De verlaging is sterk afhankelijk van de zwaarte van de auto. Dat is de reden dat Volvo verschillende veren gebruikt. Een diesel met automaat is aan de voorkant zomaar 100 kg zwaarder dan een benzine zonder automaat. Maar ook een benzine turbo automaat en airco kan zomaar vele tientallen kilos zwaarder zijn dan een 140 pk habdgeschakelde zonder airco. En dat zie je echt terug aan de hoogte.
Ik heb een foto genomen van mijn auto met de originele Volvo verlaagde veren. Ziehier het resultaat:
edraket schreef:De verlaging is sterk afhankelijk van de zwaarte van de auto. Dat is de reden dat Volvo verschillende veren gebruikt. Een diesel met automaat is aan de voorkant zomaar 100 kg zwaarder dan een benzine zonder automaat. Maar ook een benzine turbo automaat en airco kan zomaar vele tientallen kilos zwaarder zijn dan een 140 pk habdgeschakelde zonder airco. En dat zie je echt terug aan de hoogte.
Ik heb een foto genomen van mijn auto met de originele Volvo verlaagde veren. Ziehier het resultaat:
Zeer mooi resultaat, als ik niveauregeling had gehad ging ik volledig dezelfde weg opgegaan zijn maar ik hoop dat ik ongeveer hetzelfde resultaat zal bereiken met de Heico veren. In de loop van de week komen deze binnen en kan ik er volgend weekend aan (laten) werken.
Interessant wat je daar zegt over het verschil in gewicht ook!
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
toppertje schreef:@Ed,het lijkt of er nog een Volvo tussen die van jou, en die renault staat,maar
volgens mij kan dat haast niet.
is dit weerspiegeling oid?
dat zal de 855 2.5 10v zijn van Ed
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Tarman T schreef:Erg mooie auto Ed!! Mooie velgen en goede verlaging. Is dit hoe hij er nu bij staat?
Ja zo staat hij er nu bij. Ik wil alleen nog de achterveren vervangen. Rijd nu nog met de nivomat veren, maar deze zijn nogal soepel. Met 3 man achterin zakt de auto echt heel erg ver door.
Straks iets zwaardere veren en een cm hoger. Dan staat hij met volle tank net zoals nu op de foto.
toppertje schreef:@Ed,het lijkt of er nog een Volvo tussen die van jou, en die renault staat,maar
volgens mij kan dat haast niet.
is dit weerspiegeling oid?
Dat is inderdaad de 850 van mijn vrouw. De Renault lijkt erg dicht op mijn auto te staan, maar dit is optisch bedrog.
@Ed: ik veronderstel dat je geen montageattest noch een validatieverslag hebt voor die verlaging aangezien je alles zelf doet? Heb je nog geen problemen gehad bij de keuring daarmee?
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Zenith schreef:@Ed: ik veronderstel dat je geen montageattest noch een validatieverslag hebt voor die verlaging aangezien je alles zelf doet? Heb je nog geen problemen gehad bij de keuring daarmee?
Gewoon zorgen dat de veren zwart zijn en geen kat die daar naar kijkt op de keuring.
Zenith schreef:@Ed: ik veronderstel dat je geen montageattest noch een validatieverslag hebt voor die verlaging aangezien je alles zelf doet? Heb je nog geen problemen gehad bij de keuring daarmee?
Gewoon zorgen dat de veren zwart zijn en geen kat die daar naar kijkt op de keuring.
en als die ene ezel het gezien heeft, heb je pech.... :evil:
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
edraket schreef:In Nederland wordt hierop niet gekeurd, en bovendien heb ik originele Volvo veren gebruikt.
Ja, België is hier erg strikt in blijkbaar. Bij ons dient in principe, zelfs met de origineel verlaagde veren van Volvo, de verlaging vermeld te staan op het PVG/ COC in samenspraak met de initële aankoopfactuur van de wagen. Als ze dus merken dat de wagen oorspronkelijk niet verlaagd was moet je een montageattest en validatieverslag kunnen voorleggen.
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Zenith schreef:@Ed: ik veronderstel dat je geen montageattest noch een validatieverslag hebt voor die verlaging aangezien je alles zelf doet? Heb je nog geen problemen gehad bij de keuring daarmee?
Gewoon zorgen dat de veren zwart zijn en geen kat die daar naar kijkt op de keuring.
Dat is inderdaad zo(in Belgie)dat ze het niet zien indien je zwarte veren hebt en als je auto niet tegen de grond hangt natuurlijk! Ik ga al jaren naar de keuring met verlaging,gegroefde remschijven,enz. Mijn auto ziet er aan de buitenkant dan wel normaal uit hé want als met zo een auto vol met toeters en bellen verschijnt kan je het wel vergeten of je moet van alles attesten hebben!