Apexi / BSR Optiflow V70 T5

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Foto's van de Optiflow van BSR icm een Apexi filter, ik heb voor een Apexi gekozen omdat dit een droog filter is.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Gebruikersavatar
derre
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07

Netjes , levert dit geen problemen op met de luchtmassameter?
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Nee, de Apexi is een droog filter in tegenstelling tot een bv een k&n, daar zit olie op die de lmm kan aantasten.
De Apexi is juist ontworpen om schade aan de lmm te voorkomen.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
SuperKnutsel
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09

Vraag me af of dat nou veel aanzuiggeluid teweeg brengt.

Heb destijds gekozen voor een dicht K&N filter omdat ik bang was voor teveel bijgeluiden?
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Het aanzuiggeluid valt mee, de roffel is wel duidelijk hoorbaar.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Hier een testje tussen verschillende bekende luchtfilter fabrikanten:

http://www.raceweb.co.za/Articles/airfi ... uction.htm
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Pitte
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 21.05.2008 - 15:04

Rijd al 9 jaar met K&N en nog nooit problemen gehad met LMM!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Het gebeurd nog wel eens dat na het schoonmaken van een K&N of soortgelijk filter, het filter te rijkelijk met olie wordt behandeld.
En dat kan weer funest zijn voor de LMM.

Ik zie dat je een veerpootbrug hebt, merk je daar veel van?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Gebruikersavatar
derre
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07

oddball schreef:Het gebeurd nog wel eens dat na het schoonmaken van een K&N of soortgelijk filter, het filter te rijkelijk met olie wordt behandeld.
En dat kan weer funest zijn voor de LMM.

Ik zie dat je een veerpootbrug hebt, merk je daar veel van?
Uh elke t5 heeft standaard toch een veerpootbrug of ben ik nou gek ? althans de s60 t5's wel ?
Pitte
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 21.05.2008 - 15:04

oddball schreef:Het gebeurd nog wel eens dat na het schoonmaken van een K&N of soortgelijk filter, het filter te rijkelijk met olie wordt behandeld.
En dat kan weer funest zijn voor de LMM.

Ik zie dat je een veerpootbrug hebt, merk je daar veel van?
Klopt,je moet zeer zuinig met de olie omspringen!Ik doe het een beetje anders nl. als ik de oliespray gebruik steek ik in de filter altijd een absorberende doek die het eventuele teveel olie meteen opzuigt!

Ja,het verschil is duidelijk merkbaar de auto voelt veel stijver aan(is ook de bedoeling)en dat merk je vooral in de bochten.
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

derre schreef:
Uh elke t5 heeft standaard toch een veerpootbrug of ben ik nou gek ? althans de s60 t5's wel ?
Bekijk de foto eens goed....
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Pitte
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 21.05.2008 - 15:04

Ik denk dat je verward met de brug waar de motor aanhangt!
als je goed kijkt zie je achter die brug nog een(smallere) brug,dit is de veerpootbrug!?
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”