Krakende voorwielophanging

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
noodles
1st Gear member

Hallo mede 400-serie rijders,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Volvo 460 1.8i comfortline uit 1994, erg fijne auto!
Alleen, nu het weer wat warmer wordt buiten begint de voorwielophanging (waarschijnlijk?) erg te kraken.

Als ik 's ochtends wegrij is er niets aan de hand maar als de auto op m'n werk de hele dag in de zon heeft gestaan en ik rij weg dan begint het gekraak, vooral bij lagere snelheden.
Als het een dag wat kouder is (onder de 10 graden) is er niets aan de hand en ook op de snelweg is het gekraak weg.

Heeft iemand een idee in welke richting ik zoeken moet? Ik verdenk zelf een of ander rubber en heb al onder de auto gelegen en wat rubbers doorgesmeerd maar het kraken blijft. Kan het ook het stuurhuis zijn?

Alvast bedankt!
Iroll
6th Gear member

Dat zijn hoogst waarschijnlijk de droplinks van de stabilisator die je hoort. Die kosten iets van €20 p.st. en zijn simpel te vervangen, 20min. werk per kant. Opkrikken, wiel eraf en met een steek-en ringsleutel 17 en ringsleutel 13 kan je ze verwisselen.
noodles
1st Gear member

Dank je voor de tip!
Het zijn inderdaad de droplinks. Heb ze losgehaald en even ingevet en het kraken is weg.
Volgende week maar een setje nieuwe gaan halen.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”