Zwaar ongeval, maar we leven nog.
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
Inderdaad een goede raad, maar een whiplash kan pas na circa een jaar geconstateerd worden...Thamar schreef:Een goede raad, probeer bij je behandelende arts een MRI-scan van jullie nek te regelen. Toont veel meer detail dan een CT-scan.
En laat inderdaad het dossier voor jullie nek niet afsluiten.
Wat de auto betreft, kan je geen gelijkwaardige eisen? Hier in BE kan dat, maar veel mensen weten dit niet...
Je krijgt dan niet exact hetzelfde, maar wel vergelijkbaar qua formaat/km's/opties/... en dan kan je nog beslissen wat je doet natuurlijk...
Kolere, wat een gruwelijke klap.... Ik heb zelf ook ooit een ernstig ongeval gehad, met een brommer dan wel, maar ik weet wat dit voor impact kan hebben. Dan zie je maar dat zo'n auto zijn prijs klan rechtvaardigen, je zal maar in een daihatsu of zo gezeten hebben...
Sterkte voor jou en je vriendin en hoop dat jullie snel weer een VOLVO (jawel, in hoofdletters...) mogen rijden...
- Thijs
- 7th Gear member
Ongelofelijk...
Heel veel sterkte met verwerken. Geestelijk en lichamelijk.
De tip die ik je kan geven is al eerder genoemd, neem niet zomaar genoegen met het bedrag wat ze je bieden. Het gaat er om dat ze je schadeloos stellen, en dat is dus niet het uitkeren van de dagwaarde, maar een bedrag waarmee je een vergelijkbaar model kan kopen.
Succes en rustig aan!
Heel veel sterkte met verwerken. Geestelijk en lichamelijk.
De tip die ik je kan geven is al eerder genoemd, neem niet zomaar genoegen met het bedrag wat ze je bieden. Het gaat er om dat ze je schadeloos stellen, en dat is dus niet het uitkeren van de dagwaarde, maar een bedrag waarmee je een vergelijkbaar model kan kopen.
Succes en rustig aan!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- piotrV70
- 5th Gear member
Volgens mij gaat vooral om het vermogen de kinetische energie te absorberen en te verdelen.945i schreef:Anna, de pijn zit hem vooral in het hoogte verschil, het sterkste punt zit achter de bumpers, en als jouw bumper zon 30cm hoger zit... tja...
Verschil in gewicht hou je toch, maar als we elkaar op de sterkste punten van de auto zouden raken, dan scheelt dat toch weer.. (hypoteticly speaking.)
-
- 2nd Gear member
Na zo'n ongeluk passen altijd gelukswensen, echter van diverse bovenstaande reacties als "volvo saved my life" krijg ik toch echt last van enige braakneigingen.
Wat een nonsense, iedere willekeurige hedendaagse auto van een beetje massa en formaat levert een geljkwaardig kans op om dit ongeval te overleven.
Ik kan diverse zeer nare ongevallen opnoemen waarbij een of meerdere inzittende van een (moderne) Volvo zijn overleden.
Onlangs nog een spookrijder tegen een XC90 in Belgie, waarbij 2 of drie XC90-doden, zo ook in NL onlangs een aanrijding van met een achterlangs aangereden V50 waarbij de bestuurder overleed, op de A16 richting Rotterdam een V50 achterop een aanhanger, bestuurder dood, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Kortom, de belangrijkste veiligheidsfactor zit achter het stuur van een (in dit geval helaas de achteropkomende) auto, en uiteraard helpt een stevig geconstrueerde liefst forse auto met massa, maar vlak het geluksengeltje niet uit, zou ik zeggen.
Een moderne BMW/Mercedes/Volvo of desnoods een ander merk, het maakt erg weinig verschil.
Wat een nonsense, iedere willekeurige hedendaagse auto van een beetje massa en formaat levert een geljkwaardig kans op om dit ongeval te overleven.
Ik kan diverse zeer nare ongevallen opnoemen waarbij een of meerdere inzittende van een (moderne) Volvo zijn overleden.
Onlangs nog een spookrijder tegen een XC90 in Belgie, waarbij 2 of drie XC90-doden, zo ook in NL onlangs een aanrijding van met een achterlangs aangereden V50 waarbij de bestuurder overleed, op de A16 richting Rotterdam een V50 achterop een aanhanger, bestuurder dood, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Kortom, de belangrijkste veiligheidsfactor zit achter het stuur van een (in dit geval helaas de achteropkomende) auto, en uiteraard helpt een stevig geconstrueerde liefst forse auto met massa, maar vlak het geluksengeltje niet uit, zou ik zeggen.
Een moderne BMW/Mercedes/Volvo of desnoods een ander merk, het maakt erg weinig verschil.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
ik werk nu al vanaf augustus 1992 bij een grotere Volvo dealer. In al die jaren heb ik 1 maal meegemaakt dat een relatie een aanrijding niet overleefde (in dat geval volgas van een dijk door 3 bomen heen in een 740). Maar ik denk dat je je wel iets meer mag verdiepen in Volvo voordat je stelt dat het weinig verschil maakt. Kijk ook eens naar het verhaal met de eland elders.
