Accu loopt leeg door radio?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
joostg
1st Gear member

Besten,

Alleereerst excuses voor het openen van een nieuw topic. Ik denk echter dat het dan helderder blijft.

Mijn accu loopt leeg. Dit gebeurd vlak na het installeren van de radio. Het gaat om een sony cdx gt radio.

Ik heb op internet gelezen dat dit aan je bekabeling kan liggen (constante stroom verwisseld oid). Mijn radio gaat echter wel gewoon uit als ik de sleutel uit het contact haal..

Betekend dit nu dat het niet aan mijn radio kan liggen? Dat dit slechts een toevalligheid is en ik het probleem toch elders moet zoeken?

Alvast bedankt

Joost :?:
945i
8th Gear member

Koppel de radio los en je weet het.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
joostg
1st Gear member

Dat heb ik nu ook. Vroeg me gewoon af of het überhaupt mogelijk is ;)
Iroll
6th Gear member

Radio's zijn berucht om het leegtrekken van de accu. Komt door de constante + die aangesloten moet zijn om het geheugen van de radio te voeden. Daar wil weleens wat mis meegaan in de radio waardoor die teveel stroom van de accu vraagt. Er zit op een radio dus een via het contactgeschakelde plus die de radio laat spelen en een constante plus voor het geheugen.
360Degreez
5th Gear member

Hoi Joost, heb je naast een radio ook een externe versterker aangseloten? Als de schakeldraad beschadigd is blijft deze aanstaan en trekt 'ie je accu leeg.

Spreek uit ervaring ;-)
EVV
5th Gear member

Ik zou toch even controleren of de draden toch niet verkeerd om zitten, ook al gaat hij uit als je het contact uit zet.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
joostg
1st Gear member

Hallo allen,

Geen externe versterker. Radio komt uit mijn vorige auto (suzuki swift) daar deed hij het prima. Nooit met een lege accu gestaan.

@ EVV. Kan ik ergens een aansluitschematje vinden? De radio is er nu uit. Morgenochtend weet ik dus meer..!

Hopen op een volle accu! ;)
joostg
1st Gear member

Het is duidelijk. Het euvel is wel degelijk de radio. Ik heb de radio er eind verleden week uitgehaald. De accu loopt niet meer leeg.

Iemand enig idee wat ik nu moet doen om de radio er weer in te zetten zonder dat de accu leeg loopt? Rode en gele kabeltje op de iso stekker doorknippen en kruislings aan elkaar vast solderen?

Groetjes,

Joost
Iroll
6th Gear member

Radio is duidelijk stuk. Je zou alleen de geschakelde plus aangesloten kunnen laten, maar dan houdt hij het geheugen dus niet meer vast.
joostg
1st Gear member

Radio stuk? Het kan niet aan de bekabeling ligen?

Is de geschakelde plus de rode of de gele? En kan het niet gewoon zijn dat er kabeltjes omgedraaid zijn?

Radio deed het in de vorige auto namelijk prima. Nooit problemen mee gehad (is ook nog geen half jaar oud)

Groetjes

ps: Bijgevoegd een foto van de iso stekker die in de auto zat/zit

Afbeelding
Iroll
6th Gear member

Rood is de geschakelde plus als het goed is. Voor de zekrheid zou ik ze even doormeten met een multimeter dan weet je 't. Heb je zelf aan de bekabeling gesoldeerd? Of komt het zo uit je vorige auto? Als de bekabeling continu en geschakeld omgewisseld zou zijn dan zou de radio niet uitschakelen als je het contact uitzet.
joostg
1st Gear member

Radio gaat wel uit (optisch in ieder geval). Toch zorgt hij als hij erin zit voor een lege accu.

Ik heb zelf niks gesoldeerd. Kwam zo uit de auto. Een multimeter heb ik helaas niet.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”