V40 problemen / vragen
-
- 2nd Gear member
Schijnt iemand te zijn die echt alles weet van volvo's. Ik weet zijn echte naam zo ook even niet 

- Nald
- 2nd Gear member
klepspeling 1000 euro? zelfs een koppaking laten vervangen is goedkoper en dan nemen ze de klepspeling mee ze hadden de kleppen zelfs opnieuw ingeslepen.
Desnoods kan je het zelf doen, dan vraag je aan de dealer welke marges de kleppen moeten hebben. Je gaat naar de praxis koopt daar en voelermaat. Je zoekt op google hoe je ze moet controleren (4cilinder is niet moeilijk) en je bent met een middagje klaar. je hoeft alleen het kleppendeksel los te halen. waar de olievuldop op zit en eventueel voor de zekerheid een nieuw kleppen dekselpakking te halen.
Heb het in 1 middagje goed geleerd op de landbouwschool (common rail en gangbare diesels) sindsdien hebben we ze aangepast van hemi blokken (tractorpulling 3500!pk) en andere blokken en trekkers kind kan de was doen.
En over het stotteren: Als hij op gas begint te stotteren heb ik dat vaak voor het stoplicht of als ik langzaam rijd, dan schakel ik hem meestal voor 1 sec op benzine en dan weer terug en dan is het meestal weer verholpen.
Desnoods kan je het zelf doen, dan vraag je aan de dealer welke marges de kleppen moeten hebben. Je gaat naar de praxis koopt daar en voelermaat. Je zoekt op google hoe je ze moet controleren (4cilinder is niet moeilijk) en je bent met een middagje klaar. je hoeft alleen het kleppendeksel los te halen. waar de olievuldop op zit en eventueel voor de zekerheid een nieuw kleppen dekselpakking te halen.
Heb het in 1 middagje goed geleerd op de landbouwschool (common rail en gangbare diesels) sindsdien hebben we ze aangepast van hemi blokken (tractorpulling 3500!pk) en andere blokken en trekkers kind kan de was doen.
En over het stotteren: Als hij op gas begint te stotteren heb ik dat vaak voor het stoplicht of als ik langzaam rijd, dan schakel ik hem meestal voor 1 sec op benzine en dan weer terug en dan is het meestal weer verholpen.
-
- 5th Gear member
Ik ben benieuwd Nald, of jij dat in een middagje spits krijgt.
- Nald
- 2nd Gear member
uhm kleine rectificatie,
Was even vergeten dat de auto's van tegenwoordig een bovenliggende nokkenas hebben, hiermee wordt het verhaaltje wel een klein beetje anders. Toch blijft 1000 euro veel.
In Vadis staat er trouwens ook een handleiding voor het nokkenas stellen
Was even vergeten dat de auto's van tegenwoordig een bovenliggende nokkenas hebben, hiermee wordt het verhaaltje wel een klein beetje anders. Toch blijft 1000 euro veel.
In Vadis staat er trouwens ook een handleiding voor het nokkenas stellen
-
- 5th Gear member
Zijn er ook auto's dan met zijwaartsliggende assen?
-
- 7th Gear member
Het is iets anders dan dat jij het voorstelt,verdiep je nu eerst is in de Volvo materie,alvorens je een antwoord geeft.Nald schreef:klepspeling 1000 euro? zelfs een koppaking laten vervangen is goedkoper en dan nemen ze de klepspeling mee ze hadden de kleppen zelfs opnieuw ingeslepen.
-
- 7th Gear member
Ja klopt,dat heeft ook niets van doen met een moderne Volvo,die techniek is iets gecompliceerder!Nald schreef:Zoals ik al eerder vermelde heb ik het geleerd op de landbouwschool.
De meeste diesels van agrarische machines hebben een onderliggende nokkenas. Met tuimelaartjes enz.
- Nald
- 2nd Gear member
@ ramon&ramon, met alle respect, ik heb nog geen volvo gezien met elektrische ventielen, actieve voorasvering, een volledig computer gestuurde variobak(komt in de verste verte niet in de buurt van die oude dafjes) koppakker management. luchtgeveerde stoelen enz....
zijn er btw al volvo's met ad blue?
zijn er btw al volvo's met ad blue?
-
- 2nd Gear member
Om dit oudere topic maar weer nieuw leven in te blazen....
Ik ben vandaag naar de volvo garage gegaan om het uit te laten lezen.
Heb vorige week tot 2 x toe het storingslampje aan het branden gekregen, dus werdt tijd voor de garage. Hij liep ineens heel slecht op gas, inhouden, bijna niet vooruit te branden, en als ik voor het stoplicht stond leek het wel of hij maar op 3 cilinders liep.
De enige foutcode welke men te zien kreeg was een storing in de toerental sensor.
Kan dit de (een) veroorzaker zijn... onderdeel is gelukkig niet zo duur (ong. 50 euro ex.). Men raadde me aan gewoon door te rijden tot de storing weer optrad en dan meteen langs te komen om wellicht een andere code te zien.
Ik ben vandaag naar de volvo garage gegaan om het uit te laten lezen.
Heb vorige week tot 2 x toe het storingslampje aan het branden gekregen, dus werdt tijd voor de garage. Hij liep ineens heel slecht op gas, inhouden, bijna niet vooruit te branden, en als ik voor het stoplicht stond leek het wel of hij maar op 3 cilinders liep.
De enige foutcode welke men te zien kreeg was een storing in de toerental sensor.
Kan dit de (een) veroorzaker zijn... onderdeel is gelukkig niet zo duur (ong. 50 euro ex.). Men raadde me aan gewoon door te rijden tot de storing weer optrad en dan meteen langs te komen om wellicht een andere code te zien.
- Pantagorian
- 2nd Gear member
Ik merkte gisteren ( heb de auto maar 2 dagen pas )
dat hij 150 kilometer doet met 20 liter benzine..
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
- Morgenstond
- 5th Gear member
Dat is vrij dorstig. Veel stadsverkeer?Pantagorian schreef:Ik merkte gisteren ( heb de auto maar 2 dagen pas )
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Pantagorian
- 2nd Gear member
Viel wel mee, heb 1 "cruise" ritje gemaakt, met veel 80 wegen.Morgenstond schreef:Dat is vrij dorstig. Veel stadsverkeer?Pantagorian schreef:Ik merkte gisteren ( heb de auto maar 2 dagen pas )
-
- Starter
heb ik ook gehad, hoog benzine verbruik, bij garage zijde ze dat het de thermostaat was, die blijft dan open staan, dwz auto heeft voor koeling motor grote omloop en kleine omloop, bij de kleine omloop circuleert koelvloeistof bij koude motor in motorblok en staat thermostaat dicht, wanneer motor op temp is gaat thermostaat open, dan circuleert koelvloeistof langs grote omloop langs radiateur, wanneer dus je thermostaat stuk is (dus open blijft staan) blijft koelvloeistof altijd langs radiateur lopen, motor komt dan nooit op bedrijfstemp van 90 graden, bij mij kwam hij niet hoger dan 75 graden, deze thermostaat is niet duur en is zelf in 15 min te vervangen.Pantagorian schreef:Viel wel mee, heb 1 "cruise" ritje gemaakt, met veel 80 wegen.Morgenstond schreef:Dat is vrij dorstig. Veel stadsverkeer?Pantagorian schreef:Ik merkte gisteren ( heb de auto maar 2 dagen pas )
- Pantagorian
- 2nd Gear member
Waren er niet ooit auto's gemaakt zodat je zijwaarts kon inparkeren?!Bart Giesen schreef:Zijn er ook auto's dan met zijwaartsliggende assen?
of was dat weer een flauwe aflevering van Top gear

