V70 / XC70 facelift MY 2012
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat tijdstip bepaald een fabrikant, kan ik ook weinig aan veranderen
Volvo for life
- timewa
- 2nd Gear member
Ik zou me kunnen voorstellen dat Volvo de informatie over MY12 zo laat mogelijk vrijgeeft om ervoor te zorgen dat de voorraad bij de dealers nog verkocht kan worden. Ik vind het niet zo'n probleem dat er nog wat onduidelijkheden zijn over mijn reeds bestelde MY12 V70, als ik dat wel vervelend zou vinden dan had ik even 2 maandjes geduld moeten hebben. Er is nu echter wel een gerucht dat de kleur waarin ik mijn auto heb besteld (Oyster) niet leverbaar zou zijn, ik hoop echt dat dat niet waar is want een andere kleur wil ik niet.
Om het risico van lelijke velgen uit te sluiten heb ik er vast andere extra bijbesteld (Odysseus), waarmee Volvo alvast 1 voordeel heeft met het uitstellen van informatieverschaffing. Als ik immers al wist dat er heel mooie 17" velgen bij zouden zitten, dan had ik de Odysseus wellicht niet meebesteld...
Om het risico van lelijke velgen uit te sluiten heb ik er vast andere extra bijbesteld (Odysseus), waarmee Volvo alvast 1 voordeel heeft met het uitstellen van informatieverschaffing. Als ik immers al wist dat er heel mooie 17" velgen bij zouden zitten, dan had ik de Odysseus wellicht niet meebesteld...
- hotpants
- 2nd Gear member
'Ben schreef:Probleem is dat Casper met informatie koopt waar je als koper en/of verkoper niets aan hebt totdat het door de importeur bevestigd wordt.
Ik zeg bijvoorbeeld dat er ook een facelift voor de XC90 aankomt. maar zolang de importeur dat niet officieel bevestigt en de details geeft heb je er niks aan.
Ik parkeer de info die Casper geeft dan ook altijd even in het geruchtenhoekje totdat het door officiele kanalen bevestigd wordt.
Ben, geen facelift voor de XC90. Alleen kleuren die komen te vervallen en kleuren die erbij komen. Wat betreft motoren gaat er niets veranderen en qua uiterlijk ook niet!
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
MY2011, kleur dan wel weer Oyster Grey, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Info komt van een Volvo medewerker die de komende dagen op de Rai werkt. Maar ik hoop natuurlijk ook dat hij het mis heeft!hotpants schreef:Volgens de informatie van Volvo en te zien aan de plattegrond van de Rai-stand, staat er wel degelijk een V70 limited edition. Daarnaast een V60 en S60 Drive R-design.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Fulaks
- 6th Gear member
+1emanje schreef:Ik vind Casper toch een toffe peer hoor. Ik neem immer met genoegen notie van zijn nieuwtjes.
Begrijp ook niet goed waarom vooral BS zo ijverig is om alles wat Casper meldt meteen weer in twijfel te trekken, en te insinueren dat z'n info niet correct is. Tot nog toe is die immers wél juist gebleken.
Uiteraard begrijp ik wel waarom dealers of een merk die info over nieuwigheden graag even achterhouden om niet te blijven zitten met stock en uitloopmodellen. Maar het bestaansrecht van dit forum is niet het dienen van de commerciële belangen van Volvo, maar het informeren van de leden. Soms lopen die belangen gelijk, maar niet altijd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- PeeJay
- 4th Gear member
Heel mooi dat die informatie juist is gebleken, maar als de dealers nog niet over de officiele gegevens beschikken, kunnen zij ook geen toezeggingen doen naar de klant natuurlijk.Fulaks schreef:+1emanje schreef:Ik vind Casper toch een toffe peer hoor. Ik neem immer met genoegen notie van zijn nieuwtjes.
Begrijp ook niet goed waarom vooral BS zo ijverig is om alles wat Casper meldt meteen weer in twijfel te trekken, en te insinueren dat z'n info niet correct is. Tot nog toe is die immers wél juist gebleken.
Uiteraard begrijp ik wel waarom dealers of een merk die info over nieuwigheden graag even achterhouden om niet te blijven zitten met stock en uitloopmodellen. Maar het bestaansrecht van dit forum is niet het dienen van de commerciële belangen van Volvo, maar het informeren van de leden. Soms lopen die belangen gelijk, maar niet altijd.
Anders worden er beloftes gemaakt (wellicht zelfs op papier) die achteraf niet nagekomen kunnen worden. Heel begrijpelijk standpunt dacht ik toch.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Fulaks
- 6th Gear member
Akkoord, als klant moet je dan zelf je conclusie trekken en al dan niet wachten.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Misschien in deze discussie leuk om te achterhalen sinds wanneer de dealers adverteren met de LE MY12 modellen, en wanneer de Autoshow in Geneve was, waar de pers de foto's van het nieuwe dashboard kreeg. Ik gok in beide gevallen op begin maart.
Bert-Jan Nijhuis
-
- 5th Gear member
Dealers zijn niet te benijden met MY11 modellen zonder LE voordeel, dat wordt een behoorlijke uitdaging om de uitlopers aan de man te brengen... Zeker nu iedere aspirant koper op internet overal kan lezen dat er een wijziging op stapel staat.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
ik zeg korting !Thom schreef:Dealers zijn niet te benijden met MY11 modellen zonder LE voordeel, dat wordt een behoorlijke uitdaging om de uitlopers aan de man te brengen... Zeker nu iedere aspirant koper op internet overal kan lezen dat er een wijziging op stapel staat.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
De dealers weten nog steeds niet meer dan hetgene Ben bevoorbeeld geplaats heeft. HelaasVolvoman schreef:Misschien in deze discussie leuk om te achterhalen sinds wanneer de dealers adverteren met de LE MY12 modellen, en wanneer de Autoshow in Geneve was, waar de pers de foto's van het nieuwe dashboard kreeg. Ik gok in beide gevallen op begin maart.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Fulaks
- 6th Gear member
Misschien moeten dealers dan maar eens bij Volvo hun grieven op tafel leggen : ofwel geen "perslekken", ofwel snellere communicatie en opvolging over nieuwe modeljaren, wijzigingen en speciale series.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dealers adverteren helemaal nergens mee, zelfs Volvo adverteerd nog niet met my 2012 modellenVolvoman schreef:Misschien in deze discussie leuk om te achterhalen sinds wanneer de dealers adverteren met de LE MY12 modellen, en wanneer de Autoshow in Geneve was, waar de pers de foto's van het nieuwe dashboard kreeg. Ik gok in beide gevallen op begin maart.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
en jij dacht dat dat niet gebeurde?Fulaks schreef:Misschien moeten dealers dan maar eens bij Volvo hun grieven op tafel leggen : ofwel geen "perslekken", ofwel snellere communicatie en opvolging over nieuwe modeljaren, wijzigingen en speciale series.
Dealers zijn dus niet blij met een fabrikant waar een medewerker nieuws lekt terwijl diezelfde fabrikant de dealer (die daarover geen enkele informatie heeft gehad) nog geruime tijd volzet met aankomend "oud spul"Thom schreef:Dealers zijn niet te benijden met MY11 modellen zonder LE voordeel, dat wordt een behoorlijke uitdaging om de uitlopers aan de man te brengen... Zeker nu iedere aspirant koper op internet overal kan lezen dat er een wijziging op stapel staat.
Volvo for life