Achtervering vervangen

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hugo_Amstelveen
2nd Gear member
Berichten: 190
Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Geachte mede forummers,

Ik wil (waarschijnlijk) mijn achtervering vervangen.
Regelmatig, wanneer de kids achterin zitten en ik over een verkeersdrempel rijd, dan voel ik de achtervering op de stootrubbers klappen.

Wat zeggen jullie, als ervaringsdeskundigen, moet ik idd mijn veren vervangen of zou het vervangen van de schokdempers alleen volstaan?
Ik heb een sports-line uit 1997 en voorzover ik heb begrepen zijn die lager afgeveerd dan de standaard types. Alleen zouden er dan blauwe veren onder moeten zitten?? Die heb ik dus niet.............

Ik had eerst het idee om een andere achteras te gaan zoeken en dan met schijfremmen. Maar heb begrepen dat dat een helde klus gaat worden en het rem gedrag zou er niet 'significant' van verbeteren.

Ik hoop dat jullie mij een stukje in de goede richting kunnen helpen.
Afbeelding
En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20933
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik denk eerder dat je dempers minder worden.

Vorige zomer heb ik de dempers laten vervangen en de auto ligt toch iets strakker op de weg en hij deint minder na als je over hobbels hebt gereden.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als de achterkant laag hangt dan zijn het de veren, slaat de achterkant alleen door en deint de auto lang na dan de shocks. Doet hij beide dan dus ook beide vervangen. Als je de veren vervangt dan ben je eigenlijk verplicht om ook de shocks te vervangen. Die hebben flink op hun donder gehad doordat de wagen zo laag heeft gehangen, daar kunnen ze slecht tegen.
Gebruikersavatar
Hugo_Amstelveen
2nd Gear member
Berichten: 190
Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Ik heb eigenlijk geen idee of hij laag ligt achterop.

Als de wagen op een vlakke ondergrond staat, is hij zo goed als waterpas.
Aan de achterkant zelfs iets hoger dan aan de voorkant.
De hoogte van de knop van de trekhaak is 40cm van straat tot bovenzijde knop.
Is dit zoals het hoort, of ligt hij dan laag???
Afbeelding
En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als hij waterpas staat dan zou ik eerst eens beginnen met de schokbrekers te vervangen. Dat scheelt enorm in de wegligging. Goede achterschokbrekers zal je merken wat wegligging betreft, hij zal een heel stuk veiliger en strakker gaan sturen. Je merkt pas hoe versleten ze waren als ze vervangen zijn.
Gebruikersavatar
Hugo_Amstelveen
2nd Gear member
Berichten: 190
Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Toch maar ff bij de dealert naar binnen gehuppeld.

Is nagekeken door een 440 liefhebber en zeer ervaren monteur.
Volgens hem volstaat het om hulpveren bij te plaatsen.

DUS......... wie oh wie heeft een GOED setje te koop ???
Afbeelding
En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”