Binnenkort gaat de V50 over de 200.000 km heen en wordt het wat mij betreft tijd voor een setje nieuwe schokbrekers.
Heeft er iemand ervaring met de Koni FSD dempers? Ik ben niet op zoek naar een verlagingsset, schroefset o.i.d.
Iemand ervaring met de Koni FSD onder de V50
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou zeker de originele dempers plaatsen. Deze kosten 100 euro/stuk. en dus een stuk goedkoper dan de FSD's. De V50 rijdt standaard zo goed, ik weet niet zeker of de FSD's dat nog wel kunnen verbeteren. Zelf heb ik ook de FSD's met originele Volvo veren, en ik vind dat ondanks dat de demping over het algemeen iets stugger is de uitgaande demping van de voordempers tekort schiet. De balans is er zeg maar niet meer helemaal en ik vind dat zeer storend!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27502
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ikzelf heb op het laatst Bilstein B4 onder mijn V50 gehad, zijn net zo comfortabel als met de originele dempers alleen duikt de auto minder en helt minder over in de bochten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 16.08.2008 - 08:18
Ik heb 30.000 km geleden FSD geplaatst. Daarvoor veel te veel deinen en met geen enkele snelheid fatsoenlijk over een drempel te komen, zeken niet met volk achterin.
Vorige eigenaar had Eibach verlagingsveren geplaatst. Ik heb achter hulpveren bijgeplaatst. Nu kan ik fatsoenlijk drempels over, dagelijks hobbellige B-weggetjes naar werk geen probleem. Remt en stuurt veel strakker, weinig helling in bochten.
Of FSD echt veel beter is dan origineel durf ik niet te zeggen, ze voldoen wel goed.
succes
Vorige eigenaar had Eibach verlagingsveren geplaatst. Ik heb achter hulpveren bijgeplaatst. Nu kan ik fatsoenlijk drempels over, dagelijks hobbellige B-weggetjes naar werk geen probleem. Remt en stuurt veel strakker, weinig helling in bochten.
Of FSD echt veel beter is dan origineel durf ik niet te zeggen, ze voldoen wel goed.
succes
V50 2005 Summum
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27502
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Persoonlijk merkte ik vooral al met de verlagingsveren een enorm verschil.
Deze zijn iets stugger dan de originele en dat maakt al erg veel goed
Deze zijn iets stugger dan de originele en dat maakt al erg veel goed
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Ik heb FSD's onder de Audi i.c.m Eibach veren.
In comfort is er weinig verschil, in wegligging wel, de auto helt minder over in de bochten.
In comfort is er weinig verschil, in wegligging wel, de auto helt minder over in de bochten.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 17.01.2010 - 17:52
Late reactie van mijn kant, maar alsnog. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Koni FSD schokbrekers.
Een snelle offerte leverde op dat de schokbrekers voor 650 euro incl. montage zouden zijn en de schokbrekers achter ongeveer 350 euro incl, montage bij de Volvo dealer waar ik de auto in onderhoud heb.
Voor regulier onderhoud zie ik i.v.m. de restwaarde toch liever een dealer stempel in het boekje, maar voor dit soort zaken is het prijsverschil me veel te groot. En aangezien de schokbrekers voor de V50 hetzelfde bestelnummer hebben als die van de Ford Focus phase 2, ga ik er van uit dat het om Motorcraft schokbrekers gaat.
Uiteindelijk was ik met de Koni FSD een stuk goedkoper uit, terwijl er nu kwalitatief beter spul onder de auto zit.
Een snelle offerte leverde op dat de schokbrekers voor 650 euro incl. montage zouden zijn en de schokbrekers achter ongeveer 350 euro incl, montage bij de Volvo dealer waar ik de auto in onderhoud heb.
Voor regulier onderhoud zie ik i.v.m. de restwaarde toch liever een dealer stempel in het boekje, maar voor dit soort zaken is het prijsverschil me veel te groot. En aangezien de schokbrekers voor de V50 hetzelfde bestelnummer hebben als die van de Ford Focus phase 2, ga ik er van uit dat het om Motorcraft schokbrekers gaat.
Uiteindelijk was ik met de Koni FSD een stuk goedkoper uit, terwijl er nu kwalitatief beter spul onder de auto zit.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Motorcraft is echt bagger, dus dan is Bilstein echt een veel betere keuze.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ik heb ook al een poosje FSD's onder de V50.
Rijdt prima, ook strak in de bochten, zonder oncomfortabel te zijn.
Rijdt prima, ook strak in de bochten, zonder oncomfortabel te zijn.