Goedemiddag,
Ik heb 3 mnd geleden een C70 coupé bjr '98 aangeschaft. De auto is voorzien van een 2.4 T motor.
De auto heb ik laten aankoopkeuren bij een Volvo dealer.
Na ongeveer 100km met de auto te hebben gereden begon de ellende.
Storingscode ECM-261A.
De storing is diverse malen gereset, echter met het enige resultaat, terugkerende storing.
Ook zijn er inmiddels diverse reparaties uitgevoerd: Vervangen bovenste lamda sonde, vernieuwen gasklephuis, vervengen luchtmassameter.
Dit alles met als enige resultaat, terugkerende storing. De Volvo subdealer waar de auto is gekocht staat ook redelijk met de handen in het haar. De officiele Volvo dealer zegt vervang ook de onderste lamda sonde. Wat geeft mij de garantie dat het hiermee is opgelost.
Wie herkent dit euvel en kent een adequate remedie hiertegen, ik word erin ieder geval redelijk hopeloos van (en de verkoper ook)
Volvogeroet.
Marcel
Motormanagementstoring
- volvo-jan
- 4th Gear member
volvo gebruikt 2lambda sondes de voorste en de achterste (bovenste, onderste)
als de storing uitgelezen is, moet er bij staan welke storingscode het is, de voorste en de achterste lambdasonde hebben bijde een aparte storingscode.
als de storing uitgelezen is, moet er bij staan welke storingscode het is, de voorste en de achterste lambdasonde hebben bijde een aparte storingscode.
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]