En ja je mag best kritiek geven. En ja ook in een Volvo kun je een aanrijding niet overleven. Maar mijn praktijk heeft genoeg hele zware klappen gezien waarbij het geen hogere wiskunde is om te realiseren dat je dat niet met alle auto's moet en kunt doen
En ja je mag best kritiek geven. En ja ook in een Volvo kun je een aanrijding niet overleven. Maar mijn praktijk heeft genoeg hele zware klappen gezien waarbij het geen hogere wiskunde is om te realiseren dat je dat niet met alle auto's moet en kunt doen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
Tjonge... het wordt nu wel weer negatief hoor... Het topic is gestart door iemand met een heavy ervaring en heeft die gelukkig overleefd. Voorbeelden van goede en slechte afloop zijn er legio, Volvo is dan gelukkig bovengemiddeld veilig. Laten we het daarbij houden...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
leg dat eens wat beter uitMaus-met-Volvo schreef:Pas ook op met de waarde van het wrak vs. de dagwaarde. Vaak schroeven ze de waarde van het wrak op en bieden ze een lage restwaarde / schadebedrag...
Volvo for life
- diesel01
- Geartronic member
Héé JCF..
Wat is het geworden een V70 of een S60?
Ik heb ooit eens een werkgever gehad die zich Schumacher waande in zijn gele T5-R en met een bloedgang over de N33 ragde.
Totdat bij een oprit van de A7 een vrachtwagenchauffeur zich verkeek op de snelheid van het gele monster en hem d'r voor zette.
Lang verhaal kort te maken de 850 reed de complete voorkant van de vrachtwagen eraf en kwam tot stilstand tegen een boom waarna de brandweer met verzwaarde scharen de beste man zonder noemenswaardige kleerscheuren uit het wrak knipte.
Je weet wellicht wa ze zeggen, bij braakneigingen richting toilet en de deur op slot.
Ik heb ooit eens een werkgever gehad die zich Schumacher waande in zijn gele T5-R en met een bloedgang over de N33 ragde.
Totdat bij een oprit van de A7 een vrachtwagenchauffeur zich verkeek op de snelheid van het gele monster en hem d'r voor zette.
Lang verhaal kort te maken de 850 reed de complete voorkant van de vrachtwagen eraf en kwam tot stilstand tegen een boom waarna de brandweer met verzwaarde scharen de beste man zonder noemenswaardige kleerscheuren uit het wrak knipte.
Je weet wellicht wa ze zeggen, bij braakneigingen richting toilet en de deur op slot.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
Vaak doet de verzekering al afstand van het wrak en stellen de restwaarde op bijv. € 3000,--. Vervolgens schatten ze de schade op € 3000,--, conclusie total loss. Vervolgens krijg je € 3000,-- en krijg je van de sloper een schamele € 500,--... Beter kun je dan het wrak op € 500 laten taxeren (goede schade hersteller/garage zoeken die voor je bemiddeld) en het schade bedrag op € 5500,-- laten taxeren. Let wel, het zijn voorbeeld bedragen!bart simpson schreef:leg dat eens wat beter uitMaus-met-Volvo schreef:Pas ook op met de waarde van het wrak vs. de dagwaarde. Vaak schroeven ze de waarde van het wrak op en bieden ze een lage restwaarde / schadebedrag...
't Is me zelf overkomen en heb er aardig wat uit weten te onderhandelen...
- Philken
- 5th Gear member
ik vond dat het nog lang duurde :?Maus-met-Volvo schreef:Tjonge... het wordt nu wel weer negatief hoor...
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
Collega van mij die bij de brandweer zit begint al te beven als-ie een Ongevals Volvo ziet.... Bijna niet open te knippen, zo stijf / taai is de kooiconstructie in een willekeurige volvo. Kijk zelf maar eens hoe de deurstijlen overlopen naar de dorpels in een V70... Dat moet wel stijf zijn...diesel01 schreef:Héé JCF..
- diesel01
- Geartronic member
Ook ik heb dit verhaal een keer meegekregen van een brandweerman die vertelde dat het open knippen van de grotere Volvo's en Saab topsport betreft en dat er aangepast gereedschap voor op de markt is.
Edit ik kan mij nog foto's voor de geest halen van een XC70 die op zijn dak was terecht gekomen nadat de Nederlandse chauffeur in slaap was gevallen tijdens een vakantie in Noorwegen.
Hoe was dit afgelopen als het een MB E combi of een 5 serie touring was geweest?
Edit ik kan mij nog foto's voor de geest halen van een XC70 die op zijn dak was terecht gekomen nadat de Nederlandse chauffeur in slaap was gevallen tijdens een vakantie in Noorwegen.
Hoe was dit afgelopen als het een MB E combi of een 5 serie touring was geweest?
