impuls kabel
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17.05.2006 - 21:35
hoi wie kan me helpen met het vinden van het impuls kabel bij een volvo S60 bj2002 heb ergens gelezen dat je het kan vinden links onder bij de bestuuders kant ( links unterm Armaturenbrett, CEM 4 / 56 Stecker D, PIN 10 ) maar zie daar alleen maar een houder met relais op is dat de juiste stekker of moet ik nog verder zoeken alvast bedankt voor alle moeite hier
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
- Locatie: omgeving Utrecht
Links aan de bestuurderskant zit onder het dashboard een kast met o.a diverse relais.
Je kunt deze kast makelijk losmaken door de witte beugel links aan de zijkant iets naar buiten te buigen. Hierdoor ontgrendel je de kast en kan je hem gewoon los naar beneden trekken.
Op de kast zit een zwart kapje met een bout erin. Onder dit kapje zit een stekkerblok. Bout losdraaien en stekkerblok eruit trekken.
De stekker is aan de binnenkant genummerd. Positie D10 is dus makelijk te vinden(rechts onderaan).
Alleen zit er in de stekker geen draad.
Je neemt een draad die ongeveer even dik is als het lege gaatje in de stekker. Strip deze draad een stukje en steek dit in het lege gat. Buig het gestripte uiteinde om zodat de draad blijft zitten(zorg dat de gestripte draad geen kortsluiting kan maken met de andere pinnetjes). Druk de stekker weer op zijn plek. De draad blijft zo geklemt zitten.
LET OP: voor dat je stekkers gaat lostrekken, haal eerst de pluspool van de accu los. Wacht dan een half uur en trek dan pas de stekker uit de kast.
Monteer dan de draad.
Zet het contact in stand 2 en koppel dan de pluspool weer aan de accu.
Doordat je het contact aan hebt staan staat je verlichting ook aan. Op deze manier vangt je verlichting de piekstroom op die ontstaat bij het vastkoppelen van je accu.
Je kunt deze kast makelijk losmaken door de witte beugel links aan de zijkant iets naar buiten te buigen. Hierdoor ontgrendel je de kast en kan je hem gewoon los naar beneden trekken.
Op de kast zit een zwart kapje met een bout erin. Onder dit kapje zit een stekkerblok. Bout losdraaien en stekkerblok eruit trekken.
De stekker is aan de binnenkant genummerd. Positie D10 is dus makelijk te vinden(rechts onderaan).
Alleen zit er in de stekker geen draad.
Je neemt een draad die ongeveer even dik is als het lege gaatje in de stekker. Strip deze draad een stukje en steek dit in het lege gat. Buig het gestripte uiteinde om zodat de draad blijft zitten(zorg dat de gestripte draad geen kortsluiting kan maken met de andere pinnetjes). Druk de stekker weer op zijn plek. De draad blijft zo geklemt zitten.
LET OP: voor dat je stekkers gaat lostrekken, haal eerst de pluspool van de accu los. Wacht dan een half uur en trek dan pas de stekker uit de kast.
Monteer dan de draad.
Zet het contact in stand 2 en koppel dan de pluspool weer aan de accu.
Doordat je het contact aan hebt staan staat je verlichting ook aan. Op deze manier vangt je verlichting de piekstroom op die ontstaat bij het vastkoppelen van je accu.
Men zegt van wel, ivm piekspanning op de computer(s).tafa schreef:nou bedankt voor jou goeie uitleg ga morgen meteen weer verder oh ja toen ik vandaag de accu los koppelde heb ik het niet aangekoppeld hoe jij het heb uitgelegd met de contact op 2 kan dat kwaad groetjes
Nog niet meegemaakt.
Geen storingen? Geluk? Misschien wel

