Upgrade speakers achterportieren

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
RicoK
3rd Gear member

Hallo,

Mijn Volvo S60 heeft een HU-603 autoradio i.c.m. voorin 2 woofers en 2 tweeters en achterin 2 woofers. De geluidsbeleving is voor mij meer dan voldoende, zelfs perfect te noemen. De installatie kan voldoende luid, geeft alle tonen, voor zover ik dat kan bepalen, goed door. Laag is ook echt (voelbaar) laag.
Echter, de geluidskwaliteit van de speakers in de achterportieren is ronduit belabberd. Mijn zoontje vraagt vanuit zijn zitting of het geluid wat harder kan........ Als ik het geluid bij wijze van test eens enkel op de achterportieren zet zijn deze echt nauwelijks hoorbaar. Wat je al kan horen klinkt zo dof en komt echt van heel ver.

Nu wil ik mijn achterportierspeaker gaan upgraden. Nu heb ik mij al ingelezen op de site volvos.nl, maar ik weet het zo net niet meer.

Nu zijn er (op Volvos.nl) 4 soorten speakers voor in de achterportieren:
- Set achterdeurspeakers Volvo artnr 30679498 voor € 75,00
- Set Performance speakers achterdeur. Met deze set krijgt u al een zeer goed geluid zonder er al te veel voor uit te hoeven geven (??). Art.nr. 9472003 voor € 89,50
- Set High performance achterdeurspeakers. Volvo artnr 9472008 voor € 129,50
- Set Premium achterdeur speakers. Volvo art.nr. 3533907 voor € 175,00

Passen al deze speakers sowieso in mijn achterportieren? Welke speaker zou nu de beste keus zijn?

De speakers in de achterportieren zitten natuurlijk erg laag. Volstaat dan de montage van een enkele woofer?

Graag hulp. Welke speakers, bij voorkeur van Volvo, geeft een beter resultaat dan de rampzalige speakers die ik nu achterin heb zitten?

NB Ik ben mij ervan bewust dat er op dit forum al wel veel over dit onderwerp is gesproken, maar door deze vele bomen is het bos niet meer goed te zien.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
Oceanracer
Geartronic member

Ze gaan allemaal passen. Alleen voor een upgrade van de voordeurspeakers zijn soms andere deurpanelen nodig.

Hoge tonen komen bij de S60 uit de hoedenplank. Als je daar speakers hebt zitten, natuurlijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
RicoK
3rd Gear member

Nee, ik heb geen speakers in de hoedenpank en ben vooralsnog niet voornemens daar speakers te gaan plaatsen.

Ik wil mijn huidige achterpeakers gaan upgraden.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
Oceanracer
Geartronic member

Dan blijven ze dof klinken...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
toppertje
6th Gear member

ik zou eerst je oude speakers eens bekijken,ik heb eens gehoord
van iemand die hetzelfde probleem had.
toen bleek er in het roosterkapje voor de speaker nog een soort van afdek -schuim te zitten!
geen glans zonder wrijving
DawnBlueED
5th Gear member

Ik heb een high performance set in de S60 zonder hoedenplank speakers, dat klinkt best lekker. Wel heb ik de HU-603 vervangen ten gunste van een 1 DIN Sony met MP3 en Bluetooth, die vind ik een prettiger geluid geven.
Doeke Dobma
5th Gear member

Ik heb ook een HU603, en hoewel ik Premium deurpanelen heb, zit er gewoon Base audio in(de simpelste speakers). Ook geen hoedenplank speakers. Ik ben het helemaal met Rico eens dat de voorspeakers prima klinken, maar de achterspeakers echt ruk. Echt mega belabberd. En nee, er zit geen stof of filter achtig iets voor, kan met een lampje zo door het rooster de speaker duidelijk zien.
Maar alleen achter vervangen zie ik mezelf nog niet doen, maargoed wij hebben dan ook nog geen kinderen. Als ik een upgrade wil doen(staat op het wensenlijstje maar niet bepaald bovenaan), ga ik voor HP of Premium, maar dan een complete set, mét hoedenplankspeakers(en versterker natuurlijk).
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
RicoK
3rd Gear member

Inderdaad, het klinkt net alsof er een stuk stof of wat dan ook voor zit. Omdat het wel zo klinkt zal ik eens gaan checken of dat bij mij het geval is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”