Dag,
Heb het volgende probleem met mijn v50 2.0D uit 2004:
Motor wil tijdens het starten niet aanslaan. Startmotor draait maar motor neemt niet over.
Het vreemde is dat het probleem zich niet altijd voor doet. Lijkt ook lucht in de leiding te zitten, al vond Volvo nederland dat niet raar voor de v50, "bijverschijnsel van het product". Dikke bubble zichtbaar in leiding bij filterhuis. Is dit zo?
Ben inmiddels een keer of vier weggesleept en het nu echt beu. Auto is naar VOLVO dealer gebracht en aantal onderdelen zijn al vervangen. Brandstoffilter, filterhuis, EGR klep, plastic brandstoleidingen en rubbers in bajonetsluitingen bij de filter. Na ontluchten rijdt hij 1000km in week, maar lijkt steeds slechter te starten. Als hij rijdt, loopt ie als een zonnetje
Als je dieselfilter er tussenuit haalt wil de auto wel starten. Normaal of zit hier een probleem
Tijdens reparatie bleek dat de auto schade heeft gehad, is hersteld maar dat behuizing van motormanagement computer linksvoor open was en dat er water in heeft gestaan. Volgens dealer mogelijk ontregeld. Maar niet zeker
Heeft er iemand suggesties?
Motor slaat niet aan
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Injectoren lek vrees ik,is de dealer daar nog niet opgekomen?
Dat is een zeer bekend probleem bij de D5..
Dat is een zeer bekend probleem bij de D5..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik lees het nu ,sorry,
Het probleem zit waarschijnlijk toch in het brandstoffilter,compleet vervangen is denk ik de oplossing..
Het probleem zit waarschijnlijk toch in het brandstoffilter,compleet vervangen is denk ik de oplossing..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 25.04.2010 - 22:22
doorzichtig slangetje in een krul ( kan lucht zich ophopen in de lus) er tussen maken vooraan beginnen bij de aanzuigbuis in je brandstoftank en en telkens verder naar voren in het systeem verplaatsen tot op de brandstofpomp als een een onderdeel niet goed is wat valse lucht aanzuigt komen er belletjes in de slang
hebt het ook wel eens gehad aan de drukzijde van de opvoerpomp( theoretisch niet mogelijk) dat er toch lucht in het systeem kwam filterhuis met filter afgeperst in water en geen lek kunnen waarnemen
maar met de slang er voor geen lucht in het systeem en de slang na het filterhuis wel lucht in het systeem
is veel werk maar je bent dan geen vervangingsmonteur
hebt het ook wel eens gehad aan de drukzijde van de opvoerpomp( theoretisch niet mogelijk) dat er toch lucht in het systeem kwam filterhuis met filter afgeperst in water en geen lek kunnen waarnemen
maar met de slang er voor geen lucht in het systeem en de slang na het filterhuis wel lucht in het systeem
is veel werk maar je bent dan geen vervangingsmonteur
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21553
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het wil niet helemaal lukken Han? Helaas lees ik wel meer dingen dat je motor niet lekker loopt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 05.06.2009 - 22:15
Gisteren heb ik ditzelfde probleem voor de tweede keer gehad (met mijn 1.6 diesel van 2005). De eerste keer was ergens begin dit jaar, daartussen niks geen problemen.
De eerste keer was de tank bijna leeg en dacht de anwb-man dat het daar aan kon liggen (hij spoot een goedje in de luchtinlaat en hij liep meteen). Gisteren was de tank echter nog half vol.
De startmotor draait hem wel rond, maar hij slaat niet aan. Gisteren moest hij aangesleept worden en liep hij ook meteen.
De eerste keer was de tank bijna leeg en dacht de anwb-man dat het daar aan kon liggen (hij spoot een goedje in de luchtinlaat en hij liep meteen). Gisteren was de tank echter nog half vol.
De startmotor draait hem wel rond, maar hij slaat niet aan. Gisteren moest hij aangesleept worden en liep hij ook meteen.
Volvo V50 1.6D Kinetic (2005) zwart - Kenwood KOS-A200
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Gloeibougies heel?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29.08.2010 - 08:14
Dag allemaal,
Ik kan jullie gelukkig melden dat het probleem lijkt te zijn opgelost. In totaal heb ik er een half jaar problemen mee gehad. Stuk of 8x stilgestaan.
Het bleek een gas(lucht)klep te zijn die bleef hangen. Bij het starten moet hij dicht staan en af en toe bleef hij hangen in de open stand. Dit verklaard ook waarom hij na het opslepen het telkens deed bij de dealer. Toevallig dat een monteur mij en de andere monteur er op tipte. Als deze vast zit kun je zelf de luchttoevoerslang naar de motor los maken en de klep terugduwen. Het is een onderdeeltje van 80 euro. Computer ziet de storing niet.
Ik kan weer rijden!
Ik kan jullie gelukkig melden dat het probleem lijkt te zijn opgelost. In totaal heb ik er een half jaar problemen mee gehad. Stuk of 8x stilgestaan.
Het bleek een gas(lucht)klep te zijn die bleef hangen. Bij het starten moet hij dicht staan en af en toe bleef hij hangen in de open stand. Dit verklaard ook waarom hij na het opslepen het telkens deed bij de dealer. Toevallig dat een monteur mij en de andere monteur er op tipte. Als deze vast zit kun je zelf de luchttoevoerslang naar de motor los maken en de klep terugduwen. Het is een onderdeeltje van 80 euro. Computer ziet de storing niet.
Ik kan weer rijden!
- LiGHTNiNG1979
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12.02.2011 - 14:38
- Locatie: Hoorn (NH)
Mag ik vragen om welke klep het precies gaat?
