externe PA-versterker aan te sluiten op HU-655 ?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
peter d
3rd Gear member

Weet iemand of er een externe PA-versterker ( past oa in S60 ) aan te sluiten is op de
HU-655 voor een V40 uit 2002 ??

Ligt er bijv. bedrading / bekabeling ergens onder de stoel voor de aansluitingen ?

( in mijn S60 zit er wel een in. deze zit onder de rv stoel en is aangesloten op de HU-605)
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Okke
4th Gear member

PA? Bedoel je dat echt of gewoon een losse eindversterker, 12V maar dan geen Volvo. Kan altijd, je hebt ook zgn high input ingangen op de meeste versterkers.
V40
peter d
3rd Gear member

Een gewone losse eindversterker die simpel aan te sluiten is, is ook prima. Het liefst een die op de orginele stekkers kunnen op de HU-655.

In mijn vroegere auto bouwde ik zelf alles in mbt speakers, versterkers enz.. maar om er een op de HU-655 aan te sluiten is volgens lastiger omdat er allerlei stekkers aangepast dienen te worden ? ? ? :roll:

Mijn S60 heeft een losse Volvo PA-versterker onder de rv stoel die achteraf ingebouwd is op bekabeling/stekkers die onder de vloerbekleding liggen en draden naar de zekeringkast links van het dashboard. Icm high performance speakers een heerlijk geluid !
Als dit in de V40 van mijn vrouw kan zou dat perfect zijn. Maar als er een simpele versterker via orginele bedrading aangesloten kan worden is dat ook prima. :)
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Okke
4th Gear member

Je kan idd een Volvo versterker aansluiten op de HU-655, en die komt ook onder de rechtervoorstoel.

Volgens mij zijn er ook mensen die een breakout hebben gemaakt op de DIN connector om een andere niet Volvo eindversterker aan te sluiten (geschakelde +12V en 4x line niveau uit). Constante +12V en ground moet je dan wel apart bekabelen en zekeren, maar dan kan je ook zelf de diameter van de draad bepalen adh de versterker die je gaat gebruiken.
V40
peter d
3rd Gear member

Aha, lijkt mij dat een orginele Volvo PA-versterker simpeler is om in te bouwen ipv al die bedrading aan te passen mbt de din-connetctor ( rechthoek stekker toch? ) voor een universele simpele eindversterker.

Ik denk dat een het PA-versterker wordt. Kost iets meer als degene die ik hier nog heb liggen maar dan is het wel orgineel Volvo :D
In bezit :

Niet meer in bezit :
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”