-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17.05.2006 - 21:35
hoi gelukkig geen problemen met electrische storingen maar zal daar wel rekening meehouden voor in de toekomst want tegenwoordig zitten ze allemaal vol met electronica en raad eens vandaag verder gegaan met zoeken naar de impuls maar met jou uitleg was dat een makkie wel goed uitkijken mt het verwijderen van de kabel en weer super voorzichtig zijn met terug plaatsen ik vind het wel jammer dat ze mij bij de volvo dealer niet geholpen hebben met de origienele stekker wat in D10 word geschoven ze hadden het zogezegd opnieuw besteld en dat het 3 tot 4 weken kan duren eerdat zij het binnen hebben nou zolang wachten voor paar stekkers bullshit hun hadden daar gewoon geen zin in om me verder te helpen
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Ik ben nu bezig met de signaaldraad aan te sluiten.
De CEM kast heb ik gevonden en die witte beugel naar buiten gedrukt, maar er is geen beweging in te krijgen. De kast staat nu naar achter en naar voren wil deze helemaal niet meer.
Wat doe ik fout?
De CEM kast heb ik gevonden en die witte beugel naar buiten gedrukt, maar er is geen beweging in te krijgen. De kast staat nu naar achter en naar voren wil deze helemaal niet meer.
Wat doe ik fout?
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
De CEM is uiteindelijk los gekomen, ik deed inderdaad iets fout.
De stekker los gehaald en D10 opgezocht, aangesloten en helemaal niets.
Volgens de Navigatie sta ik stil.
Als ik alles goed had begrijpen moet ik dit gaatje gebruiken:

De stekker los gehaald en D10 opgezocht, aangesloten en helemaal niets.
Volgens de Navigatie sta ik stil.
Als ik alles goed had begrijpen moet ik dit gaatje gebruiken:

Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Het doel van de impulskabel is om je vaste navigatie te laten weten hoe hard je rijdt. Zo berekend een vast navigatie systeem icm met de gps de route
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Speed pulse is ook te vinden achter je HU.
Pin 4 van de Groene stekker!
Groet
Bob
Pin 4 van de Groene stekker!
Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Maar ik heb geen HU. Ik zal morgen ff kijken maar zover ik weet, en lees, zit er niet standaard op de groene stekker een speedpulse.VolvoTech schreef:Speed pulse is ook te vinden achter je HU.
Pin 4 van de Groene stekker!
Groet
Bob
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Gaat toch om je S60 bj2002? Dan zou die er moeten zitten...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Ik heb net gekeken maar op pin 4 van de groene stekker zit helemaal niets. Ik zal dus weer de CEM los moeten halen en kijken waarom ik niets heb op D10 of ik heb het helemaal verkeerd gedaan en heb ik wel op een 10 aangesloten maar niet op D10.VolvoTech schreef:Gaat toch om je S60 bj2002? Dan zou die er moeten zitten...
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
@armin, zit er wellicht een splitter aan de kabel op de plek van de HU? Vaak als er een andere radio dan een HU in zit, dan wordt de kabel gesplit naar "euro stekkers" en zit er iets verder naar achteren in de "boom" nog een groene stekker waar de draad wel aan zit.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Klopt, er zit inderdaad van de originele Volvo stekker een verloop naar de ISO stekker. Maar op de originele stekker zit op pin 4 helemaal niets.VolvoTech schreef:@armin, zit er wellicht een splitter aan de kabel op de plek van de HU? Vaak als er een andere radio dan een HU in zit, dan wordt de kabel gesplit naar "euro stekkers" en zit er iets verder naar achteren in de "boom" nog een groene stekker waar de draad wel aan zit.
Ik heb net de accu polen eraf getrokken en haal straks de CEM maar weer naar onder, en ga maar weer eens kijken of er op de stekker van CEM letters staan, de 10e pin heb ik gevonden, maar nu nog de juiste stekker D dus.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Tip!! Laat je kofferbak open staan, of doe iets in de slotvanger, want als je kofferklep in het slot valt krijg je 'm volgens mij niet meer open als er geen spanning meer op staat.louis schreef: LET OP: voor dat je stekkers gaat lostrekken, haal eerst de pluspool van de accu los. Wacht dan een half uur en trek dan pas de stekker uit de kast.
Monteer dan de draad.
Zet het contact in stand 2 en koppel dan de pluspool weer aan de accu.
Doordat je het contact aan hebt staan staat je verlichting ook aan. Op deze manier vangt je verlichting de piekstroom op die ontstaat bij het vastkoppelen van je accu.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Het is gelukt. alles aangesloten en het werkt als in de 850.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Nee op de stekker van de HU waar ook de spanning op zit zit GEEN pulse.
Als die nog analoog in je auto aanwezig is, zit die op de CEM.
Als die nog analoog in je auto aanwezig is, zit die op de CEM.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.