Ok, 1e post op dit forum.
Heb afgelopen vrijdag een V70 R-edition besteld. Zwart met de powershift automaat. Parkeerhulp voor en automatisch dimmende binnenspiegel laat ik achteraf inbouwen omdat het comfortpakket niet meer besteld kon worden.
Type en motor aanduiding laat ik verwijderen en 17" velgen + winterbanden zijn besteld.
Ik kom uit een BMW 320d touring (huidig model) maar heb meer ruimte nodig vanwege gezinsuitbreiding. Heb de nieuwe 5 overwogen maar die is krapper op de achterbank dan de V70 door de dikke wangen van de bank en eigenlijk vind ik 60k + ook wel heel veel geld voor een auto.
Heb proef gereden met de R-edition powershift en de Xc60 D5. Moet eerlijk bekennen dat de D5 (205 pk) me eigenlijk tegenviel. Power zat maar vrij rumoerig en die 'lekkere' 5 cylinder sound heeft me niet echt gegrepen bij deze diesel. Kan ondanks het veschil in vermogen wat mij betreft niet tippen aan de 2 liter diesel van BMW. De Xc 60 zelf vind ik een mooie auto maar voelde van binnen veel krapper aan dan de V70 (is hij natuurlijk ook) en de rij eigenschappen vond ik ook minder dan de V70.
De 2.0T van de V70 heeft me wel positief verrast. Lekkere soepele en stille motor en de combi met de PS bak is ook fijn. Daarnaast is de V70 natuurlijk ideaal voor een gezin. De kofferbak leek wel 2 keer zo groot als die van de 3 touring.
Al met al zit hier een tevreden man. Moet nog wachten tot half april, want dan wordt ie pas geleverd.
Voor de geintereseerden: 'mijn' dealer in Oud- Beijerland/ Spijkenisse vertelde me dat ze er vanwege de populariteit van het model er nog 15 in verschillende kleuren hebben besteld. Daar zijn er nu dus nog 14 van over
Ik houd jullie op de hoogte.