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn S40 van 2006.
Heb het probleem eerst 4 ochtenden achter elkaar gehad, altijd leuk om meerdere keren te moeten starten om kwart voor 6 in de ochtend.
Daarna een paar dagen geen last gehad en nu kwam het probleem vanmiddag weer naar voren.
Graag zou ik willen weten waar die klep precies zit en wat de precieze naam is.
Alvast bedankt want het begint wel een beetje te irriteren dat ie niet wil starten, tis wel een domper op de feestvreugde. Want verder is het een fantastisch rijdende auto.
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn S40 van 2006.
Heb het probleem eerst 4 ochtenden achter elkaar gehad, altijd leuk om meerdere keren te moeten starten om kwart voor 6 in de ochtend.
Daarna een paar dagen geen last gehad en nu kwam het probleem vanmiddag weer naar voren.
Graag zou ik willen weten waar die klep precies zit en wat de precieze naam is.
Alvast bedankt want het begint wel een beetje te irriteren dat ie niet wil starten, tis wel een domper op de feestvreugde. Want verder is het een fantastisch rijdende auto.
Volvo S40 2.0D Edition II Sport MY2007 - Rica 175pk/380Nm
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29.08.2010 - 08:14
Dag
de klep zit in het gasklephuis en heet luchtinlaatklep. Deze zit achter de radiator na een zwarte buis die de lucht door laat richting de motor. Kun je zo met de hand aan als je de ring/klem die zorgt voor de aansluiting van deze buis los maakt.
\
de klep zit in het gasklephuis en heet luchtinlaatklep. Deze zit achter de radiator na een zwarte buis die de lucht door laat richting de motor. Kun je zo met de hand aan als je de ring/klem die zorgt voor de aansluiting van deze buis los maakt.
\
- LiGHTNiNG1979
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12.02.2011 - 14:38
- Locatie: Hoorn (NH)
Okee bedankt voor jouw antwoord, zal het eens controleren als de motor weer niet wil aanslaan.
Het is overigens 'vervelend' dat de motor niet elke keer het startprobleem heeft.
Het is overigens 'vervelend' dat de motor niet elke keer het startprobleem heeft.
Volvo S40 2.0D Edition II Sport MY2007 - Rica 175pk/380Nm
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 11.02.2011 - 08:49
vergeet wel de boel niet terug goed aan te sluiten nadien, op die leiding staat wel wat druk als de turbo in werking is...
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman
)
Resto project: '95 480 GT Turbo
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman

Resto project: '95 480 GT Turbo
- LiGHTNiNG1979
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12.02.2011 - 14:38
- Locatie: Hoorn (NH)
Heb trouwens ook al een paar keer meegemaakt dat de motor wel aanslaat, maar veel te laag in toerental blijft hangen.
Toerental is te laag om soepel te draaien, maar te hoog om af te slaan.
Gasgeven helpt ook niet, daar reageert de motor niet op. Heeft dit probleem ook met dezelfde klep te maken, of zou dit door de egr klep oid veroorzaakt worden?
Toerental is te laag om soepel te draaien, maar te hoog om af te slaan.
Gasgeven helpt ook niet, daar reageert de motor niet op. Heeft dit probleem ook met dezelfde klep te maken, of zou dit door de egr klep oid veroorzaakt worden?
Volvo S40 2.0D Edition II Sport MY2007 - Rica 175pk/380Nm
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10.05.2010 - 13:38
- Locatie: Vught
Heb bij mijn V50 (2.0D - 2006) exact dezelfde symptomen gehad, bij uitlezen geen storingsmeldingen. Op een gegeven moment wilde hij helemaal niet meer starten. Nu 3 weken geleden EGR-klep vervangen, en geen problemen meer..........
- Hartland
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 04.02.2011 - 19:00
Heb ook deze problemen (2.0D-2005). Heb de EGR-klep laten vervangen, maar dat hielp niet. Heb de EGR-klep laten dichtzetten met een alu plaatje, maar dat hielp niet (volgens mij wel meer vermogen). Gloeibougies lagen doormeten, maar dat was het ook niet.
Ik moet wel zeggen dat bij warmer weer hij beter start, maar bij het starten komt een rookwolk wat niet echt lekker ruikt. draait de motor dat loopt hij als een zonnetje.
Gister weg gebracht naar Volvo, maar die vonden dat hij goed starten (na een nacht daar gestaan te hebben) en konden ook niks vinden. Wat een gez..k.
misschien ook de luchtinlaadklep laten controleren....
Ik moet wel zeggen dat bij warmer weer hij beter start, maar bij het starten komt een rookwolk wat niet echt lekker ruikt. draait de motor dat loopt hij als een zonnetje.
Gister weg gebracht naar Volvo, maar die vonden dat hij goed starten (na een nacht daar gestaan te hebben) en konden ook niks vinden. Wat een gez..k.
misschien ook de luchtinlaadklep laten controleren....
- Gertje83
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 16:07
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Heb hetzelfde probleem. Al vaker wilde de wagen niet starten, en op gas niet reageren. Dan kwartier stil laten staan er daarna weer lopen. Ik heb het hier over een V50 2.0d uit 2004, met 230.000 km. op de klok.
Laatste dagen startte hij pas na 3 tot 5 x starten. Woensdag gaat hij een de computer en zal ik hier een update plaatsen. balle is dat garage onder garantie steeds niets wist te vinden.... en nu dus nog het probleem.
Laatste dagen startte hij pas na 3 tot 5 x starten. Woensdag gaat hij een de computer en zal ik hier een update plaatsen. balle is dat garage onder garantie steeds niets wist te vinden.... en nu dus nog het probleem.