Zwaar ongeval, maar we leven nog.

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
arnoud
8th Gear member

Zoooo....

Ik had niet graag in die Golf gezeten zeg. Als ik zo op de eerste twee foto's kijk stond de achterbak vol met spullen (verhuizen?) die je niet in je nek wilt krijgen. De B-stijl is er volledig uitgeknipt (door de brandweer waarschijnlijk?) en het zou me niks verbazen als dit nog een airbag-loos exemplaar is geweest... Brrr....

Hoe dan ook, sterkte met de afwikkeling en hopen dat het lichamelijke herstel ook goed komt!
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
jan weemering
4th Gear member

945i schreef:Het voor zo'n gevaarte kiezen heeft wel twee kanten, voor jezelf is het veilig maar niet voor de Panda bestuurder/ster waar jij (hopelijk nooit) tegenaan knalt als je niet goed word achter het stuur...
Tja, het kan gebeuren....
De witte golf die achterop de V50 van 360degrees is geknald deed dat waarschijnlijk ook niet expres.. Stel je eens voor dat dat een XC90 was geweest....

En 'helaas' kan niet iedereen in grote zware auto's rijden.
allemaal in grote zware auto's zal het beschermende effect teniet doen.
en helaas "het hemd is nader dan de rok" is het gezegde
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Rudyvg
4th Gear member

ongelooflijk! Hoop voor je (en voor je vriendin) dat het herstel snel vordert.
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
Philken
5th Gear member

1 tip: teken geen papier dat je (ook na een jaar) geen last meer hebt van je nek, ik heb 22jaar geleden een vergelijkbaar ongeval gehad en tot op heden nog steeds last van mijn (dikke volgens sommige) nek
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
asta
5th Gear member

Pffff, het feit dat je nu al hier je verhaal verteld geeft aan dat je enorm veel geluk gehad hebt voor zover het er nu naar uitziet.
Ik wil je niet ongerust maken maar je lichaam heeft een enorme kracht te verwerken gehad, daar "kan" je nog last van gaan krijgen, het snel hoofdpijn krijgen bij nadenken is daar een voorbeeld van.
Neem in ieder geval voldoende rust, als je lichaam daar om vraagt.

Het is ontzettend jammer van de auto maar tevens ook het bewijs dat de veiligheidssystemen echt gewerkt hebben en dus dubbel en dwars het geld waard zijn.
Zelfs al had je er met een aantal breuken uitgekomen dan nog had ik hetzelfde gezegd, je hebt enorm geluk gehad!

Verder kan ik je alleen meegeven, dat ondanks dat een schadeverzekeraar zegt dat het lang kan duren je dit gewoon moet laten claimen, tenslotte hebben we met zijn allen niet voor NIETS een verplichte aansprakelijkheidsverzekering.

Sterkte aan je meisje en natuurlijk jijzelf, doe rustig aan!
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Theo V70
6th Gear member

Wow, wat een klap!
Bagage in de kofferbak kan meer schade toebrengen dan je lief is! Ik heb eens meegemaakt dat een gereedschapkoffer door de achterbank en de voorstoel heen is komen zetten. Ik zal de gevolgen hier niet vermelden...

Vind het overigens vreemd dat de schade niet op de veroorzaker zou kunnen worden verhaald. Mogelijk dat de laptop en andere goederen onder je inboedelverzekering vallen. Is de moeite van het navragen in ieder geval waard.

Sterkte met de afhandeling en het herstelproces!
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
toppertje
6th Gear member

945i schreef:Het voor zo'n gevaarte kiezen heeft wel twee kanten, voor jezelf is het veilig maar niet voor de Panda bestuurder/ster waar jij (hopelijk nooit) tegenaan knalt als je niet goed word achter het stuur...
Tja, het kan gebeuren....
De witte golf die achterop de V50 van 360degrees is geknald deed dat waarschijnlijk ook niet expres.. Stel je eens voor dat dat een XC90 was geweest....

En 'helaas' kan niet iedereen in grote zware auto's rijden.
in dit geval"gelukkig" maar.

maar iig goed dat je het nog kunt navertellen,dit had wel anders
kunnen aflopen.... ook al rij een Volvo.
geen glans zonder wrijving
Summum
6th Gear member

Schade aan de zaken die in jouw auto werden vervoerd moet door de aansprakelijke verzekeraar worden vergoed, het kan meegenomen worden in de schade aan je auto, kleding, gevolgschade en eventueel smartengeld.
Je hoeft je eigen verzekering daar dus niet op aan te spreken

Een reisverzekering dekt bovendien in het algemeen alleen "geboekte" reizen naar vakantiebestemmingen, niet iedere autorit.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Anna
2nd Gear member

945i schreef:Het voor zo'n gevaarte kiezen heeft wel twee kanten, voor jezelf is het veilig maar niet voor de Panda bestuurder/ster waar jij (hopelijk nooit) tegenaan knalt als je niet goed word achter het stuur...En 'helaas' kan niet iedereen in grote zware auto's rijden.
Beste 945i,

Deze discussie wordt vaker gevoerd, maar als je deze vergelijking fair (als in: open vizier en niet meteen een SUV of SUV achtigen verketteren puur omdat het een SUV is) zou doorvoeren, zou niemand meer in een grotere auto dan een Panda moeten rijden.

Tenslotte maakt het niet uit of je bv. met een Mondeo, een XC90 of een 945i tegen een Panda rijdt die in een file stilstaat, de inzittende zullen dan sowieso een beschermengel moeten hebben.

Ergo, deze op het gevoel inspelende opmerking is natuurlijk niet onwaar maar klinkt op zijn minst "raar" uit de mond van iemand die een auto rijdt die op haar beurt 700 kilo zwaarder is dan dezelfde bovengenoemde Panda.

In de tussentijd rij ik liever in een auto rond die mij passief het beste beschermt aangezien er vast nog wel een derde keer komt dat ik wordt aangereden...

Maar goed, ik stel voor om hier een slotje op te doen want ik heb niet de illusie dat ik mensen op een andere gedachte kan brengen ondanks mijn heldere uiteenzetting.

Laten we het wel over een ander ding eens zijn en dat is dat een forumlid en zijn vriendin het er levend vanaf hebben gebracht vanwege een volvo en dat is super!

Ps: er staat een mooie xc90 te koop met 112K op de teller ( http://www.autowereld.nl/volvo/xc90/2.5 ... tails.html ) voor nog geen 16K - da's niet veul! :)
XC90 Black Sapphire D5 Euro IV met 240K en motorschade...grrrrrr
manneke-D
2nd Gear member

Ik heb je verhaal met een brok en een traan gelezen. Wat ben ik blij dat je het er zo vanaf hebt gebracht. Heel fijn.
Zoals al meer gezegd is: de Volvo heeft, hoe triest ook het werk gedaan waarvoor hij gemaakt is. En ik hoop dat je snel een andere Volvo kan bemachtigen; om de veilige km's weer voort te zetten.

Veel sterkte met de verdere afwikkeling!

Kijkend naar de foto's: je hebt geen trekhaak op deze auto, toch?
Zit me af te vragen wat de schade dan was geweest. Niet om te zeggen "Had je er maar eentje moeten hebben", maar meer omdat ik een aantal jaren geleden een Xantia achterin heb gekregen in een soortgelijke situatie. Met één verschil, dat die bestuurder wel - zij het op het laatste moment - 'in de hangijzers' ging. Intredesnelheid was denk ik zo'n 70 km, maar de schade beperkt tot een ontzette bevestiging van de bumper.
manneke-D
2nd Gear member

Anna schreef:
945i schreef:Het voor zo'n gevaarte kiezen heeft wel twee kanten, voor jezelf is het veilig maar niet voor de Panda bestuurder/ster waar jij (hopelijk nooit) tegenaan knalt als je niet goed word achter het stuur...En 'helaas' kan niet iedereen in grote zware auto's rijden.
Beste 945i,

Deze discussie wordt vaker gevoerd, maar als je deze vergelijking fair (als in: open vizier en niet meteen een SUV of SUV achtigen verketteren puur omdat het een SUV is) zou doorvoeren, zou niemand meer in een grotere auto dan een Panda moeten rijden. ...
Als het alleen om de veiligheid gaat dan, ala.
Maar vaak is het zo dat een SUV-bestuurder zich veilig waant en zich daarnaar gaat gedragen. Met alle gevolgen van dien.
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Een goede raad, probeer bij je behandelende arts een MRI-scan van jullie nek te regelen. Toont veel meer detail dan een CT-scan.
En laat inderdaad het dossier voor jullie nek niet afsluiten.

Wat de auto betreft, kan je geen gelijkwaardige eisen? Hier in BE kan dat, maar veel mensen weten dit niet...
Je krijgt dan niet exact hetzelfde, maar wel vergelijkbaar qua formaat/km's/opties/... en dan kan je nog beslissen wat je doet natuurlijk...
Anna
2nd Gear member

manneke-D schreef:Als het alleen om de veiligheid gaat dan, ala.
Maar vaak is het zo dat een SUV-bestuurder zich veilig waant en zich daarnaar gaat gedragen. Met alle gevolgen van dien.
Maar manneke-D, je bedoelt natuurlijk bestuurders van zekere Duitse, US en Engelse merken dan? Want Volvo rijders (en daarmee ook de XC rijders) zijn toch doordachte anticiperende brave burgers? :)
Anna
2nd Gear member

Thamar schreef:Een goede raad, probeer bij je behandelende arts een MRI-scan van jullie nek te regelen.
Helemaal mee eens!
945i
8th Gear member

Anna, de pijn zit hem vooral in het hoogte verschil, het sterkste punt zit achter de bumpers, en als jouw bumper zon 30cm hoger zit... tja...

Verschil in gewicht hou je toch, maar als we elkaar op de sterkste punten van de auto zouden raken, dan scheelt dat toch weer.. (hypoteticly speaking.)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Philken
5th Gear member

Thamar schreef:Een goede raad, probeer bij je behandelende arts een MRI-scan van jullie nek te regelen. Toont veel meer detail dan een CT-scan.
En laat inderdaad het dossier voor jullie nek niet afsluiten.

Wat de auto betreft, kan je geen gelijkwaardige eisen? Hier in BE kan dat, maar veel mensen weten dit niet...
Je krijgt dan niet exact hetzelfde, maar wel vergelijkbaar qua formaat/km's/opties/... en dan kan je nog beslissen wat je doet natuurlijk...
idd ivm auto: begin al maar met advertenties op te zoeken en af te printen van V50's die vergelijkbaar zijn met de jouwe voor het ongeval
(bouwjaar,kmstand,opties etc)indien de aangeboden vergoeding veel lager is dan wat je ziet in die advertenties kan je het bedrag aardig omhoog krikken
advertenties dan ook rangschikken volgen aanbieder:
partikulier/garagebedrijf zonder/met garantie
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
ewing
2nd Gear member

Ik heb met afgrijzen en tegelijkertijd bewondering je verhaal gelezen en de foto's gezien. Wat een ongeluk zeg! Gelukkig doet Volvo zijn naam weer eens eer aan en zijn jullie er ogenschijnlijk zeer goed afgekomen! Ik rij zelf ook een V50 en besef nu ook weer even waarom....

Ontzettend veel sterkte en beterschap gewenst. Dat is het allerbelangrijkste. De afwikkeling van de schade is, hoewel ook belangrijk, van veel minder groot belang dan jullie lichamelijke gezondheid!
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
asta
5th Gear member

Summum schreef:Schade aan de zaken die in jouw auto werden vervoerd moet door de aansprakelijke verzekeraar worden vergoed, het kan meegenomen worden in de schade aan je auto, kleding, gevolgschade en eventueel smartengeld.
Je hoeft je eigen verzekering daar dus niet op aan te spreken

Een reisverzekering dekt bovendien in het algemeen alleen "geboekte" reizen naar vakantiebestemmingen, niet iedere autorit.
Laat hij nou net een enorm vakantie gevoel gehad hebben bij dit etentje! :D
Ok, wel even los zien van hetgeen erna gebeurde.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
ivoandriessen
5th Gear member

manneke-D schreef: Kijkend naar de foto's: je hebt geen trekhaak op deze auto, toch?
Zit me af te vragen wat de schade dan was geweest. Niet om te zeggen "Had je er maar eentje moeten hebben"....
Dit wilde ik ook net gaan vragen. Had de auto een trekhaak?
Afbeelding

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
Poolrev
5th Gear member

Dit is ook altijd mijn angst als ik als achterste in een file sta. De spiegels zijn mijn grote vrienden dan... :-)

Wees er blij en dankbaar om dat jullie het er zo vanaf hebben gebracht! Heel veel sterkte met de verdere afwikkeling, voor jullie persoonlijk als op het materiele vlak.
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”