V90 T6 Recharge Rdesign
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Er wordt bij een zware schade altijd eerst een dagwaarde bepaald, daarbij is het aan de eigenaar om daarmee niet akkoord te gaan en die om een andere expert te vragen.Maus-met-Volvo schreef:Vaak doet de verzekering al afstand van het wrak en stellen de restwaarde op bijv. € 3000,--. Vervolgens schatten ze de schade op € 3000,--, conclusie total loss. Vervolgens krijg je € 3000,-- en krijg je van de sloper een schamele € 500,--... Beter kun je dan het wrak op € 500 laten taxeren (goede schade hersteller/garage zoeken die voor je bemiddeld) en het schade bedrag op € 5500,-- laten taxeren. Let wel, het zijn voorbeeld bedragen!bart simpson schreef:leg dat eens wat beter uitMaus-met-Volvo schreef:Pas ook op met de waarde van het wrak vs. de dagwaarde. Vaak schroeven ze de waarde van het wrak op en bieden ze een lage restwaarde / schadebedrag...
't Is me zelf overkomen en heb er aardig wat uit weten te onderhandelen...
De eigenaar dient afstand te doen van een wrak, en niet de verzekeraar (tenzij die de eigenaar geworden is)
De dagwaarde is altijd het uitgangspunt.
Volvo for life
- Philken
- 5th Gear member
idd, daarom dat het belangrijk is om adhv advertenties e.d. de huidige prijzen aan te tonen indien de dagwaarde te laag wordt gequoteerdbart simpson schreef:Er wordt bij een zware schade altijd eerst een dagwaarde bepaald, daarbij is het aan de eigenaar om daarmee niet akkoord te gaan en die om een andere expert te vragen.
De eigenaar dient afstand te doen van een wrak, en niet de verzekeraar (tenzij die de eigenaar geworden is)
De dagwaarde is altijd het uitgangspunt.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
-
- 2nd Gear member
Hee Diesel01, het wordt een C30, ja, brandweerrood..
Ik beweer niet dat Volvo's niet veilig zijn, maar het sentiment van "ik leef nog dankzij mijn Volvo" gaat me wat te ver.
En wat de stijfheid betreft; openknippen zou toch bij diverse moderne auto's even moeilijk moeten gaan gezien bijvoorbeeld de enorm stijve kooiconstructies zoals blijkt uit de EURONCAP-filmpjes, kijk eens bij de Smart; geen beweging in die A-stijl, en kijk dan eens bij de Volvo C30; behoorlijk veel beweging in de A-stijl/dak. Aanmerkelijk meer ook da de technisch vergelijkbare S40.
Ook een FIAT Punto is zo hard als diamant. Overigens is hardheid natuurlijk weer iets anders dan stijfheid maar dat is een andere discussie.
Uiteindelijk is het enige waar het om gaat wat de biodynamische effecten zijn op de inzittenden, en niet of de auto het overleeft.
Vroeger als kind was ik er ook van overtuigd dat (toen) een 740 onverwoestbaar was, de werkelijkheid is echter anders.
Ik beweer niet dat Volvo's niet veilig zijn, maar het sentiment van "ik leef nog dankzij mijn Volvo" gaat me wat te ver.
En wat de stijfheid betreft; openknippen zou toch bij diverse moderne auto's even moeilijk moeten gaan gezien bijvoorbeeld de enorm stijve kooiconstructies zoals blijkt uit de EURONCAP-filmpjes, kijk eens bij de Smart; geen beweging in die A-stijl, en kijk dan eens bij de Volvo C30; behoorlijk veel beweging in de A-stijl/dak. Aanmerkelijk meer ook da de technisch vergelijkbare S40.
Ook een FIAT Punto is zo hard als diamant. Overigens is hardheid natuurlijk weer iets anders dan stijfheid maar dat is een andere discussie.
Uiteindelijk is het enige waar het om gaat wat de biodynamische effecten zijn op de inzittenden, en niet of de auto het overleeft.
Vroeger als kind was ik er ook van overtuigd dat (toen) een 740 onverwoestbaar was, de werkelijkheid is echter anders.
-
- 6th Gear member
ik herinner me ook nog een foto van een tankoplegger die gekanteld was, bovenop een V70, meneer de bestuurder kon gewoon uitstappen... Dat was voor mij een bepalende foto om toch voor Volvo te kiezen, nu ik vader geworden ben, heb ik moeders ook zo ver gekregen om Volvo te gaan rijden. Ik weet dat niet iedereen zich dat kan permiteren, maar moet ik het daarom maar niet doen?diesel01 schreef:Ook ik heb dit verhaal een keer meegekregen van een brandweerman die vertelde dat het open knippen van de grotere Volvo's en Saab topsport betreft en dat er aangepast gereedschap voor op de markt is.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- PeeJay
- 4th Gear member
Aangezien Mercedes bij hun eigen botsproeven de auto's ook op het dak laten vallen (zoals Volvo ook doet), durf ik best te stellen dat zo'n MB E combi daar ook geen moeite mee heeft.diesel01 schreef: Edit ik kan mij nog foto's voor de geest halen van een XC70 die op zijn dak was terecht gekomen nadat de Nederlandse chauffeur in slaap was gevallen tijdens een vakantie in Noorwegen.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust