B4 en Kortere Veren.

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Vlood52
1st Gear member

Ik heb net alle rubbers achter laten vernieuwen en de stabilisator rubbers voor met het nieuwe type beugel(rubber zit geborgd met een bobbel in de beugel).
Alles originele Volvo vanwege het comfort. 8)
Tegelijk maar in de bus geblazen met nieuwe Bilsteins B4 Gas schokbrekers,het otootje rijdt al een stuk strakker kan ik u melden! Hoezo, Rotonde verrek hebben we die al gehad dan?Nou wil ik ook voor nieuwe monteren, maar tevens de kortere veren.
Nu is mijn vraag kan dit en levert het wat op Qua wegligging;Auto ligt dan immers een beetje voorover. :wink:
Mart
admiral
5th Gear member

Vlood52 schreef:Ik heb net alle rubbers achter laten vernieuwen en de stabilisator rubbers voor met het nieuwe type beugel(rubber zit geborgd met een bobbel in de beugel).
Alles originele Volvo vanwege het comfort. 8)
Tegelijk maar in de bus geblazen met nieuwe Bilsteins B4 Gas schokbrekers,het otootje rijdt al een stuk strakker kan ik u melden! Hoezo, Rotonde verrek hebben we die al gehad dan?Nou wil ik ook voor nieuwe monteren, maar tevens de kortere veren.
Nu is mijn vraag kan dit en levert het wat op Qua wegligging;Auto ligt dan immers een beetje voorover. :wink:
Wegligging zal wel verbeteren denk ik maar comfort lever je wat in.
Iroll
6th Gear member

Voor het comfort zou ik progressieve veren nemen. Heb je het beste van beide. Het 1e gedeelte daarvan is zachter geveerd, het 2e gedeelte is hard geveerd. Dus bij normaal rijden gebruikt de auto voor zijn vering het softere veergedeelte en bij bijv. wat steviger bochtenwerk,als de vering verder ingedrukt wordt, benut je het steviger gedeelte van de veer.
Vlood52
1st Gear member

Mannen bedankt voor de respons,vraagje Iroll: hoeveel cm. zal de Auto zakken denk je?
Waar kan ik dergelijke Veren kopen denk je,heb je een merk of is het gewoon Volvo?
Bvd.voor het eventuele antwoord....
Mart
B-lennium
4th Gear member

http://www.dl-design.nl/ hier komen die van mij vandaan (lekker dichtbij) aardige kerel, als de veren niet goed waren (te hoog/laag) dan paste hij ze aan voor me. 164 bestond nog niet, nu wel :P
Iroll
6th Gear member

Verlagen is niet standaard, er zijn verschillende maten. Ik zou voor de 30mm kiezen. Je kan het bijv. bij Dries Bakkenes proberen. Op het plaatje staan links de progressieve veren afgebeeld. Die met twee soorten windingen zijn progressief.
Vlood52
1st Gear member

Iroll: bedankt voor je advies ik ga bij hem eens kijken.
Bekende naam. :birdman:
Mart
B-lennium
4th Gear member

waar denk je dat dries zijn veren vandaan haalt? :P

DL is het prive bedrijf van een werknemer bij de verenfabriek
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”