Goedenavond,
Sinds paar maanden heb ik een Volvo V50 gekocht, echter zit er geen USB-interface in. Nu heb ik hier al het een en ander gelezen maar niet echt duidelijkheid gekregen.
Specificaties V50:
V50 1.8 Base
Sep-2005
Ik heb dit gevonden op internet;
http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p ... =26&page=1
http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p ... =26&page=1
Nu staat er iets met een HU nummer. Waar kan ik dat vinden.
Alvast bedankt.
Jeroen
USB aansluiting V50 - 2005
-
- 2nd Gear member
In een S40/V50 2004- zit een ander type radio in. Een HU-radio is zo'n 'ouderwetse' doos met DIN afmetingen.
Helaas is er maar weinig mogelijk voor een base audio set. Je kunt een FM-transmitter installeren, een (bijvoorbeeld) Parrot handsfreeset met USB of kaartlezer. Nadeel van deze twee schijnt te zijn dat de kwaliteit niet al te best is (heb ik van horen lezen).
De derde mogelijkheid is deze unit van VolvoTech. De unit heeft geen USB-aansluiting, maar een jack plug. Het systeem werkt hetzelfde als bij een handsfreeset: geluid van de unit onderdrukt het geluid van de radio/CD-speler van de auto zelf.
Helaas is er maar weinig mogelijk voor een base audio set. Je kunt een FM-transmitter installeren, een (bijvoorbeeld) Parrot handsfreeset met USB of kaartlezer. Nadeel van deze twee schijnt te zijn dat de kwaliteit niet al te best is (heb ik van horen lezen).
De derde mogelijkheid is deze unit van VolvoTech. De unit heeft geen USB-aansluiting, maar een jack plug. Het systeem werkt hetzelfde als bij een handsfreeset: geluid van de unit onderdrukt het geluid van de radio/CD-speler van de auto zelf.
-
- 1st Gear member
Hmmm, dat valt dan eigenlijk vies tegen. Maar ik denk dat ik weinig keus heb. Ik wil niet met zo'n FM-transmitter gaan werken. (Schijnt inderdaad bagger te zijn.)
Die unit van VolvoTech, is dat moeilijk in te bouwen?
Die unit van VolvoTech, is dat moeilijk in te bouwen?
Volvo V50 1.8 bj: 2005, Zwart, Xenon Pilot Pro 5000K met LED stadslicht
-
- 2nd Gear member
Ja, dat is het nadeel van een ingebouwd systeem. Dan zijn de uitbreidingsmogelijkheden erg beperkt.
Ik heb nog geen ervaring met het inbouwen (ik ga 'm binnenkort zelf (ook) aanschaffen). Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe handig je bent, maar ik denk niet dat het heel moeilijk is. Veel meer dan de middenconsole deels ontdoen van de behuizing en een kabel inpluggen zal het niet zijn.
Als je meer info wilt, neem dan even contact op met VolvoTech (is een medeforummer).
Ik heb nog geen ervaring met het inbouwen (ik ga 'm binnenkort zelf (ook) aanschaffen). Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe handig je bent, maar ik denk niet dat het heel moeilijk is. Veel meer dan de middenconsole deels ontdoen van de behuizing en een kabel inpluggen zal het niet zijn.
Als je meer info wilt, neem dan even contact op met VolvoTech (is een medeforummer).
- foxtrot
- 2nd Gear member
Ik heb van caliber een fm transmitter met rds. Boven verwachting werkt deze goed en krijg je de text van je muziek op je radio te lezen als rds.
Ik ben geen audiofiel en perfect hoeft van mij niet. Het belangrijkste is dat er geen ruis in zit of een andere zender er tussen doorkomt en dat gebeurd gelukkig niet. Als je er goede kwaliteit .mp3 opzet werkt het prima.
http://www.caliber.nl/product_info.php? ... d11a0e042c
Ik ben geen audiofiel en perfect hoeft van mij niet. Het belangrijkste is dat er geen ruis in zit of een andere zender er tussen doorkomt en dat gebeurd gelukkig niet. Als je er goede kwaliteit .mp3 opzet werkt het prima.
http://www.caliber.nl/product_info.php? ... d11a0e042c
MY08 Volvo V50 2.5t T5 summun
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.
-
- 1st Gear member
Nu kwam ik ook dit weer tegen.
http://www.navishop.nl/aux-adapter-volvo-p-1077.html
Dit gaat zeker niet werken? :oops:
Maar ik zal even contact op nemen met VolvoTech, wel interessant en opzich niet zoveel werk lijkt mij.
Maar ik zal even contact op nemen met VolvoTech, wel interessant en opzich niet zoveel werk lijkt mij.
-
- 2nd Gear member
Beste,
als ik de prijs zie van die volvotech unit kan je beter een Parrot installeren.
http://www.carkitstunter.nl/contents/nl ... splay.html
Deze heeft alle functionaliteit die jij zoekt en nog meer!
- USB
- Bluetooth geluid streamen
- Handsfree carkit
Inbouwen stelt bij deze carkit niet zo veel voor, je hebt een base en in de volvo manual staat prima omschreven hoe je alles los maakt e.d.
Enige wat je hiervoor verder nog nodig hebt is een stekker om hem op je headunit aan te sluiten. (±25 euro)
als ik de prijs zie van die volvotech unit kan je beter een Parrot installeren.
http://www.carkitstunter.nl/contents/nl ... splay.html
Deze heeft alle functionaliteit die jij zoekt en nog meer!
- USB
- Bluetooth geluid streamen
- Handsfree carkit
Inbouwen stelt bij deze carkit niet zo veel voor, je hebt een base en in de volvo manual staat prima omschreven hoe je alles los maakt e.d.
Enige wat je hiervoor verder nog nodig hebt is een stekker om hem op je headunit aan te sluiten. (±25 euro)
-
- 1st Gear member
Ja dat heb ik ook al overwogen maar ik heb er al een Parrot inzitten. (CK3100)
Dus ik ben nu even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn zodat ik daarna een keus kan maken.
Moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat het allemaal wel iets makkelijker was..
Dus ik ben nu even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn zodat ik daarna een keus kan maken.
Moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat het allemaal wel iets makkelijker was..

- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dat werkt alleen als vervanger van een bestaande aux ingang!Javermee schreef:Nu kwam ik ook dit weer tegen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Parrot heeft minder uitgangsvermogen en klinkt echt blikkeriger.
Verder natuurlijk op zich een goede oplossing.
Kijk nog wel even naar prijsverschil ook, als je die andere opties niet nodig hebt.
Inbouw is plug and play (we leveren de juiste stekkerset op basis van audiosysteem wat iemand heeft).
Als de auto High-performance heeft is het iets lastiger omdat dan achterin ingebouwd moet worden bij versterker en dat is allemaal wat meer werk natuurlijk.
Verder natuurlijk op zich een goede oplossing.
Kijk nog wel even naar prijsverschil ook, als je die andere opties niet nodig hebt.
Inbouw is plug and play (we leveren de juiste stekkerset op basis van audiosysteem wat iemand heeft).
Als de auto High-performance heeft is het iets lastiger omdat dan achterin ingebouwd moet worden bij versterker en dat is allemaal wat meer werk natuurlijk.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 1st Gear member
VolvoTech schreef:Dat werkt alleen als vervanger van een bestaande aux ingang!Javermee schreef:Nu kwam ik ook dit weer tegen.
Leek me ook al te simpel.. haha
Maar ik zit nu te twijfelen tussen die module op volvotech.eu en de Parrot MKi9200..
-
- 2nd Gear member
upgraden naar een MKI9200 inderdaad.
Hier word gezegd dat het geluid blikkerig klinkt...
Het geluid word door de meeste juist beter ervaren als het door de Parrot word aangestuurd!
Met name met het basic performance systeem!
En ik blijf erbij dat je met die Parrot meer waar voor je geld hebt.
Meer functies en een prima apparaat waar iedereen lovend over is.
Hier word gezegd dat het geluid blikkerig klinkt...
Het geluid word door de meeste juist beter ervaren als het door de Parrot word aangestuurd!
Met name met het basic performance systeem!
En ik blijf erbij dat je met die Parrot meer waar voor je geld hebt.
Meer functies en een prima apparaat waar iedereen lovend over is.
-
- 1st Gear member
Zojuist een Parrot MKi9200 besteld.
Staat er hier op het forum een beschrijving van het inbouwen van een Parrot?
Of in ieder geval hoe je middenconsole los haalt?
Zo niet, dan wil ik er best een maken.
Staat er hier op het forum een beschrijving van het inbouwen van een Parrot?
Of in ieder geval hoe je middenconsole los haalt?
Zo niet, dan wil ik er best een maken.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Heb je verloopkabel meebesteld?
Zo eentje:
http://www.volvotech.eu/product_info.ph ... cts_id/265
(zou geen ISO2VOLVO bestellen, dan heb je nl nog steeds een kabelboom van enorme omvang, deze nieuwe set vervangt echt de origineel meegeleverde kabelset en dat is echt prettig!)
Zo eentje:
http://www.volvotech.eu/product_info.ph ... cts_id/265
(zou geen ISO2VOLVO bestellen, dan heb je nl nog steeds een kabelboom van enorme omvang, deze nieuwe set vervangt echt de origineel meegeleverde kabelset en dat is echt prettig!)
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Als je afhaalt een paar minuten...
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu