vervolmaken aansluiten Nokia carkit CK-7W

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
snah
Starter

Beste Forumleden,
inmiddels ben ik een blijde bezitter van een V50 2.0Diesel Summum edition 2 uit november 2007. Een prima auto. Zoals ik al eerder vermeldde zit er een Nokia carkit ingebouwd. Helaas is deze kit niet rechtstreeks op de speakers aangesloten maar daar kan ik wel mee leven. Wat niet gebeurt is dat de autoradio/CDspeler automatisch in de "mutestand” gaat als er wordt gebeld. Nu heb ik uitgevonden dat de gele draad van de carkit op de mute-aansluiting van de autoradio moet worden aangesloten maar welk draad is dat in de auto? Kan dat uberhaupt zomaar worden aangesloten? Ik heb een zwarte draad gevonden met een chromen (wartel/vrouwtje) aansluiting. Aan deze draad zit een stickertje en daar op staat: Made in Italy, 09/2004 DUAL BAND. Zou dat de aansluiting kunnen zijn? Zo ja kan die gele draad er dan zo maar op worden gemonteerd? En hoe kom ik aan een mannetje wartelaansluiting?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Hans van Wessel
TwaMu
1st Gear member

Ik vrees dat je de GSM antennedraad te pakken hebt.
De mute draad moet volgens mij naar achteren getrokken worden, waar de radio unit zit thv LA wielkast.
V50 2.4 Momentum 2005
V40 1.8 Europa 1998
Suzuki VS750 Intruder 1986
sequence
5th Gear member

Was daar niet een speciale (dure) module voor nodig om de mute functie te laten werken icm de Volvo audio?
V40 T2 Nordic+
Fredhead
Geartronic member

Voor zover ik weet wel.

Toen mijn Parrot in werd gebouwd werd er nog aan mij gevraagd of ik deze module wilde, maar toen ik de prijs hoorde kon ik er ineens prima mee leven dat ik het volume zelf naar beneden moest draaien. (vraag me alleen even niet meer naar de prijs, want die weet ik dus niet meer)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Mutebox voor nodig.
Liefst met speciaal verloopkabeltje speciaal voor Nokia.
Als je base audio hebt ongeveer 50 euro.
Als je high performance hebt ongeveer 80 euro.

Op en top geregeld dan.
Gaat niet werken op een andere manier....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
sequence
5th Gear member

Even op de grote knop drukken wanneer de telefoon gaat is echt niet zo moeilijk...

Ik heb een HTC Touch en heb daar alleen een houder met laadfunctie voor geplaatst. Werkt prima, maar ik telefoneer erg weinig in de auto. Dat moet ik er wel bij zeggen.
V40 T2 Nordic+
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”