Een tijdje (2 maanden?) terug had ik te weinig stuurbekrachtigingsvloeistof met het aanzuigen van lucht als gevolg. Bij de garage heb ik dit toen laten bijvullen. Men zei mij toen dat als de vloeistof schuimt, dit een teken was dat het te laag stond.
De afgelopen paar dagen had ik weer het zelfde gevoel in het stuur en nu blijkt dat de vloeistof weer schuimt en dus weer te laag staat.
Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen?
Aangezien het niveau zo langzaam daalt, lijkt een (groot) lek mij onwaarschijnlijk...
Stuurbekrachtigings vloeistof daalt weer...
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
- Locatie: Achterhoek :D
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Het lek kan achter de rubbermof zitten die over de spoorstang en stuurhuis zit. Dan kan je niet zien dat hij lekt omdat de rubbermof de olie opvangt. Meestal is het de oliekeerring daar die lekt. Om dat optelossen moet je het stuurhuis of vervangen of laten reviseren. Tot 1 januari was dat geen apk afkeur, maar de eisen zijn aangescherpt. Het stuurhuis moet lek dicht zijn.
Je kan nog even de slangenklemmen van de stuurbekrachtiging nalopen op lekkage. Als die lekken is de oplossing een stuk simpeler.
Je kan nog even de slangenklemmen van de stuurbekrachtiging nalopen op lekkage. Als die lekken is de oplossing een stuk simpeler.
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
- Locatie: Achterhoek :D
Stuurhuis vervangen of reviseren?
Dat klinkt als of het erg duur is!
Iemand een idee van prijzen?
Dat klinkt als of het erg duur is!
Iemand een idee van prijzen?
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is het een diesel? Zoek anders eerst eens op het forum. Dit is al meerdere malen voorbij gekomen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Ik sluit me aan bij Ed.
ik zou (zoals ik ook aangaf 2mnd geleden) laten kijken naar de leidingen onderaan het stuurhuis.
Stuurhuis is idd kassa! Prijs is ex BTW en montage.
http://www.vanderheidenat.nl/prijslijst ... 37&modid=1
ik zou (zoals ik ook aangaf 2mnd geleden) laten kijken naar de leidingen onderaan het stuurhuis.
Stuurhuis is idd kassa! Prijs is ex BTW en montage.
http://www.vanderheidenat.nl/prijslijst ... 37&modid=1
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
- Locatie: Achterhoek :D
@Ed en Rippie:
Ik heb getracht te zoeken op stuurbekrachtigings vloeistof en dergelijke termen. Ik kon helaas niks vinden. Kunnen jullie me misschien voorzien van wat links of de juiste zoektermen?
Tnx!
Edit: Het betreft inderdaad een Diesel.
Ik heb getracht te zoeken op stuurbekrachtigings vloeistof en dergelijke termen. Ik kon helaas niks vinden. Kunnen jullie me misschien voorzien van wat links of de juiste zoektermen?
Tnx!
Edit: Het betreft inderdaad een Diesel.
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zoek eens op lekkage stuurbekrachtiging.
Ik zou de leidingen aan het stuurhuis eens inspecteren. Grote kans dat de lange lek is.
Ik zou de leidingen aan het stuurhuis eens inspecteren. Grote kans dat de lange lek is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
- Locatie: Achterhoek :D
@Ed:
Tnx voor de tip.
Zijn die leidingen (voor een leek) zelf te inspecteren of moet ik dat overlaten aan de garage?
Tnx voor de tip.
Zijn die leidingen (voor een leek) zelf te inspecteren of moet ik dat overlaten aan de garage?
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Hiervoor moet hij op de brug, en de beschermkap moet er onderuit.Zijn die leidingen (voor een leek) zelf te inspecteren of moet ik dat overlaten aan de garage?
Meestal loopt de olie al van de kap af. Je kan het dan van onderaf zien.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
- Locatie: Achterhoek :D
Op mijn vaste parkeerplek thuis ligt geen olie oid.
Is dat dan een goed of slecht teken?
Is dat dan een goed of slecht teken?
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
per ongeluk niet een keer twee soorten vloeistof door elkaar gevuld?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Leg een paar kranten onder de verdachte plekken op de grond, start de motor en draai het stuur van uiterst rechts naar uiterst links. Kijken waar de rode bekrachtigings druppels zijn gevallen. De stuurbekrachtiging lekt nl meestal alleen als er veel druk op staat door inparkeren ed. Bij stilstand lekken ze meestal niet omdat de pomp dan niet werkt en dus ook geen druk opbouwt. Moet natuurlijk wel eerst de beschermplaat eronder uit!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 09.07.2007 - 18:25
- Locatie: Tilburg
Ik heb ook die klacht gehad.
Bleek dat het retourpijpje in het reservoir was gebroken, waardoor er vloeistof uit het reservoir werd gestoten. Niet genoeg tegelijk om vlekken te krijgen, maar wel te zien aan de zijkant van het reservoir
Probeer in het reservoir aan het pijpje te jutteren, merk je snel genoeg of het pijpje los zit
Nieuw reservoir, klaar
Bleek dat het retourpijpje in het reservoir was gebroken, waardoor er vloeistof uit het reservoir werd gestoten. Niet genoeg tegelijk om vlekken te krijgen, maar wel te zien aan de zijkant van het reservoir
Probeer in het reservoir aan het pijpje te jutteren, merk je snel genoeg of het pijpje los zit
Nieuw reservoir, klaar
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
En?
Weet je het al? Waren het de leidingen, of tocht iets anders?
Weet je het al? Waren het de leidingen, of tocht iets anders?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- cabra246
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 19.05.2010 - 20:37
Ik ben ook benieuwd naar de ontwikkelingen. Mijn reservoir is aan de zijkant ook nat (lekker drekkig zeg maar) terwijl de inhoud volgens de dipstick voldoende is. Daarnaast fluit de pomp als ik een scherpe draai wil maken (Maar nogmaals de inhoud is voldoende). Heeft iemand daar een verklaring voor?, thxs
Volvo S60 Sport Edition 2005
2,4/ 140 PK
2,4/ 140 PK