V40 problemen / vragen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

Schijnt iemand te zijn die echt alles weet van volvo's. Ik weet zijn echte naam zo ook even niet :)
Gebruikersavatar
Nald
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
Locatie: Brabant

klepspeling 1000 euro? zelfs een koppaking laten vervangen is goedkoper en dan nemen ze de klepspeling mee ze hadden de kleppen zelfs opnieuw ingeslepen.

Desnoods kan je het zelf doen, dan vraag je aan de dealer welke marges de kleppen moeten hebben. Je gaat naar de praxis koopt daar en voelermaat. Je zoekt op google hoe je ze moet controleren (4cilinder is niet moeilijk) en je bent met een middagje klaar. je hoeft alleen het kleppendeksel los te halen. waar de olievuldop op zit en eventueel voor de zekerheid een nieuw kleppen dekselpakking te halen.


Heb het in 1 middagje goed geleerd op de landbouwschool (common rail en gangbare diesels) sindsdien hebben we ze aangepast van hemi blokken (tractorpulling 3500!pk) en andere blokken en trekkers kind kan de was doen.


En over het stotteren: Als hij op gas begint te stotteren heb ik dat vaak voor het stoplicht of als ik langzaam rijd, dan schakel ik hem meestal voor 1 sec op benzine en dan weer terug en dan is het meestal weer verholpen.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik ben benieuwd Nald, of jij dat in een middagje spits krijgt.
Gebruikersavatar
Nald
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
Locatie: Brabant

uhm kleine rectificatie,

Was even vergeten dat de auto's van tegenwoordig een bovenliggende nokkenas hebben, hiermee wordt het verhaaltje wel een klein beetje anders. Toch blijft 1000 euro veel.

In Vadis staat er trouwens ook een handleiding voor het nokkenas stellen
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Zijn er ook auto's dan met zijwaartsliggende assen?
eouwehand
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.07.2007 - 12:44

Bart Giesen schreef:Zijn er ook auto's dan met zijwaartsliggende assen?
Ja, Itala heeft het gebruikt aan het begin van de vorige eeuw.
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
Gebruikersavatar
Nald
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
Locatie: Brabant

Zoals ik al eerder vermelde heb ik het geleerd op de landbouwschool.

De meeste diesels van agrarische machines hebben een onderliggende nokkenas. Met tuimelaartjes enz.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Nald schreef:klepspeling 1000 euro? zelfs een koppaking laten vervangen is goedkoper en dan nemen ze de klepspeling mee ze hadden de kleppen zelfs opnieuw ingeslepen.

Desnoods kan je het zelf doen, dan vraag je aan de dealer welke marges de kleppen moeten hebben. Je gaat naar de praxis koopt daar en voelermaat. Je zoekt op google hoe je ze moet controleren (4cilinder is niet moeilijk) en je bent met een middagje klaar. je hoeft alleen het kleppendeksel los te halen. waar de olievuldop op zit en eventueel voor de zekerheid een nieuw kleppen dekselpakking te halen.


Heb het in 1 middagje goed geleerd op de landbouwschool (common rail en gangbare diesels) sindsdien hebben we ze aangepast van hemi blokken (tractorpulling 3500!pk) en andere blokken en trekkers kind kan de was doen.


En over het stotteren: Als hij op gas begint te stotteren heb ik dat vaak voor het stoplicht of als ik langzaam rijd, dan schakel ik hem meestal voor 1 sec op benzine en dan weer terug en dan is het meestal weer verholpen.
Het is iets anders dan dat jij het voorstelt,verdiep je nu eerst is in de Volvo materie,alvorens je een antwoord geeft.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Nald schreef:Zoals ik al eerder vermelde heb ik het geleerd op de landbouwschool.

De meeste diesels van agrarische machines hebben een onderliggende nokkenas. Met tuimelaartjes enz.
Ja klopt,dat heeft ook niets van doen met een moderne Volvo,die techniek is iets gecompliceerder!
Gebruikersavatar
Nald
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
Locatie: Brabant

@ ramon&ramon, met alle respect, ik heb nog geen volvo gezien met elektrische ventielen, actieve voorasvering, een volledig computer gestuurde variobak(komt in de verste verte niet in de buurt van die oude dafjes) koppakker management. luchtgeveerde stoelen enz....

zijn er btw al volvo's met ad blue?
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

Om dit oudere topic maar weer nieuw leven in te blazen....
Ik ben vandaag naar de volvo garage gegaan om het uit te laten lezen.
Heb vorige week tot 2 x toe het storingslampje aan het branden gekregen, dus werdt tijd voor de garage. Hij liep ineens heel slecht op gas, inhouden, bijna niet vooruit te branden, en als ik voor het stoplicht stond leek het wel of hij maar op 3 cilinders liep.

De enige foutcode welke men te zien kreeg was een storing in de toerental sensor.

