V70 diesel aut Geartronic?
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Ik heb een V70 D5 geartronic uit 2005.
Het 'nieuwere' oude model dus
met 163 pk.
Dus een niet getunde versie.
Mijn neef heeft een V70 automaat (geen geartronic).
Beiden hebben wij een caravan.
Zij vrouw wordt een beetje wagenziek in zijn auto, waarschijnlijk door het schakelen. Wanneer hij in mijn auto rijdt wordt zijn vrouw niet wagenziek.
En..........met een caravan in de bergen kun je zelf schakelen zodat de motor goed op toeren blijft en dus zijn trekkracht behoud.
Dit is wat ik ervan weet.
Succes met je keuze.
Het 'nieuwere' oude model dus

Dus een niet getunde versie.
Mijn neef heeft een V70 automaat (geen geartronic).
Beiden hebben wij een caravan.
Zij vrouw wordt een beetje wagenziek in zijn auto, waarschijnlijk door het schakelen. Wanneer hij in mijn auto rijdt wordt zijn vrouw niet wagenziek.
En..........met een caravan in de bergen kun je zelf schakelen zodat de motor goed op toeren blijft en dus zijn trekkracht behoud.
Dit is wat ik ervan weet.
Succes met je keuze.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1458
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Met een gewone automaat kan je ook zorgen dat de motor op toeren blijft, daarvoor heb je de standen L-3-4, die zorgen er voor dat de automaat niet verder opschakelt als de gekozen versnelling.
Verder is (in ieder geval bij de oude automaken) de bak nagenoeg hetzelfde, beide een AW55-50.
Verder is (in ieder geval bij de oude automaken) de bak nagenoeg hetzelfde, beide een AW55-50.