Amerikaanse truck
- Blackraven
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:44
- Locatie: Friesland
Vanmorgen zag ik deze staan, verscheept vanuit Baltimore, voor de Russische markt. Weet alleen het type niet, staat powered by D13 op de zijkant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 2.4 Momentum Black Sapphire 2004, 16"; Cygnus (W) & 17"; Zaurak Silver (Z)
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Dat is een Volvo VN 670Blackraven schreef:Vanmorgen zag ik deze staan, verscheept vanuit Baltimore, voor de Russische markt. Weet alleen het type niet, staat powered by D13 op de zijkant.
Hier de D13 motor
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Blackraven
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:44
- Locatie: Friesland
Bedankt, met z'n allen komen we er wel uit
Zal toch eens kijken of ik dat ook op de truck zelf terug kan vinden.
Ben nou niet echt thuis in de trucks, maar ik zie wel regelmatig 'werkpaard' volvo's voorbij komen, dus als er belangstelling is voor foto's van graafmachines, (dump)trucks of shovels, dan houd ik me aanbevolen om een fotootje te maken

Zal toch eens kijken of ik dat ook op de truck zelf terug kan vinden.
Ben nou niet echt thuis in de trucks, maar ik zie wel regelmatig 'werkpaard' volvo's voorbij komen, dus als er belangstelling is voor foto's van graafmachines, (dump)trucks of shovels, dan houd ik me aanbevolen om een fotootje te maken

V50 2.4 Momentum Black Sapphire 2004, 16"; Cygnus (W) & 17"; Zaurak Silver (Z)
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Ik heb heel wat van deze Volvo truck/trailer combinaties gezien op de M10 in Rusland tussen St Petersburg en Moskow. Er lag er zelfs een op zijn kant in de berm.
Verleden week zag ik bijgevoegde Volvo rijden op de A10 oost, niet een truck/trailer maar de 'kop' van deze normale vrachtwagen is hetzelfde. Achterop stond iets van "its hard to be humble when you drive the best.
Verleden week zag ik bijgevoegde Volvo rijden op de A10 oost, niet een truck/trailer maar de 'kop' van deze normale vrachtwagen is hetzelfde. Achterop stond iets van "its hard to be humble when you drive the best.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 25.04.2010 - 18:27
Ziet er leuk uit .. ik sta er nog mee op foto in de volvo museum in Götenborg.. t nadeel was wel dat ik niet in de fabriek zelf kon komen voor rondleiding nu weet ik nog niet wat ik er allemaal kan verwachten.. =D je moest het 2 week van te voren afspraak maken terwijl ik er 1 week op vakantie was.. beetje balen maar nu weet ik 't voor de volgende keer.. 

Volvo S4O 1.8 Bordeau Rood 1997
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 27.04.2008 - 17:58
- Locatie: zevenbergen
klopt deze is van jaap stam van stam transport is van origine een trekker-oplegger combinatieDawnBlueED schreef:
Verleden week zag ik bijgevoegde Volvo rijden op de A10 oost, niet een truck/trailer maar de 'kop' van deze normale vrachtwagen is hetzelfde. Achterop stond iets van "its hard to be humble when you drive the best.
hij heeft hem ingevoerd vanuit de usa en toen de schotel er vanaf gehaald
en de bak erop
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Qua rijden ben je het beste af met een Volvo. De echte amerikanen zijn erg spartaans en vering is ook niet het sterkste punt...Nephtery schreef:Prachtig altijd die echte amerikaanse vrachtwagens.
En wat zijn die dingen toch groot, vergeleken de europese vrachwagens.
Volvo is de VS 'binnengedrongen' door in de jaren 80 het amerikaanse werk White over te nemen en de truckdivisie van GMC. Na de fusie met Renault-trucks (eigenaar van Mack) en de overname van de truckdivisie van Nissan, is Volvo na Mercedes de grootste truckproducent ter wereld.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
crosskabouter, vergeet de versnellingsbakken (Eaton-Fuller stapel-/spiltterbak) niet. Daar hebben ze nog nooit gehoord van I-shift.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Wat nou Eaton-Fuller stapel-/splitterbak of I-shift ? Leuk voor de beginnende trucker.
Nee, Twin-stick shifting, dat is je ware !
Rob
Nee, Twin-stick shifting, dat is je ware !


Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Twin-stick en dan bultje op, daar onderscheiden zich de truckers van de "I-shift watjes"
Nog altijd knap dat de bestuurder weet in welke versnelling hij zit.
Nog altijd knap dat de bestuurder weet in welke versnelling hij zit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Die is inderdaad goed, gsx750r. :thumbleft:
Wat dat betreft is er nu weinig meer aan, met die automaten. De tijd van dubbel clutchen heb ik niet meegemaakt (mijn pa wel), maar handgeschakeld heeft wel mijn voorkeur.
Ik heb al eens een leeftijdgenoot naast me gehad, die niet snapte dat ik zo soepel door de 18 versnellingen van mijn Renault Premium ging.
Wat dat betreft is er nu weinig meer aan, met die automaten. De tijd van dubbel clutchen heb ik niet meegemaakt (mijn pa wel), maar handgeschakeld heeft wel mijn voorkeur.
Ik heb al eens een leeftijdgenoot naast me gehad, die niet snapte dat ik zo soepel door de 18 versnellingen van mijn Renault Premium ging.

Jagen doe je in het bos...