Ego schade.... en beetje aan bumper achter

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Brambo67
3rd Gear member

Ik zit met een probleem en misschien kan iemand mij helpen dit op te lossen. Afgelopen zondag ben ik verkeerd een oprit achteruit ingestoken. Het gevolg was dat ik met mijn rechter achterwiel in een greppel ben geraakt. Het had veel vervelender kunnen afgelopen als daar geen grote steen was die mij weerhield verder de greppel in te rollen…… Nu snapt iedereen wel natuurlijk dat grote stenen en V70 bumpers elkaar niet verdragen. Ik moet eigenlijk zeggen; een V70 bumper verdraagt een steen slecht… Tot mijn grote opluchting is de auto ondanks te zijn weggezakt (deels) in de greppel verder niet beschadigd. De bumper leek in eerste instantie op een aantal kleine krasjes in de onderbumper (zwarte deel) na niet te zijn beschadigd. Nader inzien wijst echter uit dat er wel degelijk over een gedeelte van ongeveer 50 cm de bumper is ingedrukt geweest. Heel licht, dat wel. Het is me echter net te veel om er niets aan te doen.
Ik wil daarom graag weten of en zoja hoe ik dit kan oplossen. Hierbij kan ikzelf de bumper demonteren en eventueel volgens mij zelfs het zwarte onderdeel verwijderen en vervangen. Dan moet ik denk ik alleen nog de kunststof binnenbumper vervangen en zorgen dat het gespoten deel van de bumper weer recht gemaakt wordt.Voor dat iederee gaat zeggen dat dit niet kan; het gaat niet om een deukje maar meer om een vervorming over een wat grotere afstand.
Omdat ik toch bezig ga de boel los te halen wil ik tevens de afdekplaat aan de bovenzijde vervangen. Deze was namelijk al heel erg bekrast toen ik de auto kreeg. Ik wil nu graag de onderdelennummers uit VADIS weten en liefst ook de individuele kosten van de onderdelen. Ter verduidelijking heb ik de foto’s bijgevoegd (en ja de grootste beschadiging zit aan mijn ego; ik vrees dat dit alleen maar over gaat door tijd en de zichtbare ‘wonden’ te herstellen) Het gaat overigens over een V70 Edition 2 Sport 09-2006 MY2007.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans oet Twent
8th Gear member

Probeer eens bij een schadebedrijf te achterhalen wta d ekosten zijn. Anders wellicht bij een sloper die aan de achterkant niets heeft geleden....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
blastaway
5th Gear member

Heb je al getracht met een warme fohn het wer op de plek te trekken. Ik heb zo wel eens schade uit een plastic bumper kunnen duwen. Mochten de krassen daarna noch ernstig zijn zou je het ook kunnen laten spuiten in kleur? Meot dan toch geschuurd worden.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”