USB aansluiting V50 - 2005

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Naast je console waarschijnlijk, of er zelfs een soort van onder gepropt aan de voorkant.
KAN ook achter de vloerbedekking zitten bij de bijrijder (ter hoogte van voeten), of echt achter het dashboard kastje.
(Dat is nl de enige plek in een V50 waar echt wat speelruimte zit).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Javermee
1st Gear member

Is er ook een soort van handleiding hoe je dashboardkastje eruit haalt? Ik krijg die site van Volvo niet werkend met die handleidingen namelijk.

Vandaag trouwens de stekker binnen gehad, scheelt inderdaad een hoop draadjes ;)

Heb nu een V60 D3 mee als leenauto.. Helemaal super!!
Volvo V50 1.8 bj: 2005, Zwart, Xenon Pilot Pro 5000K met LED stadslicht
SMFLK
2nd Gear member

Een V60, lieve dealer! Verder geen idee hoe dat moet, moet zelf me parrot nog binnenkrijgen!
SMFLK
2nd Gear member

Ik krijg de radio er niet eens uit joh.
Zouden 2 klemmetjes in de cd opening moeten zitten, zitten die ver in de opening of vooraan? Ik ben bang dat ik me schroevedraaier te ver erin steek...
Kan iemand me helpen met wat advies?

Ik zie ook niks omdat die haartjes van de cd opening het zicht ontnemen.
Languh
2nd Gear member

SMFLK schreef:Een V60, lieve dealer! Verder geen idee hoe dat moet, moet zelf me parrot nog binnenkrijgen!
Is volvo vos jou dealer? Ik had laatst ook een V60 D3 te leen met veel opties.. Vette bak!
Afbeelding
-MY06 1.8 Edition I Black Stone- 17' Sagitta's - Forumsticker-
SMFLK
2nd Gear member

ik denk dat je de verkeede quote.
Vraag zal voor Javermee bedoeld zijn!

Radio is er uitgekomen, je moet even weten waar precies je je schroevendraaier moet zetten.
SMFLK
2nd Gear member

Javermee, nog wat gedaan?

Ik heb zelf nu ook de complete set liggen maar heb nog niet echt een idee waar ik moet gaan beginnen...

Mijn grootste vragen zijn onder andere hoe ik de A-Stijlen los krijg en waar ik de doorvoer van de kabel voor het scherm ga maken. (scherm komt tussen de ventilatie roosters onder de gevaren driehoek)

Dus mocht iemand zich geroepen voelen om me op weg te helpen, graag!
Javermee
1st Gear member

SMFLK schreef:Javermee, nog wat gedaan?

Mijn grootste vragen zijn onder andere hoe ik de A-Stijlen los krijg en waar ik de doorvoer van de kabel voor het scherm ga maken. (scherm komt tussen de ventilatie roosters onder de gevaren driehoek)

Dus mocht iemand zich geroepen voelen om me op weg te helpen, graag!
De A stijlen? Voor microfoonkabel? Ik heb oude microfoon er nog zitten van de CK3100, ik wilde deze eigenlijk gewoon gebruiken maar ik weet niet of dat gaat.

Reparatie van de V50 ging wat langer duren, V60 ingeleverd en S80 meegekregen. Helaas..

Ik heb dus nog niks gedaan. Echter inbouwen van de carkit stelt niks voor, als je alles los hebt dan is het plug and play. Helemaal als je het scherm bij de bovenkant van het middenconsole maakt.

Als het allemaal meezit, ga ik halverwege volgende week die carkit inbouwen.
Javermee
1st Gear member

Languh schreef:
SMFLK schreef:Een V60, lieve dealer! Verder geen idee hoe dat moet, moet zelf me parrot nog binnenkrijgen!
Is volvo vos jou dealer? Ik had laatst ook een V60 D3 te leen met veel opties.. Vette bak!
Nee is niet mijn dealer, V50 staat bij Scholten in Nijmegen.
SMFLK
2nd Gear member

Ben er maar gewoon aan begonnen, erg weinig ruimte achter de radio..
Heb nu de microfoon op zijn plaats (ik zou de nieuwe gebruiken want deze filtert ruis d.m.v. 2 mics.)

Nu dus inderdaad nog het dashboard kastje demonteren om daar alles achter te plaatsen. Even zoeken op het interwebs of ik ergens een tutorials of instructie kan vinden!
Javermee
1st Gear member

Mocht je die gevonden hebben houd ik mij aanbevolen.. :-D
SMFLK
2nd Gear member

1.) Open the car door and remove air vent piece at end of dash between dash and door. (Just pull from center of vent)
2.) Remove center trim piece behind the waterfall, you can remove the glovebox without doing this but installation is much harder with this piece installed. (just pull on the four corners)
3.) Open glovebox, remove the two screws that are at the bottom front just below the tray.
4.) Close glovebox and remove screws above glove box opening under the vertical lip where the dash makes the transition from the top of the dash to the bottom. (Its either two or four screws, can't remember)
5.) Open glovebox and start pulling straight back towards the rear of the car, becarefull not to pull it too far as there are a few wires that need to be disconnected. (Remove wires, if your just trying to get at the glovebox light this is as far as you need to go.) To free up your hands so the peice will rest on the floor their is a wire on the left to remove or disconnect depending upon options and the same thing for the rightside and then the peice will rest on the floor.

Werkt ;)
Javermee
1st Gear member

Dankje!

Nu is het zo dat als je aan het bellen bent de parkeersensoren niet werken omdat de Parrot heel de installatie mute. Nu las ik ergens dat je dit kan veranderen door een zogenaamde AEM module te plaatsen? Wie kan hier meer uitleg over geven?
SMFLK
2nd Gear member

Wat betreft de parkeersensoren, ik heb hetzelfde probleem. Blijft jammer dat volvo geen indicatie van de afstand op het scherm van de radio weergeeft. Zou handiger zijn dan alleen de opmerking dat ze actief zijn!

Misschien wel nuttig voor je inbouw javermee:
- a-stijlen kan je gewoon lostrekken, bovenaan vastpakken, lostrekken en onderaan als het ware eruit liften. Pas op hier ziet een airbag in dus doe het met beleid.
- kabel kan je gewoon onder je hemel proppen, zachtje trekken en kabel eronder duwen, veert vanzelf weer terug.
- mijn microfoon zit bij de lampjes aan het hemeltje, kan je gewoon helemaal lostrekken, zit geklikt, voorzichtig, unit komt niet helemaal los. Bij mij prima gelukt, de unit wil alleen niet meer op zijn plaats klikken in de achterste 2 klemmetjes. (richting de achterkant van de auto dus)
- ik heb de bluebox naast het dashboardkastje geplakt, helemaal demonteren en dan zie je links vanzelf een holle ruimte.
- stekkers e.d. ONDER de radio console, dat was zover ik kan zien echt de enigste plaats! En dan langs het air duct naar het compartiment naast het dashboardkastje om daar de stekkers in de blue box te steken
- voor het verwijderen van de radio unit (die waar de gleuf voor de CD's inzitten) kan je het beste 2 platte schroevendraaiers pakken, 1tje bovenin waar hij waarschijnlijk klem zit achter het interieur en dan met de andere aan de onderkant tussen die 2 metalen platen wrikken zodat je hem er gecontroleerd uit wrikt/geleid.

Dat waren mijn handige tips weer!

Ik mag alles nog een keer openslopen want ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik de oranje en rode draad nog even om moet wisselen, wat een ellende hehe.
Javermee
1st Gear member

Dashboard had ik er al een keer uit, appeltje eitje. Helemaal met zo'n handleiding. Vandaag krijg ik de Volvo weer terug dus dan kan ik van de week beginnen.

Bedankt voor je tips!

Via Marans nog een middenconsole Alu gevonden, staat beter dan dat grijze plastic. Echter wil ik ook die nieuwe knoppen. Kun je deze gewoon overzetten?
SMFLK
2nd Gear member

Wat mocht die middenconsole kosten als ik vragen mag?
En heb je er dan ook de alu handgrepen bij voor en achter?
Javermee
1st Gear member

Alleen middenconsole, dus zonder handgrepen (50euro)

Ik wil ook meteen handgrepen erbij dus ik zoek nog even verder.
Exeres
6th Gear member

als je een beetje zoekt, vind je ze wel. Heb me ook een nieuw (gebruikt) alu set aangeschaft. M'n huidige alu was namelijk iets té gebruikt. Nieuwe op de kop getikt voor 70 euro incl alle delen (zelfs een deel teveel vermits ik een MY07 heb en de inleg van de facelift is)
Weet trouwens iemand of je zo'n alu ding kan herstellen?
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
SMFLK
2nd Gear member

Mag ik vragen waar jullie dan zoeken?
Op Marktplaats kom ik niks tegen.
Of rijden jullie langs de autosloop?

70 euro incl. alles is geen geld.
Javermee
1st Gear member

idd, dan zou ik ze morgen nog ophalen.

Marans had niks, morgen is even bij Rima proberen.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”