Xenon en niveau regeling achteraf inbouwen
-
- 2nd Gear member
Ik ben voornemens mijn s60 in te ruilen voor een nieuwe v70. Bij een locale dealer heb ik een actiemodel "Limited Edition" gezien, van eind vorig jaar, waar eigenlijk maar twee zaken aan ontbreken die ik zelf belangrijk vind. Niveau regeling (i.v.m. caravan) en xenon verlichting. Weten jullie of de dealer / Volvo (zelf wist hij daar vooralsnog geen antwoord op te geven) deze zaken achteraf kan inbouwen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
moet wel kunnen maar zal heftig in de papieren gaan lopen
Volvo for life
- diesel01
- Geartronic member
Wat betreft de xenon, dit kun je achteraf inbouwen alleen ben je verplicht een aantal zaken te regelen.
Zo moeten er koplampsproeiers gemonteerd worden, ook moeten de lampen automatisch versteld kunnen worden.
Dit kan ook aftermarket alleen kost dit redelijk geld je krijgt dan een sensor op de achteras die de lampen automatisch in hoogte versteld
Je zit vast aan een nieuwe bumper met koplampsproeiers maar dan rijst de vraag of je dat ook werkend krijgt met de software,ik denk het niet.
Of je doet dit ook aftermarket dan moet je proberen om een paar sproeinossle's van een ouder type op de kop te tikken(wel even in de kleur laten spuiten)die boor je op de bumper(auww) en een set van Hella die je aansluit op je reservoir.
Hella verkoopt een koplampsproeier die met 8 bar koplampen reinigt
Ik heb een aftermarket set xenon en ik wil niet meer zonder.
Koplampreinigingset ongeveer €300
Automatische hoogte regeling ongeveer €400
Xenonset incl inbouwen ongeveer €300
Maar met een nieuwe auto zou ik mij 2x bedenken voordat ik dergelijke zaken aftermarket ging inbouwen ik zou het orgineel willen hebben en anders niet en zoals bart simpson al zegt voor genoeg pecunias is alles mogelijk
.
Succes.
Zo moeten er koplampsproeiers gemonteerd worden, ook moeten de lampen automatisch versteld kunnen worden.
Dit kan ook aftermarket alleen kost dit redelijk geld je krijgt dan een sensor op de achteras die de lampen automatisch in hoogte versteld
Je zit vast aan een nieuwe bumper met koplampsproeiers maar dan rijst de vraag of je dat ook werkend krijgt met de software,ik denk het niet.
Of je doet dit ook aftermarket dan moet je proberen om een paar sproeinossle's van een ouder type op de kop te tikken(wel even in de kleur laten spuiten)die boor je op de bumper(auww) en een set van Hella die je aansluit op je reservoir.
Hella verkoopt een koplampsproeier die met 8 bar koplampen reinigt
Ik heb een aftermarket set xenon en ik wil niet meer zonder.
Koplampreinigingset ongeveer €300
Automatische hoogte regeling ongeveer €400
Xenonset incl inbouwen ongeveer €300
Maar met een nieuwe auto zou ik mij 2x bedenken voordat ik dergelijke zaken aftermarket ging inbouwen ik zou het orgineel willen hebben en anders niet en zoals bart simpson al zegt voor genoeg pecunias is alles mogelijk

Succes.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
OK, als ik jullie goed begrijp is Xenon achteraf inbouwen een zeer dure oplossing en niet interessant. Dan kun je beter een "Line" kiezen waar deze optie deel vanuit maakt. In dit geval gaat dat dan niet omdat het een actie/showroom model is. Is de niveau regeling overigens wel achteraf in te bouwen?
- sbv
- 6th Gear member
nivo regeling zijn 2 andere dempers, 2 andere veren en 2 andere bussen waar de dempers invallen. Mogelijk dat het bij een nieuwe V70 anders is.
Dit grapje is ook nog best wel prijzig(gokje ronde de 1000 euro compleet)
Dit grapje is ook nog best wel prijzig(gokje ronde de 1000 euro compleet)
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- diesel01
- Geartronic member
Het word knip en plak werk en ik persoonlijk zou het zonde vinden van een hele mooie auto.s60 schreef:OK, als ik jullie goed begrijp is Xenon achteraf inbouwen een zeer dure oplossing en niet interessant. Dan kun je beter een "Line" kiezen waar deze optie deel vanuit maakt. In dit geval gaat dat dan niet omdat het een actie/showroom model is. Is de niveau regeling overigens wel achteraf in te bouwen?
Ik denk dat dempers voor de niveau regeling niet heel ingrijpend zijn en dat eea best achteraf is te monteren.
V90 T6 Recharge Rdesign
-
- 1st Gear member
Enige tijd terug sprak ik met iemand van Volvo Zweden op de Topgear show in London. Ik vroeg hem of je de OEM xenon's achteraf kan inbouwen. Volgens hem doen ze dat in Zweden regelmatig; hardware-matig door nieuwe lampen (koplamp sproeiers zijn daar standaard) en software-matig via een VIDA download.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
grappig dat datzelfde Volvo Zweden die software dan weer niet beschikbaar stelt aan haar dealers
Volvo for life