Bij mijn S80T6 370.000 vorig jaar november de aut, bak laten reviseren. Net op vakantie geweest en problemen met de automaat.
Bij volvo(italie) nieuwe software laten laden ( gaf fout tcm-002f)
Nu geeft het revisiebedrijf aan dat dit komt dat de automaat te heet is geworden en dit niet onder de garantie valt. Er had een oliecooler op moeten zitten?
Ik rijd niet met een caravan,2 volwassen en 2 kinderen met bagage. Moet toch geen probleem zijn.
Wie weet hoe noodzakelijk zo'n oliecooler is?
Oliecooler bij s80 T6 na revisie aut. bak?
- EVV
- 5th Gear member
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
het standaard zijn van de oliekoeler verschilt een beetje per model. Maar los van dat, als het revisiebedrijf de bak heeft gereviseerd en deze wordt weer gemonteerd hoe 'ie zat, dan kunnen ze toch niet zeuren over een oliekoeler die er nooit op zat. Dan hadden ze aan moeten geven dat je die erop moest zetten. Zeker als er geen sleurhut mee is gegaan.
wat nu wel weer duidelijk is, is dat je met een automaat niet in een te hoge versnelling de bergen doro moet. Die T6 sleurt gewoon door maar als de motor, en dus ook de bak, te weinig toeren maakt dan koelt de bak te weinig.
wat nu wel weer duidelijk is, is dat je met een automaat niet in een te hoge versnelling de bergen doro moet. Die T6 sleurt gewoon door maar als de motor, en dus ook de bak, te weinig toeren maakt dan koelt de bak te weinig.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- DrRossi
- 4th Gear member
Jouw t6 heeft een oliekoeler!!
brede strook onder de radiator.
Heb je we een trekhaak?
brede strook onder de radiator.
Heb je we een trekhaak?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
-
- Starter
IK heb wel een vanuit de fabriek gemonteerde; afneembare ; trekhaak,
Maar ik ga eens kijken of er inderdaad onder de radiateur een oliekoeler zit
Maar ik ga eens kijken of er inderdaad onder de radiateur een oliekoeler zit