Aankoopadvies V70 T5 Bj 2000
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Allereerst van harte gefeliciteerd, zowel met de verjaardag als de genezen-verklaring.
A. is de km. stand gezien bouwjaar en model acceptabel te noemen of is dit al veel?
> valt of staat met de onderhoudshistorie van de auto en hoe de vorige eigenaar 'm behandeld heeft. Dat kun je vaak wel herleiden aan de staat van de auto; iemand die van de auto een bende maakt zal waarschijnlijk ook zo rijden.
b. is een gechipte versie wel aanbevelenswaardig (hiermee bedoel ik meer kan dit wel en is het nog betrouwbaar en is het niet vragen om problemen althans motorisch gezien)?
Geldt hetzelfde voor als hierboven.
c. Waar moet ik verder op letten bij aankoop, graag zopveel mogelijke tips aub.
Heeft deze het bekende gasklephuis probleem?
> Nee, dat zijn de niet-turbo's. Maar ik ken binnen familie meerdere auto's die wel in de zg. gevarencategorie vallen maar waar nooit problemen mee zijn geweest (waaronder mijn eigen V70)
d. welke aankoopkeuring is beter, ANWB / DEKRA / of off. VOLVO dealer
> Wat verwacht je van de keuring? Ik heb geen ervaring met de DEKRA, ANWB ben ik járen geleden netjes behandeld en Volvo kent de auto misschien wel het beste.
e. wat verwachten jullie waar ik op korte termijn rekening mee moet houden m.b.t. mogelijke vervanging/reparatie.
> Moeilijk te zeggen... Het standaard onderhoudsschema kan je iets vertellen maar de glazen bol heb ik helaas niet. Bij de aankoopkeuring hoor je wel hoe de staat van bv de remmerij is.
Mocht ik tot koop van 1 van beide overgaan, wat kan ik zo ongeveer vragen aan korting als ik geen inruil heb?
> Gaat het om zoveel mogelijk korting krijgen of om een goede auto kopen? Kijk naar je gevoel bij de auto en de verkoper en bepaal hoeveel je dat waard is. Volgens mij zijn de prijzen niet van die mate dat er ruimte is voor dikke kortingen (10% is nog geen 900 eu). Ook zijn de prijzen volgens mij netjes te noemen.
samenvattend denk ik dat je op je gezonde verstand moet vertrouwen en moet kijken welke auto en welke verkopende partij je de beste indruk geven. De staat van de auto kun je zelf het beste beoordelen, dat is op basis van wat opties en getallen hier lastig om een advies op te geven
Succes!
A. is de km. stand gezien bouwjaar en model acceptabel te noemen of is dit al veel?
> valt of staat met de onderhoudshistorie van de auto en hoe de vorige eigenaar 'm behandeld heeft. Dat kun je vaak wel herleiden aan de staat van de auto; iemand die van de auto een bende maakt zal waarschijnlijk ook zo rijden.
b. is een gechipte versie wel aanbevelenswaardig (hiermee bedoel ik meer kan dit wel en is het nog betrouwbaar en is het niet vragen om problemen althans motorisch gezien)?
Geldt hetzelfde voor als hierboven.
c. Waar moet ik verder op letten bij aankoop, graag zopveel mogelijke tips aub.
> Nee, dat zijn de niet-turbo's. Maar ik ken binnen familie meerdere auto's die wel in de zg. gevarencategorie vallen maar waar nooit problemen mee zijn geweest (waaronder mijn eigen V70)
d. welke aankoopkeuring is beter, ANWB / DEKRA / of off. VOLVO dealer
> Wat verwacht je van de keuring? Ik heb geen ervaring met de DEKRA, ANWB ben ik járen geleden netjes behandeld en Volvo kent de auto misschien wel het beste.
e. wat verwachten jullie waar ik op korte termijn rekening mee moet houden m.b.t. mogelijke vervanging/reparatie.
> Moeilijk te zeggen... Het standaard onderhoudsschema kan je iets vertellen maar de glazen bol heb ik helaas niet. Bij de aankoopkeuring hoor je wel hoe de staat van bv de remmerij is.
Mocht ik tot koop van 1 van beide overgaan, wat kan ik zo ongeveer vragen aan korting als ik geen inruil heb?
> Gaat het om zoveel mogelijk korting krijgen of om een goede auto kopen? Kijk naar je gevoel bij de auto en de verkoper en bepaal hoeveel je dat waard is. Volgens mij zijn de prijzen niet van die mate dat er ruimte is voor dikke kortingen (10% is nog geen 900 eu). Ook zijn de prijzen volgens mij netjes te noemen.
samenvattend denk ik dat je op je gezonde verstand moet vertrouwen en moet kijken welke auto en welke verkopende partij je de beste indruk geven. De staat van de auto kun je zelf het beste beoordelen, dat is op basis van wat opties en getallen hier lastig om een advies op te geven
Succes!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- EVV
- 5th Gear member
In de recall van Volvo in de USA staat de V70 van 2000 nog wel tussen: 2000-2001 : V70, XC70 and S60 with turbo charged engine. Dat jouw auto geen probleem heeft klopt, blijkbaar zijn de bij de turbo motoren eerder over gegaan op andere gaskleppen, maar ze komen dus wel degelijk voor op V70s met een turbo motor.VolvoMafia schreef: c. Waar moet ik verder op letten bij aankoop, graag zopveel mogelijke tips aub.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
EHm mijn onderbuikgevoel geeft aan voor auto 2. Welliswaar iets meer km maar geen chiptuning, wel schuifdak.
Auto in met chip zegt tegen mij dat de kans groter is dan bij auto 2 dat er wel harder mee getrapt zou kunnen zijn...... Ik zeg dus niet dat dat zo is en ook niet dat het niet zo is.
Prijs discussie, niet doen. Probeer wat extra garantie te claimen.
Auto in met chip zegt tegen mij dat de kans groter is dan bij auto 2 dat er wel harder mee getrapt zou kunnen zijn...... Ik zeg dus niet dat dat zo is en ook niet dat het niet zo is.
Prijs discussie, niet doen. Probeer wat extra garantie te claimen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Niet eens. Dat kan je niet eerder zeggen dan dat je de historie kent.derre schreef:Ik zou geen van de 2 kiezen alle 2 veel te veel km's , rond die km standen komen altijd grote en duure reparaties lekker doorsparen voor een met zeker een ton minder km's erop
Grote kans bijvoorbeeld de draagarmrubbers en de remmen al eens zijn vervangen. Distributie is pas over een ton.
Welke dure reparatie's had je dan in gedachten?
- toppertje
- 6th Gear member
niet mee eens.derre schreef:uhh turbo , koppeling
toch prijzige dingen , en ik spreek uit ervaring snelle auto's en hoge km standen gaan meestal niet samen zonder reparaties .
Al is een auto nog zo goed onderhouden en bereden .
ik heb dan wel geen snelle T-5,maar een "slome" (fasstech)diesel,
maar bij mij na 416.000km 1e turbo en 1e koppeling.
geen glans zonder wrijving
- Bakboord1
- 4th Gear member
Qua tuning lijkt het mij niet uit te maken. Juist een getunde auto zal goed worden warmgereden omdat deze mensen vaak meer interesse hebben in de techniek. Daarnaast is een v70 geen petjes auto. En wie zegt dat auto 2 ook niet getuned is geweest.
-
- 5th Gear member
Tis geen T5, maar wil hem je/jullie niet onthouden
Mogelijk het verkeerde Topic, maar ik kwam DEZE D5 tegen en de km.stand klopt!
Niet de allergoedkoopste, maar wel 1 om te zoenen.
Mogelijk het verkeerde Topic, maar ik kwam DEZE D5 tegen en de km.stand klopt!

Niet de allergoedkoopste, maar wel 1 om te zoenen.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd