Sterkte met het herstel en de afwikkeling!
Als ik naar de foto's kijk dan is mijn eerste indruk dat bij beide auto's de kreukelzones gewerkt hebben en de kooiconstructie ook.*
Als je er de energie voor hebt zou ik niet te snel akkoord gaan met magere voorstellen tot schadevergoeding. Je hebt hier niet om gevraagd en in principe heb je gewoon recht op vergoeding van de gehele schade.
* off topic; De foto laat weer eens duidelijk zien dat de veiligheid van een derde zitrij binnen de kreukelzone niet best is.
Zwaar ongeval, maar we leven nog.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28.05.2010 - 11:11
Het bewijs dat een trekhaak ook zo zijn grenzen heeft. :shock:360Degreez schreef:Manneke-D :
De trekhaak doet nu dienst als motorsteun.
En natuurlijk dat het uiterlijk van een auto na een knuffelpartij van een heleboel factoren afhankelijk is.
Ja, met z'n allen roepen we heel erg - ik ook - over hoe veilig een Volvo wel niet is. Als er één topic is waar dit wordt geventileerd is het deze wel. Maar die factoren bepalen veel.
Zoals vanmiddag: even voor het wave-vak A15/A29 (ri Europoort) zoals zo vaak een file op de rechter baan. Ik zie het aankomen en laat mijn gas los. Zet de al eerder genoemde heer Tussengas zijn stadionverlichting aan omdat hij anders (ook) van het gas moet; hij kan niet naar links want daar rijdt een soortgenoot. De @($^@^)
Later dacht ik: "Als die achterin mijn V50 was gedoken ..."
Maar goed.
Ach wat. Laten we maar roepen over onze Volvo's. So what dat andere merken beter (zouden kunnen) zijn. Ajax is ook niet minder goed als ze de landstitel niet binnenhalen.
De Volvo heeft zijn werk gedaan, en dat is het enige wat hier telt!
Blij dat je/jullie het met ons kan/kunnen delen 360°.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Ik denk wat we er ook over schrijven 360Degreez en zijn vriendin zich eerst weer even tot de dagelijkse "sleur" moeten komen alvorens de afwikkeling in te gaan.
Het is goed dat zij hun verhaal hier kwijt kunnen om de klap ook emotioneel te kunnen verwerken.
Tips zijn meer dan welkom is wel aan 360Degreez te merken, maar discussies of een vrachtwagen een Volvo plat rijdt lijken mij hier even niet echt een waardevolle bijdrage aan een eventueel herstel?
Nogmaals ik heb GELUKKIG nog nooit een dergelijk ernstig ongeval meegemaakt maar zie de ernst toch wel in van de situatie en wens de betrokkenen een portie gezonde rust toe om dit een plekje te geven.
Het is goed dat zij hun verhaal hier kwijt kunnen om de klap ook emotioneel te kunnen verwerken.
Tips zijn meer dan welkom is wel aan 360Degreez te merken, maar discussies of een vrachtwagen een Volvo plat rijdt lijken mij hier even niet echt een waardevolle bijdrage aan een eventueel herstel?
Nogmaals ik heb GELUKKIG nog nooit een dergelijk ernstig ongeval meegemaakt maar zie de ernst toch wel in van de situatie en wens de betrokkenen een portie gezonde rust toe om dit een plekje te geven.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
360Degreez
Blij dat jullie het kunt na vertellen. Doe kalm aan en geef het de tijd.
Ik wens jullie een voorspoedig verder herstel en uitzicht op een waardig vervanger voor je 50. Ik hoop in elk geval dat ik een dergelijke ervaring nooit met je hoef te delen.
Blij dat jullie het kunt na vertellen. Doe kalm aan en geef het de tijd.
Ik wens jullie een voorspoedig verder herstel en uitzicht op een waardig vervanger voor je 50. Ik hoop in elk geval dat ik een dergelijke ervaring nooit met je hoef te delen.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- RicoK
- 3rd Gear member
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 21.10.2010 - 14:29
- Locatie: Lelystad
(..........) Hier word je even stil van. Wat een verhaal en wat een foto's. Ik ben echt heel blij dat jullie het in jullie huidige toestand hebben kunnen na vertellen.
Heel veel sterkte!!
Heel veel sterkte!!
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
allemachtig wat een verhaal, veel sterkte en wijsheid gewenst. Jullie waren die avond niet alleen: :angel7:
Begin mijn komende Volvo nu al meer te waarderen.
Begin mijn komende Volvo nu al meer te waarderen.
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zie het probleem niet, als er mensen zijn die hun verhaal willen doen onder de noemer "Volvo safed my life" dan is dat toch geen probleem.JCF schreef:En hier dan; Alfa Romeo saved my life?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9465 ... ml?cid=rss
Allej.zus wat een gezuig, als zou het een marketingtool zijn wat dan nog.
Het zou jammer zijn als de man/vrouw was komen te overlijden omdat hij/zij AR reedT..
Ik kan mij voorstellen dat je in het dagelijks leven wel vaker tegen dingen aanloopt.
Ik rij Volvo vanwege veiligheid en uitstraling, iemand anders rijdt Volvo omdat ze hip zijn, so what.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Er is ook geen probleem, alleen probeer ik de stelling te onderbouwen dat er meer auto's redelijk veilig zijn, en dat passieve veiligheid heel erg samenhangt met gereden snelheden, hoek van impact, soort en gewicht van voertuigen, etc.
Over de derde zitrij gesproken, Volvo leverde al tientallen jaren geleden opklapbankjes voor kinderen voor in de achterbak van de estates, en ook hier is bij aanrijdingen van achter natuurlijk slechts sprake van een beperkte veiligheid ten opzichte van kinderen op de gewone achterbank.
Over de derde zitrij gesproken, Volvo leverde al tientallen jaren geleden opklapbankjes voor kinderen voor in de achterbak van de estates, en ook hier is bij aanrijdingen van achter natuurlijk slechts sprake van een beperkte veiligheid ten opzichte van kinderen op de gewone achterbank.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Vooral die uitstraling dat doet het ém, in de straat kijken ze allemaal naar die dikke Volvo, geeft een goed gevoel dat mensen denken dat je een dure veilige Volvo rijdt.
Maar nu mijn eigen ervaring, Het is een fijne ruime auto hoor zo'n 855, en het zit en rijdt net zo goed als een V70 die 20x zoveel heeft gekost, en ik heb geen afschrijving
daarom rij ik een oudere grote Volvo.
Veiligheid is geen aankoopargument voor mij. Ik denk namelijk dat ik dermate bewust auto rij, dat ik situaties als waarin 360 degreez gekomen is, kan voorkomen.
Stap als het moet zo weer in een 5 meter lang slagschip genaamd Citroen XM, ook een fijne auto met uitstekende! remmen.
Maar nu mijn eigen ervaring, Het is een fijne ruime auto hoor zo'n 855, en het zit en rijdt net zo goed als een V70 die 20x zoveel heeft gekost, en ik heb geen afschrijving

Veiligheid is geen aankoopargument voor mij. Ik denk namelijk dat ik dermate bewust auto rij, dat ik situaties als waarin 360 degreez gekomen is, kan voorkomen.
Stap als het moet zo weer in een 5 meter lang slagschip genaamd Citroen XM, ook een fijne auto met uitstekende! remmen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 19:48
Zonder olie op het vuur te willen gooien, maar hoe denk jij een achterop aanrijding bij een file te kunnen voorkomen ? Als ik achteraan een file sta, kijk ik ook met verhoogde aandacht in mijn achteruitkijkspiegels, maar heb geen flauw idee wat ik zou moeten doen als er ineens eentje met 120km/u komt aanstormen ... dus deel enige tips met ons ...945i schreef: Ik denk namelijk dat ik dermate bewust auto rij, dat ik situaties als waarin 360 degreez gekomen is, kan voorkomen.
Wat ik doe vanaf het moment ik een file zie:
Genoeg vetragen op voorhand zodat men al van ver kan zien dat ik aan het remmen ben dus ruim voor ik effectief moet stoppen, alarmlichten aan, ... wat kan een mens nog meer doen ?
Overigens kan dat op voorhand remmen ook enkel maar als je de file lang op voorhand kan zien ...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Met alle respect...
We kunnen toch wel stellen dat Volvo op het gebied van veiligheid/stijfheid/kreukelzone's een naam heeft hoog te houden.
En ondanks dat bijv onze verkeersdienst wellicht betere afspraken kan maken met een ander merk, toch Volvo trouw blijft.
Ik zie vaak bij oudere Volvo's dat kinderen in de kofferbak worden vervoerd, vaak bij catogerie mensen die over het algemeen een instelling hebben van laat maar waaien.
