Bifuel uit 2000, benzine perfect, ramp op gas

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
fraggle
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46

Al een jaar of 3-4 rijdt mijn bi-fuel uit 2000 zalig op benzine en rampzalig op gas.
Wat is er al gedaan:
Gasklephuis vervangen
Stappenmotor vervangen
Lamda Sonde vervangen
Filter voor gasverdeelhuis geplaatst

Wat is het probleem?
Zodra je onder de 2500 rpm rijdt, lijkt het wel alsof je continu in zijn 4 rijdt. Verschrikkelijk, geen vermogen.
Daarboven, bijvoorbeeld op snelweg is het stukken beter. Wel lichte trilling, maar zeer licht.
Bleek na vervangen van bovenstaande zaken dat het gas weeë huis erg vuil en vies was met zwart stof. Zat ook geen filter voor wat er volgens garage wel hoorde. Filter geplaatst.

Wat kan ik nu nog doen? Injectoren vervangen? Die zijn erg duur en na de eerdere nutteloze dure reparaties ben ik huiverig.

Iemand enig idee, tips? Ik hou me aanbevolen.

Ja
850 G3 1996
V70 G3 2000
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Alex@V70 heeft ook dit systeem gehad, ik meen ook dat hij het verdeel/ regelhuis had gereviseerd, wellicht kan hij je verder helpen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen! Als mijn auto al 4 (VIER!) jaar niet goed zou rijden, had ik hem echt geen 4 jaar aangehouden. :-)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Peter1977
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 01.09.2009 - 13:26
Locatie: Leusden

Is je gasverdeelhuis al een keer schoongemaakt/vervangen? Dit gaf namelijk bij mijn Bi-fuel problemen. Hij liep bij lagere toeren maar op 4 cylinders i.p.v. 5. Na vervanging van het verdeelhuis en opnieuwe inregelen van de gascomputer was het euvel opgelost.
Volvo S70 Bi-Fuel 2.4 AUT 1999
Volvo V50 Elite 2.4 2005
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

klepspeling goed?
fraggle
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46

Ik heb geen idee. Ik denk dat ik maar eens naar een LPF boer in de buurt ga om te vragen eea schoon te maken. Probleem is dat je, na EUR 1000 uitgegeven te hebben zonder resultaat een beetje terughoudend wordt.

Zo ook bijvoorbeeld die injectoren...

Laat ik beginnen met schoonmaken.

Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

ik had het nog geen 4 weken uitgehouden.
een auto moet goed rijden (en schoon zijn) , anders ben ik er klaar mee!
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

jan weemering schreef:ik had het nog geen 4 weken uitgehouden.
Dat moet zelfs nog sneller kunnen, tenminste, áls je ermee naar een specialist zou gaan.
Als ik lees dat er geen filter zat, stel ik me de vraag, of het dan wel een specialist is, en of het dan ook wel over een origineel Bi-Fuel gaat.
Bij iedere Bi-Fuel zit er een filter, of beter gezegd, een zeefje in de aansluiting van de gasslang op verdeelhuis.
Bij een Volvo dealer komt het vaak voor, dat men dat niet weet, maar een specialist kent dit systeem uit z'n duimpje...
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Echte bi-fuel? Zoek dan eens op verdampere.nl

Dat had je een hoop ellende gescheeld...

Nee, geen aandelen... :D
V40
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

zo moeilijk kan het toch niet zijn om de storing te vinden? :)
fraggle
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46

Garage doet zijn best maar weet het ook niet meer. Denkt nu aan problemen met of bij injectoren, maar zoals gezegd, dat kost ook weer handen vol geld, zonder garantie dat het dan over is.
850 G3 1996
V70 G3 2000
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Maar is het nou een originele fabriek-af bi-fuel of niet?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Oceanracer schreef:Maar is het nou een originele fabriek-af bi-fuel of niet?
elke bi-fuel is orgineel af fabriek,anders is het geen bi-fuel toch?
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Men noemt een Volvo op gas meer dan eens een bi-fuel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Een Bi-Fuel heeft geen gasinjectoren die snel stuk gaan.
Het lijkt me daarom dus niet om een origineel Bi-Fuel te gaan.

Bij een "garage" moet je zowiezo al niet zijn, als het om gas gaat...
fraggle
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46

Deze is inderdaad af fabriek, echte bi-fuel. Pfff, vorige auto was een achteraf inbouw en die reed veeeeeeeel beter.

Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

is de klepspeling al is gecontroleerd?,daar moet je natuurlijk zeker van zijn dat deze goed staan!
dat is een van de meest voorkomende problemen bij een 5 cilinder op LPG vanaf modeljaar 2000!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”