Moeilijk schakelen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Papa Nick
1st Gear member

Hallo

ik ben nieuw hier en ben sins een week trotse eigenaar van een volvo v40 estate 1.9 td bouwjaar 1998

Nou zijn er alleen een paar kleine probleempjes ik krijg de auto moeilijk in de eerste versnelling en moeilijk in de achteruit volgens de vorige eigenaar moest ik iets van een rubbertje vervangen en dan zou het verholpen zijn maar ik heb zelf eerder het idee dat ik de bussen moet vervangen van de schakelstang kan iemand van jullie mij vertellen wat ik moet doen en waar ik de onderdelen het beste kan gaan halen ...

Wat me ook opvalt is als ik de auto s'morgens start of als ik de auto s'avonds start als die een hele tijd heeft stil gestaan
Dus als de motor echt helemaal afgekoelt is
dat de motor erg hobbelt als ik even aan het gaspedaal kom en een betje induw dan is het weg waar kan dat aan liggen en wat kan ik er aan doen ..

ik had zelf het idee om de :
Gloeispiralen te vervangen
De olie filter te vervangen + de olie vernieuwen
Luchtfilter te vervangen

Dit in de hoop dat het probleem verholpen zou zijn maar ik ben op het gebied van volvo techniek een leek dit is mijn 7de auto sins mijn 18 en mijn eerste volvo ..

ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen en mij kan vertellen wat ik het beste kan vervangen of kan doen

Alvast bedankt voor de hulp
evilneos
1st Gear member

beste nick,ik zit met hetzelfde probleem en heb al het 1 en ander geprobeerd.
als je zegt dat je er teveel beweging in het blok zit kan het zijn dat je motorsteunen niet helelmaal meer goed zijn(scheurtjes in het rubber)waardoor het blok gewoon te veel kantelt.
wat ik zelf heb geprobeerd zijn:
verversen versnellingsbakolie(even kijken of er geen ijzerresten in de olie zit en kijken hoeveel olie eruit komt,er gaat 3.4liter in,kan zijn dat die te droog staat).
schakelbussen voor en achter vervangen(heeft vrij weinig effect).
hulpkoppelingscillinder vervangen(kan zijn dat die lekt of defect is).
schakelstang afstellen(het gedeelte van de schakelstang aan de voorzijde van de auto die grenst aan de versnellingsbak kan je stellen d.m.v in of uit te schuiven,de ruimte moet op 8mm staan).
9 van de 10 keer moet hier een oplossing bij staan maar bij mij was dit niet het geval.
succes ermee,gr joery
Papa Nick
1st Gear member

Nou ja wat ik eigenlijk bedoel met hobbel erg slecht stationair draaien hij hobbelt in de toeren laat ik heb zo zeggen als die echt koud is

en wat het schakelen betreft heb ook ontzettend veel speling in de versnellings pook als die in de versnelling staat cm of 3 a 4 kan ik naar links en rechts bewegen als die in een versnelling staat
evilneos
1st Gear member

daar heeft iedereen last van,renault versnellingsbakken,dat is roeren in de pan................
Iroll
6th Gear member

en wat het schakelen betreft heb ook ontzettend veel speling in de versnellings pook als die in de versnelling staat cm of 3 a 4 kan ik naar links en rechts bewegen als die in een versnelling staat
Dat zijn de schakelstangbussen die versleten zijn. Met een set nwe gaat het schakelen veel strakker omdat de speling op de pook dan een heel stuk verminderd.
evilneos
1st Gear member

dat is in mijn geval dus totaal niet zo,na het vervangen van schakelbussen was er geen enkele verbetering te bekennen,schakelbussen heeft weinig tot geen resultaat.......
Bart Giesen
5th Gear member

evilneos schreef:dat is in mijn geval dus totaal niet zo,na het vervangen van schakelbussen was er geen enkele verbetering te bekennen,schakelbussen heeft weinig tot geen resultaat.......
Dat roep ik al ZO vaak, gelukkig iemand die me eens gelijk geeft. Het vervangen van die busjes doet zo weinig... Schakelt hij slecht in de een en de achteruit, stel je schakelstang af!!!

Voor de dealer is dit 5 minuten werk.
evilneos
1st Gear member

idd gewoon eerst naar je schakelstang kijken en goed afstellen dan zal je merken dat er wat minder speling op de pook komt en dat ie wat strakker schakelt
Iroll
6th Gear member

Hier staat het vervolg van Nick's schakelprobleem. Daar helpt geen stellen van de schakelstang aan helaas.
Bart Giesen
5th Gear member

Zuur...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”