Oh wat een pech!

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Ohnie
Starter

Wat een pech!

Afgelopen zomer een korte trip naar Legland Denemarken gemaakt. Was goed en wel 2 uur van huis en wilde in Duitsland tanken.
Toen de rijsnelheid afnam op uitvoeg strook kon ik een zingend gierend gluid waarnemen. Kennelijk hoorde ik dit niet op de snelweg vanwege rijgeluid, bovendien had ik ook de radio aan.
Kap omhoog gehad, ook bij gas geven ging het zingend geluid vrolijk met het motor toerental mee omhoog. Verder niets kunnen vinden. ook geen foucodes op dashbord.
Na korte pauze maar besloten om verder te rijden, er was tenslotte niet echt iets defect.
Na 5 minuten op de snelweg te zitten kreeg ik toch een foutmelding te zien. Laadspanning voor accu bleek laag. Ik van de weg af en toch maar even kijken. Snaar was nog goed en stond netjes strak, dat was (helaas) dus niet het probleem.
Toen Verder gereden naar Garage (Volvo Osnabrück) zonder licht zonder airco/ventilatie zonder radio, kortom zo min mogelijk verbruikers. Nog voor ik bij de garage aan kwam was de foutmelding al weer verdwenen.
De monteur heeft het probleem beoordeeld en vastgesteld dat het geluid uit de dynamo kwam (zo ver was ik ook al), maar dat de laadspanning goed genoeg was. Hij vertelde geen Dynamo op voorraad te hebben en adviseerde de 500 Km naar bestemming door te zetten en daar tijdens bezoek aan Legoland de Auto te laten repareren.
Enigzins twijfelend (had natuurlijk al hotel geboekt) zette ik de reis voort.
Stad uit autobaan op en ja hoor.... Foutmelding weer terug. Gelijk alle verbruikers weer uit en opzoek naar volgende afslag om weer terug te keren naar Volvo garage. Helaas..... ik kwam niet ver. Inmiddels had ik blijkbaar al te veel Km's op accuspanning gereden en begon de ontsteking (benzine motor) al af te laten weten. Daar stonden we dan, vader en zoontje (moeder en dochter bleven thuis). Gelukkig hadden we het niet koud, het was maar 38 graden in de velle zon.
Via anwb assistentie van adac gevraagd, alarm lijn adviseerde in de buurt van auto te blijven. een schaduw rijk plekje was in de buurt van de auto niet te vinden. Kennelijk had adac het druk en had anwb mijn locatie niet goed begrepen. we moesten dus bijna drie uur wachten... dat duurt voor je gevoel dan echt lang met een jochie van 6 en slechts één flesje drinken en een zakje wijngums.
Al met al .... adac kwam en auto ging naar dichtstbijzijnde garage in buurt (allround dealer). Natuurlijk was daar ook geen dyamo op voorraad, dus kon per taxi afgevoerd worden naar Hotel in wallenhorst.
Volgende dag om 9:30 kreeg ik telefoontje dat de auto gerepareerd was, en kon ik de reis verder maken. gelukkig was Legoland zo sportief om de twee geboekte nachten door te schuiven. Al met al was ik 500,- lichter, maar het uitstapje met zoon was toch nog onvergetelijk.

Gisteravond bleek ineens dat de rechter twee portieren niet op slot gingen... wat hebben we nu dan weer!?!
V50 1.8 2006 Edition Barents blue
TomVDG
1st Gear member

stekkers in de A-stijl die geoxideerd zijn en vervangen dienen te worden ;)

een dik uur werk per portier (enkel de voorste hoeven gedaan te worden) het portier moet er namelijk helemaal af
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”