Inderdaad erg mooie combinatie Ed.
Welke kleur blauw is dit ?
Verlagen V70 max 25mm
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8523
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Mooie wagen!edraket schreef:De verlaging is sterk afhankelijk van de zwaarte van de auto. Dat is de reden dat Volvo verschillende veren gebruikt. Een diesel met automaat is aan de voorkant zomaar 100 kg zwaarder dan een benzine zonder automaat. Maar ook een benzine turbo automaat en airco kan zomaar vele tientallen kilos zwaarder zijn dan een 140 pk habdgeschakelde zonder airco. En dat zie je echt terug aan de hoogte.
Ik heb een foto genomen van mijn auto met de originele Volvo verlaagde veren. Ziehier het resultaat:
Welke velgen zijn dit?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dit is Barentz blauw. Dank voor het compliment!Ivo Philips schreef:Inderdaad erg mooie combinatie Ed.
Welke kleur blauw is dit ?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dit zijn Tritons, deze werden vroeger op de C70 gemonteerd als 18" optie. Heb dat altijd erg mooie velgen gevonden. Alleen de meesten zijn erg slecht, en herstellen is erg lastig omdat het een 2-delige velg is. Heb het zelf gedemonteerd en laten poedercoaten waardoor ze nu weer als nieuw zijn.oddball schreef:Mooie wagen!edraket schreef:De verlaging is sterk afhankelijk van de zwaarte van de auto. Dat is de reden dat Volvo verschillende veren gebruikt. Een diesel met automaat is aan de voorkant zomaar 100 kg zwaarder dan een benzine zonder automaat. Maar ook een benzine turbo automaat en airco kan zomaar vele tientallen kilos zwaarder zijn dan een 140 pk habdgeschakelde zonder airco. En dat zie je echt terug aan de hoogte.
Ik heb een foto genomen van mijn auto met de originele Volvo verlaagde veren. Ziehier het resultaat:
Welke velgen zijn dit?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Zijn ze dan 7,5j?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ja zijn inderdaad 7,5J. In mijn ogen iets lekkerder dan 8J ivm spoorvorming enz. Bovendien lopen deze nergens aan ook niet met de verlaging en dat is met 8J velgen wel anders!
Boutjes zijn inderdaad geen nepperij, sterker nog, die zijn van echt titanium en bijna niet te krijgen.
Boutjes zijn inderdaad geen nepperij, sterker nog, die zijn van echt titanium en bijna niet te krijgen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Ik kwam al Tritons tegen op marktplaats.
Ik vind 1000 euro vrij veel voor 2e hands.
Maar ze zijn zeer gewild.
Ik vind 1000 euro vrij veel voor 2e hands.
Maar ze zijn zeer gewild.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
ALs ze voor die 1000 euro in perfecte staat zijn is het nog te overwegen, maar de meesten zien er niet zo netjes meer uit. En herstellen is bij deze velgen zeer kostbaar. Je bent al een paar uur bezig om ze uit elkaar te halen. Meestal zitten er een paar boutjes los en dan begint de ellende.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Dus met een beurtje loop je ook alle wielboutjes na?? 

Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik bedoel natuurlijk dat er meestal een paar boutjes vast zitten. De boutjes zijn van titanium en de velgen van aluminium. Dat kan aardig vast gaan zitten. Bij mij waren er al 2 afgebroken toen ik de velgen kocht en 1 tijdens het demonteren. Heb ze wel vast gezet met locktite.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Zenith
- 3rd Gear member
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 27.05.2009 - 00:01
- Locatie: Gent
Ik had het niet beter kunnen wensen hoe de wagen nu staat:
360mm achteraan, 350mm vooraan. Dit is dus met de Koni FSD amortisseurs en Heico veren. De lengte van de veren (onbelast) voor & achter is zoals op de foto aangegeven resp. 340mm, 335mm. Vergelijk met de standaard veren: resp. 335mm, 445mm.
Over de rijeigenschappen kan ik nog niet veel kwijt aangezien er dringend nog moet uitgelijnd worden. De achterste wielen staan momenteel zichtbaar naar elkaar gericht, dus nog even inhouden..
een 'idee' van hoe hij nu staat, beter foto's volgen:




360mm achteraan, 350mm vooraan. Dit is dus met de Koni FSD amortisseurs en Heico veren. De lengte van de veren (onbelast) voor & achter is zoals op de foto aangegeven resp. 340mm, 335mm. Vergelijk met de standaard veren: resp. 335mm, 445mm.
Over de rijeigenschappen kan ik nog niet veel kwijt aangezien er dringend nog moet uitgelijnd worden. De achterste wielen staan momenteel zichtbaar naar elkaar gericht, dus nog even inhouden..
een 'idee' van hoe hij nu staat, beter foto's volgen:




- *Nivomats:........................................................370mm voor, 395mm achter
- *Standaardveren:.............................................365mm voor, 390mm achter
- *Volvo verlagingsveren icm FSD:.......................355mm voor, achter: geen OEM- verlagingsveren voor 'normale' schokbrekers
- *Eibach verlaging icm FSD (T5 Pitte):.................355mm voor, 360mm achter
- *Koni FSD icm Heico diesel-veren (Zenith):..350mm voor, 360mm achter (diesel, airco, automaat, tank bijna leeg, lege koffer)
- *Volvo originele verlagingsset Sachs.................345mm voor, 370mm achter (op lichte helling) met dank aan nikske
- *Voorzijde Volvo sportdempers en achterzijde
- Volvo nivomats, in combinatie met SAM verlagings-
- veren en verlagingsbrackets voor de nivomats..345mm voor, 350mm achter
- *Eibach verlaging icm FSD (2.4D Edraket):.........340mm voor, 350mm achter
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)
If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Staat erg netjes hoor. Waarschijnlijk heb je enorme veel onderstuur aan de voorkant, dus inderdaad even uitlijnen. Bij mij trok de auto ook heel sterk naar één kant bij remmen. Na uitlijnen was dat verdwenen.
Overigens is mijn auto nog een half mmtje gezakt, dus staat nu op 350mm aan de voorkant met originele Volvo verlagingsveren. Heb inmiddels ook andere achterveren en een stabilisatorstang voor de achterkant (zit er standaard niet op bij de V70!). Als ik dat allemaal gemonteerd heb laat ik het even weten.
Overigens is mijn auto nog een half mmtje gezakt, dus staat nu op 350mm aan de voorkant met originele Volvo verlagingsveren. Heb inmiddels ook andere achterveren en een stabilisatorstang voor de achterkant (zit er standaard niet op bij de V70!). Als ik dat allemaal gemonteerd heb laat ik het even weten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95