Auto stottert en slaat soms af
-
Guidooo
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51
Heb hem vandaag vervangen, en ik denk dat daar het probleem lag. Had de auto een tijdje aan laten staan en werd nu al een stuk warmer dan eerst aan het metertje te zien. Dus hoop dat dat het euvel is! Laat het wel even horen als ik weer eens een lange-afstandsrit heb!
-
Guidooo
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51
Daar lag het probleem dus helaas niet.
Net een ritje van 60km gemaakt, 50km snelweg, toen daar zegmaar 2 uur 'pauze' gehouden en weer terug. Op het eind, dus na zo'n 60km snelweg (130km/h) begon het weer. Auto sloeg weer af dus overschakelen op benzine. Daarna stotterde hij ook op de gewone 80 en 70 wegen soms. Lamda lampje begon ook weer meteen te branden na een paar keer afslaan.
Daarna bij een bedrijf 30min stilgestaan omdat ik daar wezen moest, en toen was alles weer over. Lampje ook uit.
Wat moet ik daar nou mee? Snap er niks van. Heb nog even een foto gemaakt van m'n temp. meter, net nadat ik even stilstond bij het stoplicht op een 70km weg. Metertje zat op de snelweg nog later.
Foutcodes horen jullie straks.

Het is dus net gewoon alsof als de motor écht warm is de installatie ermee ophoudt of net niet genoeg krijgt oid.
Net een ritje van 60km gemaakt, 50km snelweg, toen daar zegmaar 2 uur 'pauze' gehouden en weer terug. Op het eind, dus na zo'n 60km snelweg (130km/h) begon het weer. Auto sloeg weer af dus overschakelen op benzine. Daarna stotterde hij ook op de gewone 80 en 70 wegen soms. Lamda lampje begon ook weer meteen te branden na een paar keer afslaan.
Daarna bij een bedrijf 30min stilgestaan omdat ik daar wezen moest, en toen was alles weer over. Lampje ook uit.
Wat moet ik daar nou mee? Snap er niks van. Heb nog even een foto gemaakt van m'n temp. meter, net nadat ik even stilstond bij het stoplicht op een 70km weg. Metertje zat op de snelweg nog later.
Foutcodes horen jullie straks.

Het is dus net gewoon alsof als de motor écht warm is de installatie ermee ophoudt of net niet genoeg krijgt oid.
-
wpee
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Als je mij vraagt is de temperatuur veel te laag. Tenminste als je meter klopt.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Zal wel aan je metertje liggen, de benzinemeter en temp. meterstaan er bekend om. Komt of door slechte contacten achterop of door de messing ringetjes die dienen als afstandhoudertjes maar ook het contactverzorgen tussen printplaat en metertje. Door oxidatie wordt de weerstand te groot en gaat het metertje verkeerd aanwijzen. Dash uitelkaar halen en schoonmaken met contactspray en daarna invetten met vaseline.
-
Guidooo
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51
Het is een lampje dat een motorstoring cq emissiestoring aangeeft. Lambdasonde vervangen is onzin, wat me waarschijnlijker lijkt is dat je mengsel niet goed is. Ofwel veel te arm of te rijk. Je lambdasonde meet dit. In beide gevallen is er iets mis met je gasinstallatie. Ga eens naar de gasspecialist om diagnose te laten stellen.
Aangezien je koelvloeistofverlies hebt, denk ik dat je verdamper inwendig lek is. Hij trekt dan koelvloeistof de motor in, en eventueel grote hoeveelheden onverdampt gas, of juist weer te weinig. Nogmaals: even langs de specialist. Kost je 3 tientjes, maar dan weet je wel wat er mee mis is.
Kreeg ik van iemand op een ander forum, lijkt me niet zo gek? Zeker omdat hij nog wat koelvloeistof verliest terwijl er nergens een lek zit, er geen olie in de koelvloeistof zit en er geen sludge onder aan de vuldop zit. Wel in het carterventilatieslangetje.
Aangezien je koelvloeistofverlies hebt, denk ik dat je verdamper inwendig lek is. Hij trekt dan koelvloeistof de motor in, en eventueel grote hoeveelheden onverdampt gas, of juist weer te weinig. Nogmaals: even langs de specialist. Kost je 3 tientjes, maar dan weet je wel wat er mee mis is.
Kreeg ik van iemand op een ander forum, lijkt me niet zo gek? Zeker omdat hij nog wat koelvloeistof verliest terwijl er nergens een lek zit, er geen olie in de koelvloeistof zit en er geen sludge onder aan de vuldop zit. Wel in het carterventilatieslangetje.
-
Guidooo
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51
Vandaag naar een LPG specialist in Groningen geweest. Die zijn meer dan een uur bezig geweest, ze snapten niet wat ik bedoelde maar na een tijd warmrijden enz kwam het stotteren **gelukkig** toch weer. Ze hebben de computer eraan gehangen, alles gecontroleerd maar ze kunnen niks vinden...
Alles moet in theorie goed zijn, ook tijdens het haperen/stotteren geeft de cmoputer weer dat er niks mis is.
Mooi balen dus. Langere afstanden dan maar op benzine vrees ik.
Alles moet in theorie goed zijn, ook tijdens het haperen/stotteren geeft de cmoputer weer dat er niks mis is.
Mooi balen dus. Langere afstanden dan maar op benzine vrees ik.
-
Guidooo
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51
Gisteren/eergisteren naar Wageningen geknalt en via noord holland weer terug, met kar erachter (heenweg 500kg, terug 1250kg) en niks geen problemen meer!
Temp. metertje blijft ook wat hoger staan. Ligt dus toch echt aan de koelvloeistoftemperatuur, nu het buiten warmer is blijft de auto ook wat warmer.
Waar kan dat nou aan liggen dan? Thermostaat had ik al vervangen door een ander. Vloeistof is nieuw, radiateur is ook nieuw.
Temp. metertje blijft ook wat hoger staan. Ligt dus toch echt aan de koelvloeistoftemperatuur, nu het buiten warmer is blijft de auto ook wat warmer.
Waar kan dat nou aan liggen dan? Thermostaat had ik al vervangen door een ander. Vloeistof is nieuw, radiateur is ook nieuw.
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Gewoon het weer. Niets mis mee. ALs hij maar rond de 90gr aanslaat is er geen probleem.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht















