Ik ben volkomen nieuw in de Volvowereld en ik zou dolgraag geholpen worden door jullie.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een V40?
Waarom een V40?
Mooi model,mooie lijnen en hij ziet er strak uit.Ik rij al ruim 23 jaar Opel,en het wordt nu eens tijd voor een Volvo.
Kennissen van ons en mijn schoonvader hebben een Volvo en ben daar best wel gecharmeerd van.
Wat zijn de 'zwakke' punten van dit type Volvo?
Moet ik op de randen van de wielkasten letten,rubbers of iets dergelijks.
Ik heb een V40 op het oog met 215.000 km op de teller.Is dit een probleem?
Graag serieuze antwoorden,want mijn vrouw rijdt er het meeste mee,en ik wil graag dat die veilig rijd.
Ik hoop op zeeeeeer bevredigende antwoorden en tips natuurlijk.
groetjes Marcel(aankomende Volvorijder)
V40 kopen,waar op letten
- black smoke
- 3rd Gear member
ik heb zelf geen idee, wat de eventuele - punten van 'n v/s40 zijn,
nooit 'n gehad..
maar als er 'n gedegen onderhouds-historie bij zit, is dat iig al een +
laat ook 'n aankoop keuring doen !! weet je iig al wat de aankomende kosten
evt zullen zijn
distri-lijn interval weet ik ook niet... (ik weet niet veel hé
) maar is na te kijken..
is 't 'n diesel/benzine/lpg..?
maak iig 'n flinke proefrit, met de radio uit ! zodat je evt rare bij-geluidjes kunt horen ! ook buiten de auto..
kijk evt ook ff op de site van autoweek.. (my review Auto)
kun je misschien ook al e.e.a. uit halen....
suc6...
nooit 'n gehad..
maar als er 'n gedegen onderhouds-historie bij zit, is dat iig al een +
laat ook 'n aankoop keuring doen !! weet je iig al wat de aankomende kosten
evt zullen zijn
distri-lijn interval weet ik ook niet... (ik weet niet veel hé

is 't 'n diesel/benzine/lpg..?
maak iig 'n flinke proefrit, met de radio uit ! zodat je evt rare bij-geluidjes kunt horen ! ook buiten de auto..
kijk evt ook ff op de site van autoweek.. (my review Auto)
kun je misschien ook al e.e.a. uit halen....
suc6...
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- YannickC
- 2nd Gear member
Ik rij zelf nog maar redelijk recent met een v40. Maar hetgeen wat ik vooral begrepen heb is dat je best naar een fase 2 model kijkt. Die zijn gemaakt vanaf 2001. Te herkennen aan de heldere koplampen, niet doorlopende voor bumpers en ietsje andere achterlichten.
Ze zijn vooral van binnen sterk verbeterd. Betere ophanging, betere motoren, ... En zo zijn er nog dingen
Ik denk niet dat de km stand een groot probleem zal vormen.
Ik zelf heb 125dkm. Maar iemand anders op mijn school met zelfde volvo , zelfde jaar heeft al 300dkm en rijd er nog steeds mee rond!
Ze zijn vooral van binnen sterk verbeterd. Betere ophanging, betere motoren, ... En zo zijn er nog dingen

Ik denk niet dat de km stand een groot probleem zal vormen.
Ik zelf heb 125dkm. Maar iemand anders op mijn school met zelfde volvo , zelfde jaar heeft al 300dkm en rijd er nog steeds mee rond!
-
- 2nd Gear member
Een aankoopinspectie bij de volvo dealer kost 95 euro, maar dan weet je wel wat er nog aan moet gebeuren.
LPG/Bi-Fuel kan problemen met zijn gasverdeler hebben bij deze km-stand.
LPG/Bi-Fuel kan problemen met zijn gasverdeler hebben bij deze km-stand.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
- Okke
- 4th Gear member
@telegraphroad:
Kost je de kop niet...(revisiesetje <10 euro).
@rottierood:
Ik denk dat je wat meer moet aangeven om wat voor type het gaat. Fase 1 of 2, uitrusting en motorisering. Overigens zal je al veel kunnen vinden als je het forum even rustig doorleest.
V40 is redelijk probleemloos (kan ik na 5 jaar met dik 2 ton toch wel zeggen). Fijne auto, en mijn buurman (Astra, 4 jaar oud) is jaloers op mijn stoelen...
Kost je de kop niet...(revisiesetje <10 euro).
@rottierood:
Ik denk dat je wat meer moet aangeven om wat voor type het gaat. Fase 1 of 2, uitrusting en motorisering. Overigens zal je al veel kunnen vinden als je het forum even rustig doorleest.
V40 is redelijk probleemloos (kan ik na 5 jaar met dik 2 ton toch wel zeggen). Fijne auto, en mijn buurman (Astra, 4 jaar oud) is jaloers op mijn stoelen...
V40
-
- 2nd Gear member
@okke, helemaal gelijk, vorige week gerepareerd en rijdt weer als een zonnetje.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik heb 2 gehad (zie mijn onderschrift) en de fase 2 is een stuk lekkerder dan de fase 1. Hij kwam alleen voor de apk en een beurt bij de garage. Perfecte auto's! En erg mooi. Hij was me te klein, vandaar de V70 nu.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 2nd Gear member
allemaal vreselijk bedankt voor de reacties.
Ik ga morgen kijken voor een V40 uit 2000.Ik neem aan dat dit 'fase 2 ' is?Hij heeft heldere koplampen en het betreft een Europe SE 2.0 liter.
Hij komt in mijn ogen gelijk aan de Astra,alleen voor mijn gevoel veiliger!
Morgenavond zal ik verslag doen van de proefrit en hoe het allemaal verlopen is.
Ik ga morgen kijken voor een V40 uit 2000.Ik neem aan dat dit 'fase 2 ' is?Hij heeft heldere koplampen en het betreft een Europe SE 2.0 liter.
Hij komt in mijn ogen gelijk aan de Astra,alleen voor mijn gevoel veiliger!
Morgenavond zal ik verslag doen van de proefrit en hoe het allemaal verlopen is.
- S80 Executive
- 5th Gear member
Mijn vrouw rijdt nu al ruim 7 jaar een MY 2004 V40 1.8. Toen ie drie jaar oud was is er een reparatie geweest aan de ophangrubbers van de ‘locatiestangetjes’ van de achteras. Geen idee wat de echte naam was. Vrij duur, maar verplicht voor z'n 1e APK goedkeur! Daar heb ik toen tegen geageerd, want de monteur zij dat het een bekend euvel was. Vreemd dat Volvo dit in het laatste productiejaar nog niet gewijzigd had. We hebben de factuur (€ 800) door drie mogen delen, Volvo NL de dealer en wij ieder een derde. Misschien in de gaten houden dus.
Verder is het na 161.000 kilometer een zeer betrouwbare auto gebleken. Buiten een nieuwe xenonpit en accu kan ik niets bedenken dat buiten het normale onderhoud is vervangen. Wel start hij niet altijd even snel, maar dat is al vanaf dag 1 heel af en toe het geval. Het is echter niet storend. Foto? Oké:

Verder is het na 161.000 kilometer een zeer betrouwbare auto gebleken. Buiten een nieuwe xenonpit en accu kan ik niets bedenken dat buiten het normale onderhoud is vervangen. Wel start hij niet altijd even snel, maar dat is al vanaf dag 1 heel af en toe het geval. Het is echter niet storend. Foto? Oké:

- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Mooie foto!
Bert-Jan Nijhuis
-
- 2nd Gear member
Nou!!!!!!!!!!!
de kogel is door de kerk en we zijn de trotse eigenaren van een Volvo V40 uit 2000.
Ik heb erin gereden uiteraard en het eerste wat me opviel,was de prettige instap van de Volvo.
In de Astra moet je een beetje 'duiken' om in de auto te komen,en om in de volvo te komen,kun je gewoon normaal plaats nemen.
Het rijden kan ik kort over zijn!Heerlijk.Hij heeft 224.000 km gereden,maar dat merk je niet aan hem.Zelfs mijn vrouw rijdt er zo mee weg.
De auto ziet er zo op het eerste gezicht heel nietjes uit.Op de rechterbuitenspiegel is de blanke lak een beetje losgelaten en een van de omtrekverlichtingslampjes is kapot.
Op het dashboard blijft wel de airbaglampje branden en de buitentemperatuur wordt niet weergegeven.Alleen 3 kleine streepjes.
Zaterdag aanstaande halen we hem op.
En dan komen er foto's!!!!!!!!!!
gr Marcel.
de kogel is door de kerk en we zijn de trotse eigenaren van een Volvo V40 uit 2000.
Ik heb erin gereden uiteraard en het eerste wat me opviel,was de prettige instap van de Volvo.
In de Astra moet je een beetje 'duiken' om in de auto te komen,en om in de volvo te komen,kun je gewoon normaal plaats nemen.
Het rijden kan ik kort over zijn!Heerlijk.Hij heeft 224.000 km gereden,maar dat merk je niet aan hem.Zelfs mijn vrouw rijdt er zo mee weg.
De auto ziet er zo op het eerste gezicht heel nietjes uit.Op de rechterbuitenspiegel is de blanke lak een beetje losgelaten en een van de omtrekverlichtingslampjes is kapot.
Op het dashboard blijft wel de airbaglampje branden en de buitentemperatuur wordt niet weergegeven.Alleen 3 kleine streepjes.
Zaterdag aanstaande halen we hem op.
En dan komen er foto's!!!!!!!!!!
gr Marcel.
- Morgenstond
- 5th Gear member
Ik neem aan dat deze zaken wel worden opgelost?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 2nd Gear member
Laat even de airbagbedrading onder de stoelen controleren.
Vaak hangen deze "los" onder de stoel en slepen dan met het verstellen van de stoel over de bodem. Kwestie van opbinden en het airbaglampje laten resetten.
Vaak hangen deze "los" onder de stoel en slepen dan met het verstellen van de stoel over de bodem. Kwestie van opbinden en het airbaglampje laten resetten.
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003