motorsysteem serice vereist
- bluevolvo
- 2nd Gear member
hallo ik heb er 79000 gelukkige kilometers opzitten in mn s402.0D tot hij dit weekend besloot om niet meer zo goed mee te gaan.Toen ik op de snelweg kwam verloor ik enorm veel kracht in de motor en kreeg ik de melding mototsysteem service vereist.ik ben heel voorzichtig naar huis gereden en bij het thuiskomen heb ik eens onder de motorkap gekeken en er was eigenlijk niks speciaal te zien.maandag ben ik zo snel mogelijk naar de garage gereden en daar hebben ze de BC gereset en kreeg ik een afspraak de 13e april!!! dus das nog een heel eind wachten voor een motor die niet loopt zoals het moet vind ik.. ik heb er ondertussen nog een keertje met gereden maar de motor is nog steeds heel veel pk's kwijt.kan er iemand mij helpen?[img]hallo ik heb er 79000 gelukkige kilometers opzitten in mn s402.0D tot hij dit weekend besloot om niet meer zo goed mee te gaan.Toen ik op de snelweg kwam verloor ik enorm veel kracht in de motor en kreeg ik de melding mototsysteem service vereist.ik ben heel voorzichtig naar huis gereden en bij het thuiskomen heb ik eens onder de motorkap gekeken en er was eigenlijk niks speciaal te zien.maandag ben ik zo snel mogelijk naar de garage gereden en daar hebben ze de BC gereset en kreeg ik een afspraak de 13e april!!! dus das nog een heel eind wachten voor een motor die niet loopt zoals het moet vind ik.. ik heb er ondertussen nog een keertje met gereden maar de motor is nog steeds heel veel pk's kwijt.kan er iemand mij helpen? ik heb wel gezien dat er ergens olie uit lekte en hiervan foto's genomen die je hieronder kan zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bluevolvo's S40 2.0D
-
- 2nd Gear member
Beste,
bij mijn V50 D5 heb ik ook deze melding gehad, (wel geen olieverlies) maar de overige verschijnselen, zoals pk verlies had ik ook. Eerst hebben ze de sensoren van de roetfilter vervangen, geen beterschap.
Toen hebben ze de roetfilter gereinigd met een of ander product, ook geen oplossing.
Tot slot hebben ze de roetfilter vervangen en het probleem is tot nu opgelost (+/- 2,5 jaar geleden)
bij mij was dit na nog geen 20.000 km en is dit gelukkig allemaal in garantie gebeurt.
Ik hoop dat je problemen snel verholpen worden, want dit is inderdaad niet leuk.
succes, Paul
bij mijn V50 D5 heb ik ook deze melding gehad, (wel geen olieverlies) maar de overige verschijnselen, zoals pk verlies had ik ook. Eerst hebben ze de sensoren van de roetfilter vervangen, geen beterschap.
Toen hebben ze de roetfilter gereinigd met een of ander product, ook geen oplossing.
Tot slot hebben ze de roetfilter vervangen en het probleem is tot nu opgelost (+/- 2,5 jaar geleden)
bij mij was dit na nog geen 20.000 km en is dit gelukkig allemaal in garantie gebeurt.
Ik hoop dat je problemen snel verholpen worden, want dit is inderdaad niet leuk.
succes, Paul
- bluevolvo
- 2nd Gear member
gelukkig werk ik op volvocars, daar hebben ze mij de raad gegeven om eens naar de vacuumslang te kijken die achteraan het potje op de foto zit, deze zou gekend zijn dat die kan loskomen, en gelijk hadden ze.ga dit weekend iets zoeken om die slang echt goed te bevestigen.
En ga een andere garage zoeken om mijn onderhoud van 80.000 km te laten uitvoeren ook.
zal dit weekend een foto plaatsen zodat het duidlijk word waar ik het over heb.
En ga een andere garage zoeken om mijn onderhoud van 80.000 km te laten uitvoeren ook.
zal dit weekend een foto plaatsen zodat het duidlijk word waar ik het over heb.
bluevolvo's S40 2.0D