hoi, mijn v70 2.5d uit 99 heeft een grote beurt nodig:
- airco slaat slechts kort aan om daarna warme lucht te blazen, in de zomer (en nu ook al) best vervelend.
- auto zakt door zn hoeven achter, denk aan nieuwe nivomats , of 2e hands, heb een set gevonden van een auto met 138k op de teller , doen?
- moet je bij nieuwe nivomats ook nieuwe veren aanbrengen?
- rubbers van de veren voor moeten worden vervangen
- auto moet opnieuw worden uitgelijnd
- er lekt wat olie bij de pakking van de d-riem, aanpakken of niet?
ik dub heel erg of ik dit alles moet aanpakken of niet. Auto rijdt zalig, heb nu geen budget over voor een jongere volvo. Is het nog de moeite om er 1000/ 1500e in te stoppen?
diverse reparaties wat is wijsheid v70 2.5d uit 99 376k
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Tja , als de auto dan weer helemaal pico bello is dan zou ik het doen.
maar je kan ook van het een in het ander vervallen.
het blijft een gok
maar je kan ook van het een in het ander vervallen.
het blijft een gok
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10702
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik zou die investering gewoon doen. Je weet wat je hebt toch? Waarde van de auto zal niet veel minder worden de komende 100K.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
als dit het enige is,is dit (voor mij althans)geen issue.
gewoon repareren dat hok.
misschien kun je de nivomaats of gewone schokdempers zelf
doen? stelt niets voor,in een klein uurtje heb je ze vervangen.
de veer zou ik vooralsnog gewoon laten zitten.
de olielekkage zou ik wel oplossen..
alle rubberonderdelen worden er door aangetast.
gewoon repareren dat hok.
misschien kun je de nivomaats of gewone schokdempers zelf
doen? stelt niets voor,in een klein uurtje heb je ze vervangen.
de veer zou ik vooralsnog gewoon laten zitten.
de olielekkage zou ik wel oplossen..
alle rubberonderdelen worden er door aangetast.
geen glans zonder wrijving
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Zeker doen, elke andere auto kost ook geld (hoe nieuwer hoe meer hij kost aan afschrijving; hoe ouder, hoe meer aan onderhoud maar dat wordt op een gegeven moment een soort vast gemiddeld bedrag per jaar - en voor minder dan dat gemiddelde bedrag kan je niet rijden. Dit geldt totdat de onderdelen schaars worden en relatief duur. Verder moet je kijken naar het benzineverbruik, dat bij oude auto's hoger ligt dan bij nieuwere, gemiddeld).
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mee eens, lekker repareren
Volvo for life
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Wat ik al zei in het 'kilometer-topic'. Gewoon repareren. Denk er wel aan dat je nivomats monteert i.v.m. je trekhaak. Als je naar gewone schokbrekers over wilt moet je ook een andere trekhaak laten monteren.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:15
dank, probleem is da tik zelf niet technisch uitvoerend ben, zegmaar 2 linkerhanden.
volvo garage waar ik opzich tevreden over ben begint een beetje te sputteren. Hij zegt dat het probleem met de airco niet zomaar opgelost is omdat je van het een in het ander kan vervallen, dwz nieuwe condensdinges plaatsen en dat daardoor de airco pomp stuk gaat? ik kan dit risico niet inschatten en ook niet inschatten of hij uberhaubt wel gelijk heeft.
Probleem met airco is dat hij wel aanslaat en koude lucht geeft, maar dat ie na een aantal minuten weer stopt. Valt me op dat de airco soms weer aanslaat als ik heel veel toeren maak, bijvoorbeeld bij optrekken. Net alsof er dan weer een aandrijving tot stand komt. Gebeurd ook vaak dat de auto hele vochtige lucht blaast.
Ik laat idd wel de nivomats monteren, dat bevalt me zo goed, zou niet anders willen.
en de olie lekkage zal ik ook aanpakken, dat was ook het advies van de garage trouwens, had dat eerst even laten zitten.
wat me nog te binnenschiet: de ontwasemfunctie in de achterruit werkt niet, probleem met de aarding, schijnt nogal lastig te verhelpen te zijn, maar het is ook best lastig om telkens met een beslagen achterruit te moeten rijden
volvo garage waar ik opzich tevreden over ben begint een beetje te sputteren. Hij zegt dat het probleem met de airco niet zomaar opgelost is omdat je van het een in het ander kan vervallen, dwz nieuwe condensdinges plaatsen en dat daardoor de airco pomp stuk gaat? ik kan dit risico niet inschatten en ook niet inschatten of hij uberhaubt wel gelijk heeft.
Probleem met airco is dat hij wel aanslaat en koude lucht geeft, maar dat ie na een aantal minuten weer stopt. Valt me op dat de airco soms weer aanslaat als ik heel veel toeren maak, bijvoorbeeld bij optrekken. Net alsof er dan weer een aandrijving tot stand komt. Gebeurd ook vaak dat de auto hele vochtige lucht blaast.
Ik laat idd wel de nivomats monteren, dat bevalt me zo goed, zou niet anders willen.
en de olie lekkage zal ik ook aanpakken, dat was ook het advies van de garage trouwens, had dat eerst even laten zitten.
wat me nog te binnenschiet: de ontwasemfunctie in de achterruit werkt niet, probleem met de aarding, schijnt nogal lastig te verhelpen te zijn, maar het is ook best lastig om telkens met een beslagen achterruit te moeten rijden
Volvo XC90 D5 2012
Volvo V70 D5 2005
Volvo V70 D5 2005
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
maken die hap!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dan leer je je eigen auto pas goed kennen 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wanneer je airco goed functioneert heb je die achterruitverwarming helemaal niet nodig, want die zal dan nooit beslaan. Dus laat dat maar gewoon zo dan.
Een zwak punt van de classic's is de in het dashboard ingebouwde verdamper. Die gaat altijd lekken. De condensor kan ook gaan lekken, maar in beide gevallen verlies je dan koudemiddel, waardoor je airco helemaal niet meer aan zal slaan. Wanneer de aircopomp lange tijd niet wordt gebruikt, kan hij vast gaan zitten, waarna hij moet worden vervangen.
Aangezien jouw airco het eerst even doet en daarna uitvalt speelt dat probleem dus niet. Ik denk ook dat het probleem niet aan je condensdinges ligt, maar aan de luchtspleet van de magneetkoppeling op de compressor.
Een zwak punt van de classic's is de in het dashboard ingebouwde verdamper. Die gaat altijd lekken. De condensor kan ook gaan lekken, maar in beide gevallen verlies je dan koudemiddel, waardoor je airco helemaal niet meer aan zal slaan. Wanneer de aircopomp lange tijd niet wordt gebruikt, kan hij vast gaan zitten, waarna hij moet worden vervangen.
Aangezien jouw airco het eerst even doet en daarna uitvalt speelt dat probleem dus niet. Ik denk ook dat het probleem niet aan je condensdinges ligt, maar aan de luchtspleet van de magneetkoppeling op de compressor.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Met vriesweer is achterruitverwarming echt wel handig hoor! En als alleen de achterste ramen beslagen zijn is ie ook handig!
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Een achterruit krabben kost niks en als je airco werkt, heb je nooit beslagen ramen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Voor die magneetkoppeling zijn twee opties:
-In zijn geheel vervangen
-Verkleinen van de luchtspleet door het verwijderen van vulringen
Drie maal raden wat het voordeligste uit gaat pakken.
-In zijn geheel vervangen
-Verkleinen van de luchtspleet door het verwijderen van vulringen
Drie maal raden wat het voordeligste uit gaat pakken.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ik gok optie 2 
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als jouw garagist dit forum nodig heeft om een juiste diagnose te kunnen stellen of voor de betere "how-to", dan wordt het voor jou tijd uit te kijken voor een ander onderhoudsadres.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race