Inbouwen Parrot 3200 LS-COLOR in V70 2005 (MY 2006)

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
liquid_force
6th Gear member

de 3200 heeft geen mogelijkheid om muziek af te spelen ... wat je kunt doen is muziek vanaf je mobiele telefoon via bluetooth afspelen ... maar dat is niet aan te raden omdat de 3200 geen hifi sound heeft zoals de nieuwere Parrots ... het klinkt gewoon niet goed. alleen gesprekken starten/stoppen ed. (inclusief telefoonboek bladeren) kun je op de Parrot doen, de rest moet je op de telefoon doen.
Gast

Wouterp schreef:Zit namelijk te twijfelen tussen een iMiv en deze.
De andere vraag is al beantwoord. :P
Succes met de inbouw.

Als je gaat voor de muziek, dan is een iMiv voor jou misschien de goede oplossing.
De mogelijkheden zijn dan bijna onbeperkt.....
Wouterp
2nd Gear member

Ah stom stom,

Nu kijk ik pas goed en ik bedoel eigenlijk de 9200 !

Dat is geloof ik 2 van de nieuwste inderdaad en als dat je vanad deze dus ook via een SD kaart muziek kan afspelen etc..
Ben dus beniewd naar DIE kwaliteit.

Bedanktt in elk geval voor de snelle reactie.
nielssiem
1st Gear member

zit erin, viel trouwens niet mee om die kabel door de middenconsole te krijgen.. uiteindelijk beetje friemelen met koperdraatje...

Excuus. Verkeerde thread

Iedereen dank!
Gast

Foto's bij imageshack werken weer niet.
Dus dan maar zo.
Op verzoek invoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Newbee
1st Gear member

Goedenavond fanaten.... aan het tijdstip kun je wel zien dat ik al even bezig ben.... kom er toch niet uit.

Ook ik wil graag een Parrot CK3100 aansluiten op de HU-803 (in een V70 van 2003). In mijn 1999 S80 (ook met HU-803 volgens mij) werkte dat prachtig, maar ik weet niet hoe ze dat gedaan hadden... :-(

Nou kom ik deze link tegen:
http://www.volvotech.nl/product_info.ph ... ucts_id/74

en daar hoort dit plaatje bij:
Afbeelding

Als ik dat ding nou bestel, heb ik dan alles wat ik nodig heb!? Ik zie twee van die "doosjes" (je merkt wel, ik heb er kijk op....) en ik meen ook zowel Volvo stekkers (voor in de radio) als ISO-stekkers (voor in de Parrot) te herkennen.

En als ik nou een gewone Volvo2Iso kabel bestel (die dus officieel niet geschikt is voor dolby, maar wel lekker makkelijk in te bouwen is) wat is dan de consequentie. Alleen dat de centre-speaker niet "gemute" wordt? En is dat heel storend? Dacht dan zelf aan deze:

http://www.volvotech.nl/product_info.ph ... ucts_id/74

Zou dat ook kunnen? Als ik het goed begrijp zit in de CK3100 al een "mute-relais", dus dan zou alleen een verloop tussen ISO en Volvo al voldoende zijn (afgezien dus van de centre-speaker)??

Wie is mijn licht in deze duisternis, ik zie echt door de bomen het bos niet meer...

Heel erg bedankt voor je hulp......!!
Gast

Newbee schreef:En als ik nou een gewone Volvo2Iso kabel bestel (die dus officieel niet geschikt is voor dolby, maar wel lekker makkelijk in te bouwen is) wat is dan de consequentie.
Hele grote kans dat je radio dan af en toe gaat piepen.
Deze storing wil je echt niet.
Arie S
2nd Gear member

Stuur een mailtje naar Volvotech of bel ze op. Dan kun je uitleggen wat je wil hebben en kunnen ze je adviseren over de spullen die je nodig hebt.
Vinden ze niet erg, doen ze graag.

Daarmee voorkom je dat je wat dingen over het hoofd ziet of het verkeerde product koopt.
Groet,

Arie

2002 S60 AWD
Afbeelding
Brambo67
3rd Gear member

Alex, heb jij ook parkeersensoren achter in jouw auto? Ik heb nl. een carkit van Nokia in mijn auto (CK-100) waarvan de Volvo-dealer vermoedt dat dit de reden is dat ik steeds een storing in mijn auto heb waardoor zowel de piep van mijn parkeersensoren áls het audiogeluid via de HU850 heel zacht zijn op het rechts-achter kanaal.