- Pantagorian
- 2nd Gear member
Maar dat is ook te merken op je meter.. en daar heb ik geen last van. meter springt trouw na 3 minuten motor aan al op 90 graden.alberto schreef:heb ik ook gehad, hoog benzine verbruik, bij garage zijde ze dat het de thermostaat was, die blijft dan open staan, dwz auto heeft voor koeling motor grote omloop en kleine omloop, bij de kleine omloop circuleert koelvloeistof bij koude motor in motorblok en staat thermostaat dicht, wanneer motor op temp is gaat thermostaat open, dan circuleert koelvloeistof langs grote omloop langs radiateur, wanneer dus je thermostaat stuk is (dus open blijft staan) blijft koelvloeistof altijd langs radiateur lopen, motor komt dan nooit op bedrijfstemp van 90 graden, bij mij kwam hij niet hoger dan 75 graden, deze thermostaat is niet duur en is zelf in 15 min te vervangen.Pantagorian schreef:Viel wel mee, heb 1 "cruise" ritje gemaakt, met veel 80 wegen.Morgenstond schreef: Dat is vrij dorstig. Veel stadsverkeer?

-
- 2nd Gear member
voor een 400 serie kost het kleppenstellen bij de dealer ongeveer 100 euro.
stelplaatjes, pakkingen uurloon enz.
problemen met lpg kijk eens bij www.verdampere.nl
stelplaatjes, pakkingen uurloon enz.
problemen met lpg kijk eens bij www.verdampere.nl
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
-
- Starter
Beste mensen
In mijn V40 van 2004 zit een subwofer in de koferbak ik heb naar de aansluiting in de kabelboom bij de radio, maar maar geen drad gevonden in de zelfd kleur als bij de subwofer.
Nu de vraag.
Kan iemand aub. mij vertellen waar ik deze aansluiting kan vinden.
Ik hoop dat iemand mij dat kan vertelen.
M. vr. groet
Americo
In mijn V40 van 2004 zit een subwofer in de koferbak ik heb naar de aansluiting in de kabelboom bij de radio, maar maar geen drad gevonden in de zelfd kleur als bij de subwofer.
Nu de vraag.
M. vr. groet
Americo
- Pantagorian
- 2nd Gear member
Als je iets duidelijker kan zijn dan kunnen we je misschien helpen?americo schreef:Beste mensen
Nu de vraag.
M. vr. groet
Americo
Wat bedoel je nou precies? Je hebt het over een cinch kabel? Tulp???
Bedoel je bij de radio zelf? of bij de subwoofer?
Het beste kan je gewoon ( om helemaal uit te sluiten) het of doormeten,
of de kabel vanaf de subwoofer volgen tot aan de radio. Vaak als het zelf gemaakt is, kan degene het er zelf opgesoldeerd hebben. ( Of helemaal niet ) waardoor je niet kan zien of het een kleur op kleur kabel is.
Het hangt ook af van of je het over een originele volvo radio hebt betreft aansluiten. Volgens mij is dat ook een speciale sub/radio kabel voor puur op volvo radio's? ( correct me if wrong! ). Als je het dus op een onbekende merk wil doen kan je het
vergeten.