Ik heb een S80 T6 van 2000 waarin gas is ingebouwd. Aan de automaat heb ik niets gemekrt bij de testrit. Automaat pakte keurig rustig op en bij sportief ook.
Nadat de gasinbouw klaar was werd bij 30 km/uur de gasinstallatie ingeregeld. Tijdens deze rustig rit sprong de slang los boven bij de radiator van de oliekoeling van de automaat. Nadat de slang weer bevestigd was en meteen ook weer goed vastzit, liep na bijvullen onder bij het koppelhuis/automaat de rode olie uit het koppelhuis.
Mijn vragen zijn:
1. De opbouw van de oliedruk, waar kan deze wegkomen?
2. kan het in de radiator zitten?
3. in de automaat?
4. zijn er zaken die nu zeker gedaan moeten worden?
S80 met lekkage bij koppelhuis
-
- 7th Gear member
ik denk dat er ergens een fout gemaakt is bij het inbouwen van de LPG installatie,de bak werkt electronisch,s,ik denk dat ze ergens een draad verkeerd hebben afgetakt of er ergens eentje hebben bijgezet..
Een automaatbak werkt onder hoge oliedruk en die wordt electronisch,s geregeld doormiddel van het kleppenhuis in de bak.
Kort samengevat, ik denk dat er in de aansluitingen van het LPG systeem iets fout is gegaan.
Een automaatbak werkt onder hoge oliedruk en die wordt electronisch,s geregeld doormiddel van het kleppenhuis in de bak.
Kort samengevat, ik denk dat er in de aansluitingen van het LPG systeem iets fout is gegaan.