Om nog maar te zwijgen wat er gebeurt als de auto achter je in de file stilstaat, maar ineens aan de kant gaat omdat hij/zij ziet dat er eentje aankomt die niet op zit te letten, heb je het dan ook door?.PeeJay schreef:Makkelijker gezegd dan gedaan. Als je 3 rijstroken hebt met aan beide zijden vangrails, dan kan je geen kant op als het ineens stilstaat en de achteropkomende auto's merken de file niet op.945i schreef:@Daf 46, altijd een uitwijkmogelijkheid open houden en natuurlijk die spiegels, die dingen zijn zo belangrijk en onderschat, dat wil je niet weten.
En anticiperen zoals je zelf al zegt.
Zelf heb ik door snel uit de stilstaande te rijden al eens een aanrijding aan de achterzijde voorkomen, maar die mogelijkheid/ruimte is er lang niet altijd.
Ik ben het volledig met 945i eens voor wat betreft het anticiperend rijden, maar er zijn gewoon grote idioten op de weg (met name in het weekend), waar bij tijd en wijle niet tegenop te anticiperen valt. En op dat moment hoop ik voordeel te hebben van het incasseringsvermogen van mijn auto.