CD rek voor middenconsole, bagagenet, basic audio systeem

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
SMFLK
2nd Gear member

Beste,

afgelopen zaterdag dan eindelijk mijn 'nieuwe' volvo opgehaald.
Een S40 1,6D uit 2005, momentum, barents blue.
Afbeelding

Ik heb toch nog wel wat onbeantwoorde vraagjes/verzoeken.

Bestaat er iets van een CD rekje voor de middenconsole waarin je losse CD's kan opbergen? (Dus zonder hoesje)

Ik zie 2 haken in de kofferbak en al mijn spullen zwerven er momenteel een beetje doorheen. Waar kan ik iets van een bagagenet bestellen? Zijn er ook van die netten voor aan de zijkant voor bijv. een jerrycan ruitenwisservloeistof of i.d.?

Ik heb geconstateerd dat de speaker linksvoor overleden is, de hoge tonen liggen er compleet uit. De auto is voorzien van basic audio, als ik het goed begrijp is dat 4 x 20 W. Waar kan ik de exacte specs van deze radio vinden? Ik wil een upgrade doen naar aftermarket speakers en zou a.d.h.v. de specs willen bepalen wat de beste keuze.

Op de zaken vooruitlopend: Een High Performance systeem, is dat slechts een andere headunit (radio) of een veel ingrijpendere aanpassing?

Mijn dank is alvast groot!
manneke-D
2nd Gear member

Gefeliciteerd met de mooie S40. Vele veilige en comfortabele km's gewenst.

Volvo zelf heeft geen CD-rekje. Mijn CD's staan achter het middenconsole in het bakje. Vind ik de beste plek voor CD's.

Voor de speakers zijn al een aantal topics in het AV-gedeelte, dus kijk/zoek daar maar even.
Het upgraden naar High Performance is niet mogelijk.
SMFLK
2nd Gear member

Ik bedoelde inderdaad datzelfde bakje, of daar iets van een houdertje voor bestaat...?

Ik heb al aardig wat gezocht maar kan nergens echt een duidelijke specificatie vinden van het basic systeem.

Upgraden is niet mogelijk omdat... het is meer dan een headunit? Bepaalde aansluitpunten ontbreken? Speakerkabels zijn niet dik genoeg?

Bedankt voor je reactie!
Chemzy
4th Gear member

High performance bestaat uit een systeem met een losse versterker in de kofferruimte, die via glasvezel is verbonden met de head-unit. Verder heeft het aparte tweeters en een zwaarder vermogen (4 x 40 W dacht ik).
De upgrade die velen doen met een Basic audio (ook wel Performance audio genaamd), is de bestaande speakers vervangen door een tweeweg systeem met losse tweeters die in de kapjes gemonteerd worden aan de zijspiegels. Hiervoor zijn de kapjes met roostertjes los verkrijgbaar bij de dealer, ofwel boor je zelf gaten in de bestaaande kappen. Voor velen is deze upgrade ruim voldoende om aangenaam muziek te kunnen beluisteren.
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
SMFLK
2nd Gear member

Kijk daar heb ik wat aan!
Licht die glasvezel verbinding er al? Of is de headunit die ik heb hier sowieso niet geschikt voor?

Die bekende upgrade heb ik al vaak voorbij zien komen inderdaad, ik zit alleen wat met het vermogen in me maag, als ik van 20 naar 40 zou kunnen zou dat natuurlijk super zijn. Ook het hebben van een versterker achterin vind ik een pluspunt, dan word het makkelijker om ooit een sub bij te plaatsen.
Chemzy
4th Gear member

Denk niet dat de glasvezel er al ligt. Optie is een converter aan te sluiten die de signalen van de luidsprekers terugbrengt naar lijnniveau, en dan een losse versterker te gebruiken - kost je wel enkele meters extra kabel
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
SMFLK
2nd Gear member

Chemzy, dat is absoluut niet de bedoeling, mijn vorige auto's waren allemaal voorzien van aftermarket high quality sound systems en ik was juist van plan om dat bij deze achterwege te laten. Het ondersteboven in een auto hangen heb ik wel een beetje gehad, als de glasvezel er al zou liggen is het natuurlijk een fluitje van een cent, maar helaas..

Dan ga we gewoon over op de welbekende update zoals hier al vaker is besproken en hopen we dat we dan nog een beetje bass overhouden.
(zit er bij de basic audio uberhaupt ergens een sub of komt er enkel bas van boxen uit de deuren)
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”