bart simpson schreef:Voor de prijs die je bij Milano betaald kun je bij een dealer ook wel kopen, alleen accepteert een klant van een dealer dezelfde voorwaarden niet.
Ik denk dat je ook kunt stellen,dat een dealer geen auto
wil verkopen met de voorwaarden die Milano stelt.
Thijs,
ik denk hoe dan ook dat je met onderhoud ten alle tijde duurder
uit zal zijn als met onze oude beproefde traktors.
ik ben met je eens dat een XC een mooie stoere auto is,en ook
niet onbelangrijk;je hebt ook het gevoel dat je een echt andere auto
hebt dan een V70.
echter binnenin de auto rij je gewoon een V70.
bart simpson schreef:dat betekent dus dat aankoop via een dealer een onmiskenbare meerwaarde heeft?
Natuurlijk heeft het meerwaarde, maar uiteraard moet er voor extra geleverde service/garantie wel betaald worden.
Een probleem is dat sommige bedrijven de klanten wel laten betalen voor service/garantie maar deze vervolgens niet leveren. Koop je zonder service/garantie dan heb je ook geen gezeur over de afwikkeling van garantieclaims en niet uitgevoerd onderhoud.
Een ander probleem is dat sommige klanten een auto kopen zonder service/garantie en vervolgens wel service/garantie verlangen. Vervolgens zich vaak ook niet realiseren dat zij nu zelf het onderhoud moeten laten uitvoeren.
Uiteindelijk ben ik goed geholpen bij aankoop van mijn huidige auto, maar als ik hem niet door een aankoopkeuring had gehaald waren er toch een paar dingen niet goed voor elkaar geweest. Speling op een wiellager, speling op een stuurkogel (de auto was voordat ik hem meenam nota bene APK goedgekeurd!) en nog wat dingen.
Tevens had die zelfde dealer (officiele Volvodealer) bij een beurt van ruim 2000 euro even over het hoofd gezien dat twee remmen vast zaten welke ik in mijn vakantie voor de kiezen kreeg.. Tijdens die beurt waren de schijven en blokken vernieuwd! Dichter erbij kan je niet zitten!. Het jaar ervoor trouwens ook bij onderhoud een totaal dicht geslibt inlaatspruitstuk over het hoofd gezien. Zo kan ik nog wel even verder gaan helaas.
Dus.... Een dealer is voor mij zeker niet een pre. En bedenk dat ze gemiddeld aan het "garantiebedrag" wat overhouden, dus is garantie duur betaald!
Ja, en dan dus de afweging om eventueel een risico te lopen door een goedkopere auto te kopen zonder garantie.
Het gevoel moet natuurlijk goed zijn om mee te beginnen.
En als ik lees dat een blokje om nog net mag vind ik dat een vieze tegenvaller. Als ik een auto koop zonder garantie, trouwens ook met, wil ik gewoon de mogelijkheid hebben een uitgebreide proefrit te maken!
Als dat tegen gehouden wordt heb ik het idee dat ze iets te verbergen hebben, en dat geeft geen vertrouwen!
Het is lastig, een andere auto kopen! Maar zo een discussie geeft door de vele meningen wel weer een heldere kijk op zaken, en op de bewuste zaak (milano) waar ik het in het begin over had..
Allen iig bedankt voor het meedenken tot zo ver!
@Toppertje, Onze tractor is bewezen technologie, en hij zal nog vele km's door kunnen rijden. Maar wanneer is het moment hem in te ruilen? Net voor de 4 ton? Er overheen? Voordat er (wellicht) grote reparaties aankomen? Wat is hierin wijsheid?
Bij de 2.5D moet elke 60000 de pompriem vervangen worden, en tot nu toe is mijn ervaring elk jaar op tijd gezet worden in de winter.
Een D5 eens per 160000 de distributieriem.
Lastig hoor!
Ik moet het hebben van een moment denk ik. Zo een van: Jah! Voor het gevoel genoeg terug voor de mijnes en niet te veel voor de nieuwe!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000 Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007 Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
@Thijs,
eigenlijk is er nooit (financieel-economisch)een goed moment om hem
in te ruilen.
in mijn geval heb ik inmiddels zoveel geinvesteert aan onderhoud/reparatie/verbetering,dat verkoop zowieso financieel onaantrekkelijk is.
maar op dit moment ben ik er nog kontent mee,en bovendien heb ik een
erg volle auto die weinig te wensen overlaat.
maar ook ik zal een keer voor die keuze komen te staan.
als je er aan toe bent,moet je gewoon de knoop doorhakken,en naar wat
anders moois uitkijken.
TIP:als het dan toch geld moet kosten,koop dan ook echt een mooie
XC waar je voor 100%tevree mee bent.
Tarman, inderdaad gewoon doorzoeken tot je de juiste met het juiste gevoel gevonden hebt.
Ik heb vorig jaar ook van alles en nog wat afgezocht, proefritten gemaakt, tot in Hannover wezen kijken, en ineens kwam-ie langs. Ex-lease, met een jaar garantie. Ik hoop er nog net aanspraak op te mogen maken, want de airco blijkt lek te zijn bij 180.00 km beurt. Die beurt deed verder een beetje pijn, maar was niets vergeleken bij het genot van een 5 jaar oude XC waar we alvast 30.000 km mee hebben verreden.
En iedere dag een genot, want zelfs de leen S80 vond ik vandaag een beetje tegenvallen. Te traag ten opzichte van mijn standaard 185 pk...