Dag allemaal,
Afgelopen vrijdag heb ik mijn 460 laten keuren. Zoals verwacht werd die op een paar punten afgekeurd (bijv. de roest en stuurkogel links voor).
De reparatiekosten bij deze beste man zouden 200 euro bedragen. Ik ben er maar voor gegaan en heb mijn auto bij hem neergezet.
Volgende dag weer opgehaald maar ik kreeg een geprint A4-tje mee met daarop alle gegevens van de APK. Zelfde soort papier wat je ook in de printer vind en de codes aan de achterkant stonden er niet op.
Ook stonden er nog de punten op die er bij de vorige APK (vorig jaar dus) ook op stonden, terwijl hij wel die werkzaamheden heeft verricht.
Had de RDW even nagebeld en het bedrijf is wel bevoegd om APK verrichtingen uit te voeren.
Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is?
Ik hoor het graag
Iets aparts na de APK keuring?
-
- 8th Gear member
Apk formulier is een gewoon A4 tje tegenwoordig.
Dat zijn waarschijnlijk adviespunten, dingen die geen afkeur zijn maar wel aanbevolen worden.
Als hij de adviespunten heeft gedaan, dan zouden ze niet meer op het formulier mogen staan...
Dat zijn waarschijnlijk adviespunten, dingen die geen afkeur zijn maar wel aanbevolen worden.
Als hij de adviespunten heeft gedaan, dan zouden ze niet meer op het formulier mogen staan...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
Ja precies dat dacht ik dus ook al. Vond het best een apart verhaal. Wat kan ik nu het beste doen? Heb hem al een mail gestuurd omdat ik momenteel niet in staat ben om te bellen dus die wacht ik nog even af anders bel ik hem nog 'n keer...945i schreef:Apk formulier is een gewoon A4 tje tegenwoordig.
Sinds wanneer is het alleen een A4 dan tegenwoordig? Ook alleen aan de voorkant bedrukt?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
tegenwoordig (exacte invoering weet ik niet) komen de keuringsbewijzen uit de printer. Er zijn dus geen handgeschreven formulieren meer. Dus dat gedeelte klopt gewoon
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
Kijk dat wist ik niet. Maar vraag me alleen af dan waarom die aandachtspunten niet weg zijn gehaald...? Daar nog een verklaring voor?VolvoMafia schreef:tegenwoordig (exacte invoering weet ik niet) komen de keuringsbewijzen uit de printer. Er zijn dus geen handgeschreven formulieren meer. Dus dat gedeelte klopt gewoon
- Henriëtte
- 7th Gear member
Ik heb mijn auto 24 Maart laten keuren en heb ook zo n A4 tje gekregen, alleen voorkant is bedrukt,achterkant is blanco. Bovenaan keuringsrapport RDW en oranje teken. Gegevens voertuig en resultaat keuring, xGoedgekeurd, Goedgekeurd na reparatie,zie reparatiepunten,Afgekeurd,zie afkeurpunten
Binnenkort te verwachten gebreken (adviespunten) en/of reparatieadviespunt.
En dan code s ac1,2,3,4,5 en code ra1.
Dit rapport is afgegeven door :
en dan een handtekening met pen door de APK keurmeester. Rechts op het formulier staat Code Nadere uitleg reparatie-of afkeurpunt
Binnenkort te verwachten gebreken (adviespunten) en/of reparatieadviespunt.
En dan code s ac1,2,3,4,5 en code ra1.
Dit rapport is afgegeven door :
en dan een handtekening met pen door de APK keurmeester. Rechts op het formulier staat Code Nadere uitleg reparatie-of afkeurpunt