Ik sta zowiezo versteld wat mensen hun kinderen allemaal laten doen zonder dat er wordt ingegrepen.
Ik ben van mening dat Volvo mee voorop loopt op het gebied van veiligheid, daarom rij ik Volvo...
We kunnen toch wel stellen dat Volvo op het gebied van veiligheid/stijfheid/kreukelzone's een naam heeft hoog te houden.
En ondanks dat bijv onze verkeersdienst wellicht betere afspraken kan maken met een ander merk, toch Volvo trouw blijft.
Ik zie vaak bij oudere Volvo's dat kinderen in de kofferbak worden vervoerd, vaak bij catogerie mensen die over het algemeen een instelling hebben van laat maar waaien.
Ik sta zowiezo versteld wat mensen hun kinderen allemaal laten doen zonder dat er wordt ingegrepen.
Ik ben van mening dat Volvo mee voorop loopt op het gebied van veiligheid, daarom rij ik Volvo...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28.05.2010 - 11:11
Als we alle reacties die niet bijdragen aan een "eventueel herstel" uit dit topic halen blijft er maar weinig over.asta schreef:... maar discussies of een vrachtwagen een Volvo plat rijdt lijken mij hier even niet echt een waardevolle bijdrage aan een eventueel herstel?
Ik heb het incident aangehaald als reactie op de (niet aan het herstel bijdragende) discussie over of en hoe veilig een Volvo al dan niet is.
Zo. Nu weer on-topic.
Welkom vrouw-achter-360degreez.bijemeis schreef:lol egge wel !!
sorry moest ik echt even doen, reagerend op dat zeer kleine lettertype
btw vriendin van 360degreez
ben enorm blij met jullie lieve , steunende reacties !!!
Fijn te horen dat we jullie kunnen helpen!
Enne, die kleine lettertjes: ik houd niet eens van voetbal :shock:
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
@Daf 46, altijd een uitwijkmogelijkheid open houden en natuurlijk die spiegels, die dingen zijn zo belangrijk en onderschat, dat wil je niet weten.
En anticiperen zoals je zelf al zegt.
En anticiperen zoals je zelf al zegt.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Makkelijker gezegd dan gedaan. Als je 3 rijstroken hebt met aan beide zijden vangrails, dan kan je geen kant op als het ineens stilstaat en de achteropkomende auto's merken de file niet op.945i schreef:@Daf 46, altijd een uitwijkmogelijkheid open houden en natuurlijk die spiegels, die dingen zijn zo belangrijk en onderschat, dat wil je niet weten.
En anticiperen zoals je zelf al zegt.
Zelf heb ik door snel uit de stilstaande te rijden al eens een aanrijding aan de achterzijde voorkomen, maar die mogelijkheid/ruimte is er lang niet altijd.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Juist dit is de reden dat ik Volvo rij, omdat ik met dezelfde rijeigenschappen bij MB, Audi of BMW uitkom en dat is voor veel mensen het toppunt van een proleet.945i schreef:Vooral die uitstraling dat doet het ém, in de straat kijken ze allemaal naar die dikke Volvo, geeft een goed gevoel dat mensen denken dat je een dure veilige Volvo rijdt.
Maar nu mijn eigen ervaring, Het is een fijne ruime auto hoor zo'n 855, en het zit en rijdt net zo goed als een V70 die 20x zoveel heeft gekost, en ik heb geen afschrijvingdaarom rij ik een oudere grote Volvo.
Veiligheid is geen aankoopargument voor mij. Ik denk namelijk dat ik dermate bewust auto rij, dat ik situaties als waarin 360 degreez gekomen is, kan voorkomen.
Stap als het moet zo weer in een 5 meter lang slagschip genaamd Citroen XM, ook een fijne auto met uitstekende! remmen.
De nieuwe 5serie vindt ik een prachtige auto die over 1.5 jaar gebruikt binnen handbereik ligt en toch zal ik dat nooit doen...
Er zullen altijd mensen zijn die zeggen, moet je hem zien met zijn dikke bak we kunnen nu éénmaal niet allemaal dezelfde autokeuze maken.
Ik rook en drink niet voor €200 op, zit op vrijdag, zaterdag en zondag niet in de kroeg en heb ook geen mening over mensen die dat wel doen.
Iemand een compliment geven over zijn/haar auto is veel leuker dan afgunst daar wordt je over het algemeen heel zuur van.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]