Kan dit de (een) veroorzaker zijn... onderdeel is gelukkig niet zo duur (ong. 50 euro ex.). Men raadde me aan gewoon door te rijden tot de storing weer optrad en dan meteen langs te komen om wellicht een andere code te zien.
Gebruikersavatar
Pantagorian
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 22.01.2011 - 23:18
Locatie: Apeldoorn

Ik merkte gisteren ( heb de auto maar 2 dagen pas )
dat hij 150 kilometer doet met 20 liter benzine..
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Pantagorian schreef:Ik merkte gisteren ( heb de auto maar 2 dagen pas )
dat hij 150 kilometer doet met 20 liter benzine..
Dat is vrij dorstig. Veel stadsverkeer?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Pantagorian
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 22.01.2011 - 23:18
Locatie: Apeldoorn

Morgenstond schreef:
Pantagorian schreef:Ik merkte gisteren ( heb de auto maar 2 dagen pas )
dat hij 150 kilometer doet met 20 liter benzine..
Dat is vrij dorstig. Veel stadsverkeer?
Viel wel mee, heb 1 "cruise" ritje gemaakt, met veel 80 wegen.
alberto
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.09.2009 - 10:17

Pantagorian schreef:
Morgenstond schreef:
Pantagorian schreef:Ik merkte gisteren ( heb de auto maar 2 dagen pas )
dat hij 150 kilometer doet met 20 liter benzine..
Dat is vrij dorstig. Veel stadsverkeer?
Viel wel mee, heb 1 "cruise" ritje gemaakt, met veel 80 wegen.
heb ik ook gehad, hoog benzine verbruik, bij garage zijde ze dat het de thermostaat was, die blijft dan open staan, dwz auto heeft voor koeling motor grote omloop en kleine omloop, bij de kleine omloop circuleert koelvloeistof bij koude motor in motorblok en staat thermostaat dicht, wanneer motor op temp is gaat thermostaat open, dan circuleert koelvloeistof langs grote omloop langs radiateur, wanneer dus je thermostaat stuk is (dus open blijft staan) blijft koelvloeistof altijd langs radiateur lopen, motor komt dan nooit op bedrijfstemp van 90 graden, bij mij kwam hij niet hoger dan 75 graden, deze thermostaat is niet duur en is zelf in 15 min te vervangen.
Gebruikersavatar
Pantagorian
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 22.01.2011 - 23:18
Locatie: Apeldoorn

Bart Giesen schreef:Zijn er ook auto's dan met zijwaartsliggende assen?
Waren er niet ooit auto's gemaakt zodat je zijwaarts kon inparkeren?!
of was dat weer een flauwe aflevering van Top gear :lol:
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
Gebruikersavatar
Pantagorian
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 22.01.2011 - 23:18
Locatie: Apeldoorn

alberto schreef:
Pantagorian schreef:
Morgenstond schreef: Dat is vrij dorstig. Veel stadsverkeer?
Viel wel mee, heb 1 "cruise" ritje gemaakt, met veel 80 wegen.
heb ik ook gehad, hoog benzine verbruik, bij garage zijde ze dat het de thermostaat was, die blijft dan open staan, dwz auto heeft voor koeling motor grote omloop en kleine omloop, bij de kleine omloop circuleert koelvloeistof bij koude motor in motorblok en staat thermostaat dicht, wanneer motor op temp is gaat thermostaat open, dan circuleert koelvloeistof langs grote omloop langs radiateur, wanneer dus je thermostaat stuk is (dus open blijft staan) blijft koelvloeistof altijd langs radiateur lopen, motor komt dan nooit op bedrijfstemp van 90 graden, bij mij kwam hij niet hoger dan 75 graden, deze thermostaat is niet duur en is zelf in 15 min te vervangen.
Maar dat is ook te merken op je meter.. en daar heb ik geen last van. meter springt trouw na 3 minuten motor aan al op 90 graden. 8)
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
telegraphroad
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44

voor een 400 serie kost het kleppenstellen bij de dealer ongeveer 100 euro.
stelplaatjes, pakkingen uurloon enz.

problemen met lpg kijk eens bij www.verdampere.nl
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
americo
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16.02.2011 - 15:13

Beste mensen

In mijn V40 van 2004 zit een subwofer in de koferbak ik heb naar de aansluiting in de kabelboom bij de radio, maar maar geen drad gevonden in de zelfd kleur als bij de subwofer.
Nu de vraag.
Kan iemand aub. mij vertellen waar ik deze aansluiting kan vinden.
Ik hoop dat iemand mij dat kan vertelen.

M. vr. groet

Americo
Gebruikersavatar
Pantagorian
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 22.01.2011 - 23:18
Locatie: Apeldoorn

americo schreef:Beste mensen

In mijn V40 van 2004 zit een subwofer in de koferbak ik heb naar de aansluiting in de kabelboom bij de radio, maar maar geen drad gevonden in de zelfd kleur als bij de subwofer.
Nu de vraag.
Kan iemand aub. mij vertellen waar ik deze aansluiting kan vinden.
Ik hoop dat iemand mij dat kan vertelen.

M. vr. groet

Americo
Als je iets duidelijker kan zijn dan kunnen we je misschien helpen?

Wat bedoel je nou precies? Je hebt het over een cinch kabel? Tulp???
Bedoel je bij de radio zelf? of bij de subwoofer?
Het beste kan je gewoon ( om helemaal uit te sluiten) het of doormeten,
of de kabel vanaf de subwoofer volgen tot aan de radio. Vaak als het zelf gemaakt is, kan degene het er zelf opgesoldeerd hebben. ( Of helemaal niet ) waardoor je niet kan zien of het een kleur op kleur kabel is.

Het hangt ook af van of je het over een originele volvo radio hebt betreft aansluiten. Volgens mij is dat ook een speciale sub/radio kabel voor puur op volvo radio's? ( correct me if wrong! ). Als je het dus op een onbekende merk wil doen kan je het
vergeten.
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”