad.
Het wordt in ieder geval wel een oldtimer, maar mijn vraag is kan iemand mij wat meer vertellen over het verbruik van de auto? zowel diesel als benzine(lpg)
bvd
De diesel is een VW LT blok maar volgens mij zijn die best wel betrouwbaar, zijn alleen sloom, echter de benzine blokken deden het zo goed dat je meer benzine 240's hebt dan diesel.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
De 700 serie had hetzelfde blok de D24 echter ook als turbo D24TIC (122pk) De LT blokken van VW hadden wel een modificatie ondergaan maar inwezen gelijk de VW uitvoering.
Zeer onderhoudsgevoelig.
Zeer onderhoudsgevoelig.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2















