Fluittoon(tje) HU-603 bij stationair toerental

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
RicoK
3rd Gear member

Nu heb ik sinds enkele weken een GROM USB MP3-speler. Omdat ik mij vooraf goed heb ingelezen heb ik gelezen dat een fluittoon waarneembaar kan zijn die aanzwelt tijdens het oplopen van het toerental.
Mijn GROM is afgeleverd met op de voedingsdraad een (groot) ontstoringsfilter gemonteerd. Tijdens het tijdens is geen (oplopende) fluittoon waarneembaar. Ook niet tijdens stille passages in de muziek.

Echter, zodra ik voor een verkeerslicht stilsta, ofwel tijdens stationair toerental, hoor ik wel een fluittoontje. Zoals gezegd een toontje en je moet goed luisteren wil je hem horen. Ik weet dit aan de GROM. Maar, vanmorgen had ik sinds lange tijd weer eens een keer de radio aan en nu hoorde ik tijdens het wachten voor een verkeerslicht ook deze fluittoon op het moment dat Edwin Evers even zijn mond hield, dit fluittoontje.

Dus, als ik zowel tijdens het luisteren naar de GROM als de radio dit fluitje hoor, zou het aan de HU-603 moeten liggen.

Komt iemand dit bekend voor?
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Klinkt onwaarschijnlijk dat het aan je HU ligt.

Check:
- of de massa naar de HU niet onderbroken is en via of door een ander apparaat loopt (carkit / via melbus van de grom bijv.)
- hoor je het ook als je op standje CD of cassette staat?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”