Mijn Nokia CK-100 Carkit is aangesloten met een KRAM 68286 kabel terwijl deze eigenlijk bedoeld is voor High Performance Systemen van Volvo zónder de center (Dolby) speaker. Ik ben nu van plan de gehele kabelboom van KRAM door een nieuwe te vervangen maar ben wel benieuwd of het probleem met mijn parkeersensoren daarmee opgelost is. Kortom; heb jij parkeersensoren achter en zo ja; heb je daarmee problemen?
Gast

Nee, geen parkeer sensoren.
Ik weet wel van mijn vorige V70 met een HU803, dat als je niet de juiste Kram kabel hebt je rare storingen krijgt.
Dit heeft ook iets met de versterker te maken. Ik had toen een piep over de boxen. Vindt het maar eens uit. :cry:

Ik denk dus dat dealer wel eens gelijk kan hebben.
Brambo67
3rd Gear member

AlexV70 schreef:Nee, geen parkeer sensoren.
Ik weet wel van mijn vorige V70 met een HU803, dat als je niet de juiste Kram kabel hebt je rare storingen krijgt.
Dit heeft ook iets met de versterker te maken. Ik had toen een piep over de boxen. Vindt het maar eens uit. :cry:

Heb inmiddels de kabel vervangen door het juiste model van KRAM. Is twee weken goed gegaan en laatst toch weer hetzelfde probleem. Het zou me niet verbazen dat dit te maken heeft met de CK-100 van Nokia. Voorlopig gebruik ik 'm niet want voortdurend uitvallende parkeersensoren en RA luidsprekerkanaal is ook niks. Wordt helaas weer vervolgd...
mvho123
1st Gear member

Ik zie dat sommige displays in het lege vak zijn geplaatst links naast de radio, is hier gebruik gemaakt van een speciale beugel?
In de beschrijving staat dat de parrot kast links is geplaatst, is dit wel nog binnen de middenconsole? Of in de ruimte tussen middenconsole en stuur?
Gast

Speciale beugel, zie foto 2.
In de middenconsole, achter de radio heb je namelijk niet zoveel plek, rechts of links maakt niet uit.
Tip, doe de draad van de microfoon langs de rechter stijl, minder kans op storingen.
mvho123
1st Gear member

Bij peter emmeloord zijn reactie is een foto te zien van de plaatsing van het display in het vak links naast de radio, zou dit met een speciale beugel bevestigd zijn?

Bedankt voor de tip om de rechterstijl te gebruiken, wellicht wat meer werk maar storingsvrij is zeker zo prettig.
Gast

Geen idee. Maar wil je dat? Want dan is dat vakje ook minder bruikbaar.
Beugel is bij de dealer wel te krijgen. Ik heb er ooit één gekregen.
Een doos in het magazijn lag vol met uitgebouwde houders en beugels.
mvho123
1st Gear member

liquid_force schreef:
lemmer schreef:Hoe heb jij dat logo in je schermpje gekregen?
die kun je gewoon met bluetooth oversturen vanaf je pc of telefoon.
Heb jij toevallig dat fotobestand nog, ik zou ook graag dat logo willen.
Philken
5th Gear member

Brambo67 schreef:

Heb inmiddels de kabel vervangen door het juiste model van KRAM. Is twee weken goed gegaan en laatst toch weer hetzelfde probleem. Het zou me niet verbazen dat dit te maken heeft met de CK-100 van Nokia. Voorlopig gebruik ik 'm niet want voortdurend uitvallende parkeersensoren en RA luidsprekerkanaal is ook niks. Wordt helaas weer vervolgd...
weet je zeker dat dit veroorzaakt wordt door de Nokia kit?
ik heb 't probleem ook met mijn box in de rechterachterdeur

sensoren heeft de R(nog) niet
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Brambo67
3rd Gear member

Philken schreef:
Brambo67 schreef:

weet je zeker dat dit veroorzaakt wordt door de Nokia kit?
ik heb 't probleem ook met mijn box in de rechterachterdeur

sensoren heeft de R(nog) niet
Inmiddels heb ik het probleem niet meer gehad, gaat nu al maanden goed. Heb na het probleem de hele boel losgekoppeld, alles opnieuw er weer in en sindsdien zonder problemen.
Gast

Nog een tip: leg de microfoonkabel langs de rechter (passagier) zijde.
Storingen (brom) neemt hier geweldig van af.
crackedtooth
5th Gear member

de microfoonkable, is die via de A stijl omhoog gebracht?
dat lijk me nog relatief lastig?

of beter geisoleerde microfoonkabel nemen?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”