beste,
ik ben nieuw hier, 26 M, Noord Brabant.
Voornemens een Volvo aan te schaffen!
Oog is gevallen op een exemplaar met een 1.6D motor uit 2005.
Deze heeft echter een mankement, hij start niet tot slecht.
Eigenaar wil er geen geld meer aan spenderen, heeft ander vervoer.
Is totaal niet technisch en beschikt alleen over een bereidwillige Volvo dealer die een nog onbekend geldbedrag afhandig wil maken.
Nu heb ik best wel hele handige vrienden die alles gefikst krijgen als het om auto's gaat, dus dit mankement zal voor mij geen reden zijn om de auto niet aan te schaffen. Zodra je uurloon kan verwaarlozen is er natuurlijk een hoop meer mogelijk.
(uitvoering is precies zoals ik zoek, alle opties, goede KM stand en bouwjaar, beetje het bekende verhaaltje)
Ben echter wel benieuwd wat jullie denken wat het probleem bij deze auto kan zijn!? (aangezien hier toch redelijk wat kenners rondlopen is het leuk ook jullie standpunt eens aan te horen)
De kenmerken zijn als volgt:
- Start slecht tot niet.
- Startmotor werkt prima.
- Als hij aanslaat loopt het toerental op richting de 2500 om vervolgens weer af te slaan.
- Eigenaar zegt zelf niet te kunnen garanderen dat je hem aan de praat krijgt en naar huis rijd.
Mijn gevoel zegt dat ik het richting de brandstof/lucht verhouding moet zoeken.
Wellicht hebben jullie een andere kijk op de zaak of is het een vaker voorkomend probleem bij Volvo?!
Ik ben benieuwd!
M.vr.Gr. SMFLK
1.6D 2005 Start niet tot slecht.
-
- 2nd Gear member
Mag dicht, is hem niet geworden.
Bleek een kapotte turbo en verstuiver te zijn.
Verstuiver was al eens aan gerommeld, hadden amateuristisch een draadeinde in het blok geboord.
Te bizar voor woorden, helaas!
(maar ondertussen toch een andere gevonden hoor)
Bleek een kapotte turbo en verstuiver te zijn.
Verstuiver was al eens aan gerommeld, hadden amateuristisch een draadeinde in het blok geboord.
Te bizar voor woorden, helaas!
(maar ondertussen toch een andere gevonden hoor)