460 td

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
adosoft
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 27.05.2009 - 09:56
Locatie: Boekel
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een kleine lekkage aan de dieselpomp bij de gashevel ,hierdoor krijg ik de auto bijna niet aan de praat omdat de diesel terug loopt.
Weet iemand of dat je dit zelf op kunt lossen of mag ik deze pomp niet losdraaien. Mischien is mijn probleem gemakkelijk op te lossen als ik het deksel eraf kan draaien en er een pakking of bus in kan laten zetten.
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

je zou kunnen overwegen naar een dieselspecialist te gaan, die reviseren diesel inspuitpompen. Daar heb ik een erg positieve ervaring mee
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het slechte starten wordt meestal veroorzaakt door een te strakke klepspeling,die lekkage heeft niets met slecht starten van doen..
adosoft
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 27.05.2009 - 09:56
Locatie: Boekel
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:Het slechte starten wordt meestal veroorzaakt door een te strakke klepspeling,die lekkage heeft niets met slecht starten van doen..
Hij start meteen maar omdat hij geen brandstof krijgt slaat hij na tien sec. weer af. Er zit dan lucht in het systeem en daar doet hij het niet op.

Ik ben een beetje bang om de deksel van de pomp los te draaien ,weet niet of er van alles uit springt. Ik heb naar de vraagbaak gekeken ,maar kan niet zien wat er in het deksel zit ,wat voor soort kering.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als je niet weet hoe het zit,haal het deksel dan niet los!
Het is een Lucaspomp die er op zit?
adosoft
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 27.05.2009 - 09:56
Locatie: Boekel
Contacteer:

Ik heb de auto maar naar een diesel reparatie punt gebracht ,ze konden dit probleem ,het wordt volgens hen meestal veroorzaakt tijdens een onderhoudsbeurt of door het handmatig bewegen van de gashendel ,hierdoor krijg je een andere druk of kracht als dat er aan de gaskabel getrokken wordt.Toevallig heb ik er net een paar weken geleden een nieuwe distibutie riem op laten leggen.
Kosten ongeveer 150 euro en een dag je auto kwijt.
En wat belangrijker is , de pomp hoeft hiervoor niet verwijderd te worden want ze kunnen er van bovenaf goed bij.


Bedankt allemaal
Daadje kan wat mij betreft gesloten worden...
Volvo V40 rijder
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

150 euro voor een keerringetje van 2 euro en een half uur werk?
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”