Lamphuis zit los

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Hjalmar
6th Gear member

Gisteren bij de wisselen van de banden ging ik ook even wat lampen veranderen. Zo gezegt zo gedaan, de rechterkant ging goed en toen kwam ik bij de linkerkant uit.
Het grootlicht was aan vervanging toe dus kapje eraf, kabeltje losgehaald en de klemmetjes los gemaakt. Ik haal het lampje eruit, en tot aan hier ging alles goed. Maar bij het erin zetten van de nieuwe lamp en het vastzetten ging het gehele lamphuis los (binnenin de koplamp).

Is dit iets makkelijks als een schroef o.i.d. dat los zit of is die gewoon stuk. Nieuwe koplampen stonden wel in de planning maar dat was ik niet nu al van plan. Ik denk niet dat het enig gevaar is om ermee rond te rijden maar ik wil het graag weer in orde maken.

Iemand een idee?
Hjalmar
xxbv92
2nd Gear member

Heb zelf precies hetzelfde gehad
Onderdelen voor de koplamp zijn los verkrijgbaar bij de dealer, wel even opletten wat er afgebroken is zodat je met het goede onderdeel naar huis gaat (of complete lamp meenemen) als het goed is krijg je ook weer nieuwe klemmetjes en rubber ring om lampglas vast te zetten.

Gr Freek
Hjalmar
6th Gear member

Dat had ik ook begrepen, maar heb nog niet de tijd genomen om de koplamp eruit te halen en te bekijken wat kapot is.
Hjalmar
xxbv92
2nd Gear member

het zijn een soort houdertjes die in het lamhuis geschoefd zitten en de reflector klemmen (kun je de reflector nog enigzins mee afstellen)
Bij mijn fase 1 was de lamp te verwijderen door de bumper wat weg te trekken, eerst knipperlicht verwijderen (zit met kruiskop aan koplamp vast) stekkers van koplamp halen en 4 moertjes waarmee koplamp vastzit verwijderen.
Hjalmar
6th Gear member

Bedankt voor de uitleg :) Ik ga er binnenkort naar kijken!
Hjalmar
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”