Electro probleem

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
den toerist
5th Gear member

Hey,
Ik heb sinds vrijdag namiddag een heel bizar en vervelend probleempje.
Mijn wagen was net van een nieuwe distributie riem voorzien + een nieuwe pomp riem en nieuwe waterpomp.
Hij staat klaar op de parking om afgehaald te worden door mij, 'k stap in wil hem starten en hij geeft geen kik.... nogmaals proberen en nog steeds geen kik. Het valt me tevens op dat de centrale vergrendeling niet werkt.
Ik ga terug bij m'n dealer binnen en leg hem het probleem voor, we duwen de wagen naar binnen en zoeken naar een mogelijke oorzaak.
Accu = OK
Startmotor = OK
Startrelais = OK
Door een manipulatie draait de motor wel.
Na enig zoekwerk, blijkt dat zekering nr 6 ( centrale vergrendeling ) steeds direct doorbrand bij activering van de remote control of via de bedieningpaneel aan de linkerportier vooraan. (vergrendelen, ontgrendelen van de wagen)
Tevens wil hij niet via de sleutel starten, hoewel de dashboard waarschuwingslampjes oplichten.

Zou de startonderbreker de boosdoener zijn of is de ontvanger defect van de remote control (boven het dashboard) of is er gewoon ergens een kortsluiting in een portier doorvoer kanaal?
Weet iemand raad hiermee?
Bakker
1st Gear member

Al naar de aarding (massakabel) gekeken?
Vergelijkbare vreemde elektronische klachten gehad, alles bekeken, alarmsysteem zou de boosdoener zijn, buiten werking gesteld, geen verbetering.
Nieuwe massakabel gemonteerd, alles OK.
945i
8th Gear member

Laat de dealer dat lekker uitzoeken, je hebt hem in goede conditie gebracht en zo wil je hem ook terug toch? En ik geloof niet in toeval...;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
den toerist
5th Gear member

Probleem is opgelost, ( maandag ochtend al ) er was een kabelbreuk in de flexibele mantel tussen achterklep en body. Had daar ongeveer op diezelfde plaats onlangs ook al eens 2 draden hersteld die gebroken waren. ( 3de remlicht en nog een andere draad van het alarm)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”