ik heb mijn xc90 2.5 T uit 2004 nu ruim een jaar en na wat storingen is hij nu storingsvrij en helemaal in orde, maar sinds enige tijd heb ik last van een irritant gerammel wat uit het dak lijkt te komen, door dat het gehele dak het geluid resoneert is het bijna niet te bepalen waar het vandaan komt. Het klinkt als een schroef/bout of zo die losligt bijv. van de dakrail die gaat trillen. De ene keer treedt het op bij ca. 100km/h de andere keer bij 120. Het hangt af van hoe de wind op de auto staat.
Aan de buitenkant zit niets los, ik heb geen idee wat het kan zijn. Heeft iemand een idee?
rammel in xc90 bij ca. 120 km/h
-
- 1st Gear member
Iets soortgelijks gehad, Gerammel/gezoem linksboven bij het dak. Bij mij was het bij een wat hogere snelheid 130/140.
Ik heb toen een aantal dingen afgeplakt met tape om te kijken of het windgeruis was.
Met het afplakken van het rubber van de bevestiging van de dakrail was het geruis weg.
Heb toen een half jaartje met dat tape rondgereden tot dat hij naar de schadehersteller moest voor een deukje.
Rubber is toen vervangen en het probleem is niet teruggekomen.
gr derks
Ik heb toen een aantal dingen afgeplakt met tape om te kijken of het windgeruis was.
Met het afplakken van het rubber van de bevestiging van de dakrail was het geruis weg.
Heb toen een half jaartje met dat tape rondgereden tot dat hij naar de schadehersteller moest voor een deukje.
Rubber is toen vervangen en het probleem is niet teruggekomen.
gr derks
-
- 2nd Gear member
leuk toch zo'n forum..
Ik herken ook dit bij mijn Volvo. Alleen dan pas boven de 180 op weg naar Oostenrijk. Ik heb een glazen schuifdak en dacht eerst dat dat het was.
Het geluid resoneert inderdaad, niet echt thuis te brengen wat je hoort en waar vandaan.
Ik ga wel eens dit rubbers van dakrail nakijken. Gelukkig rijden we hier niet hard dus geluid hoor ik niet niet meer,
Ik herken ook dit bij mijn Volvo. Alleen dan pas boven de 180 op weg naar Oostenrijk. Ik heb een glazen schuifdak en dacht eerst dat dat het was.
Het geluid resoneert inderdaad, niet echt thuis te brengen wat je hoort en waar vandaan.
Ik ga wel eens dit rubbers van dakrail nakijken. Gelukkig rijden we hier niet hard dus geluid hoor ik niet niet meer,
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer