Het is bij mij eigenlijk alleen als de motor wat warmer is, en rond de 2500 tot 3500 toeren (normaal dus "op te lossen" door te schakelen, op de snelweg na dan...). Wel vreemd is dat de temperatuur niet echt oploopt (deze komt zelfs nauwelijks van zijn plaats, maar ik weet niet of dat normaal is met dit weer)
Nu wil ik toch eens gaan klungelen, en het volgende gaan proberen:
Zijn er verder nog tips? Ik ben nogal een leek met auto's dus ik zal het spelend moeten leren1) carb.motor : carb schoonmaken en benzinefilter in slang voor carb plaatsen.
2) injectie: gehele inlaat kanaal schoonmaken, incl sensoren, slangen en stationairklep (stappenmotor wordt er wel eens gezegd, is het niet overigens maar goed...)
3) Alle electra nakijken in de motorruimte: naar injectoren, naar bougies, verdeelkap en ontsteking: alle stekkers uit elkaar halen, schoonmaken met alcohol, spiritus oid (niet schuren!!), inspuiten met contactspray en vastmaken. Let er op dat contacten (de pinnen dus) ook klemmen, desnoods voorzichtig met een kleine schroevendraaier iets bijbuigen.
De bougies zijn overigens al vervangen dus daarin kan het niet meer zitten, er zit goede olie in en alles is op peil. Het doel voor morgen is eens wat loshalen, schoonmaken etc... (oliefilter eens controleren, als dat eenvoudig is..). Verdere tips, graag!!! (Gezien enkele specifieke mankementen er even een topic voor geopend, wellicht komen er nog goede ideeën voorbij
Ik kan helaas niet naar de stotter meeting komen